Groeiend meisjeshaar: knipje, palmboompje of pony?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Kiwi25, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat staat het leukst bij (een/mijn) meisjes-peutertje?

1. Knipje

2. Elastiekje/palmboompje

3. Pony

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Speltje. ben ook zeker niet voor een pony, mijn jongste dochter heeft helaas een pony omdat ze d,r eigen haar heeft geknipt.
    Maar laat het zo snel mogelijk weer aangroeien.

2. beccie

beccie Niet meer actief

Ik zit eigenlijk precies met hetzelfde, mijn dochter haar haar is nu ietsje langer dan jou meisjes haar,
    alleen nu zit ik ook te twijfelen, knippen of doorzetten.
    het probleem is dat ze nu 100x haar staartje eruit trekt, en speldjes laat ze ook niet zitten. het zit haar nu steeds voor de ogen omdat alles naar voren blijft vallen.

blijf even meelezen;)

3. misa

misa Niet meer actief

Knipje! Als het langer is ook een staartje of vlechtje ofzo. Een palmboom hou ik helemaal niet van. En een pony vind ik vaak tijdelijk leuk, te wijs of snel lelijk worden. Als je wilt laten groeien moet je er toch doorheen! :)
    Ooh en wat betreft eruit halen: gewoon duidelijk en streng in zijn dat dat niet mag. :)

4. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Knipje of twee staartjes. Ik vind zowel een pony als een palmboom drie keer niks. Ik deed bij mijn dochtertje eerst altijd een haarbandje of knipje in. Nu meestal twee knotjes, invlechten of 1 staart met een knipje naar de zijkant.

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Zoveel die een pony niet leuk vinden zeg ik vind het enorm schattig staan bij dochter. :D

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Bedankt voor alle tips en meningen!

Meer speldjes dan staartje-fans dus. :)
    De pony ga ik afschrijven (al geloof ik best dat die bij sommige meisjes heel leuk kan staan!)

Zowel elastiekje als speldje laat ze zitten, alleen speldje waait/zakt soms uit op de fiets of als ze wild speelt.

- Een haarbandje is niet helemaal mijn smaak.
    - Invlechten vind ik schattig zo aan de voorkant, maar wel 'veel' werk voor een gewone kinderdagverblijfdag. Misschien voor in het weekend eens proberen.
    - Dunne beugelelastiekjes heb ik vandaag gekocht, even kijken of het staartje dan wat meer naar de zijkant valt ipv recht omhoog
    - Twee kleine staartjes ga ik ook eens proberen!
    - Twee knotjes vind ik ook leuk, maar dan moet het denk ik net nog iets langer/voller zijn voor het mooi dubbelvouwt

Laat haar haar maar groeien :D

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Pony ligt heel erg aan het gezicht. Sommige staat t wel heel schattig en verzorgd. Staartje opzij vind ik ook beter. Een speldje stond mijn dochter niet altijd.

Maar mijn dochter was echt heel jong toen ik met dat probleem zat. Met 3wk had ze een speldje in en met een week of 8 kon ze al een klein staartje.

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Pony vind ik helemaal niets, maar eigenlijk denk ik ook zo over een palmboompje.

Dochter heeft vanaf de geboorte al veel haar, al lange tijd gebruikte ik dus knipjes om het haar uit haar gezicht te houden, toen haar haren wat langer werden 2 staartjes, en nu soms 1 hoog staartje achter op haar hoofd, met daaronder dus losse haren, ze heeft geen steil haar maar krullen.

Invlechten zou ik ook graag willen, maar lukt me echt nog niet bij haar, ben al blij als ik de elastiekjes in heb, vaak in de kinderstoel voor de tv.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb bij mijn dochter als dreumes 2-3 x een pony laten knippen, maar uiteindelijk heb ik het laten bijgroeien. Dus wat vaker naar de kapper toen. Ze draagt nu bijna altijd speldjes. Soms 2 staartjes achter.

Ik vind speldjes leuker staan dan een staartje bovenop, maar ze moet het wel laten zitten dan.

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook al tijden een palmboompje, soms een beetje scheef. Krijg er altijd heel veel complimentjes over ;)

Speldje blijft niet zitten.

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn dochtertje van 14 maanden heeft ongeveer evenveel haar. Ik ben gek op haartjes flubelen en vind dat je er al best veel mee kan!
    Bijvoorbeeld:
    - Staartje naar links of rechts (palmboom recht omhoog vind ik niet mooi), evt voorplukje expres los en vastzetten met knipje.
    - Staartje bovenop naar achter vallend (platte palmboom zegmaar)
    - Simpel vlechtje met voorste pluk naar beneden (evt naar achter vast zetten met knipje)
    - Kleine invlecht
    - 2 staartjes boven of achter en voorpluk vast zetten met knipje

Ik maak vaak het haar een beetje nat met een kappersspuit en kam het dan de kant in die ik wens, daarna een dun elastiekje er in (zoals al gezegd werd heeft kruidvat fijne, ook in leuke kleurtjes) of een loom elastiekje dan heb je iets meer 'kleur'.

Pony vind ik niet geweldig... Persoonlijk...

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste heeft tussen 2,5 en 3 een pony gehad. Speldjes wilde ze niet, ze had ook pas laat haar. Staartje kon pas met 3 jr. en palmboompje is geen gezicht op die leeftijd. T hing anders in haar ogen en leek erg onverzorgd.
    Nu is t pas op 1 lengte (boblijn).

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Paar voorbeeldjes

1) Simpel vlechtje met 2 achter staartjes
    2) Staartje uit het midden

Bijgevoegde bestanden:

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    2 staartjes met knipje.

Succes!

Bijgevoegde bestanden:

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik gebruik nu ook dankbaar de loomelastiekjes inderdaad, Loki09. :D De andere elastiekjes had in in verschillende tinten roze, paars en groen en in het wit. Loomelastiekjes heb ik zo ongeveer in alle kleuren van de regenboog en meer. :D

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat een verschillende koppies krijgt ze zo!

Hier dus meestal palmboompje. Maar is ook mede doordat staartjes achterop zo rommelig worden als ze zit in een stoel of op de bank, stoeit met zusjes, zit in een autostoel of kinderwagen etc. Die palmboom blijft mooi netjes zitten haha. Veel mensen vinden het altijd heel schattig staan hihi. En persoonlijk vind ik het bij deze leeftijd ook nog wel heel leuk, andere dingen maakt ze snel zoveel ouder en groter en dat kunnen ze nog lang genoeg zijn ;)

17. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind pony's kei schattig!
    Mijn jongste dochter (16 mnd) is vandaag voor het eerst geknipt.
    Ik wil een boblijn met pony bij haar, zou haar super staan.
    Maar ik heb al een dochter van 3 met best lang haar dus daar kan ik mijn freubel ideetjes al op kwijt ;)

18. 2jees

2jees Niet meer actief

hier vandaag twee staartjes gehad! Thanks voor de tip! Oef wat stond dat eigenwijs ;)

Eh, loom?? Kan dat echt in het staartje? Hihi wat leuk.

19. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Bedankt voor de voorbeelden Loki!

Die 2 achterstaartjes met knipje ga ik eens proberen :)

20. Kenzi

Kenzi Actief lid

22 mei 2014
    205
    29
    28
    NULL
    NULL
    Geen pony, knipje en laten groeien! Af en toe een staartje!

Deel Deze Pagina