geen last van weeen,harde buiken en indalen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Suusje1, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suusje1

Suusje1 Lid

21 apr 2011
    47
    0
    0
    Hallo allemaal!

Ik ben nu bijna 34 weken zwanger maar ik heb nog geen 1 keer last gehad van weeen, zelfs geen harde buiken gehad gedurende mijn zwangerschap en ook het indalen heb ik niet gevoeld. Kortom, helemaal niets! Ik lees veel verhalen dat velen hier last van hebben en dit regelmatig voelen maar ik heb gewoon nergens last van. Ik ben daarom ook bang dat ik niet weet wanneer mijn weeen straks beginnen omdat ik totaal geen idee heb hoe het voelt. Ook geen mentruatiekrampen of klachten. Ik zou bijna denken dat dit heel mooi is maar tegelijkertijd denk ik dat het niet goed is. Ik heb alleen af en toe last van mijn onderrug maar dat is dan ook het enige.

Ik heb ook zelf steeds het gevoel dat ik eerder ga bevallen maar nu twijfel ik wel heel erg omdat ik nog steeds geen klachten heb. Zou dit invloed kunnen hebben op mijn bevalling? Dat ik bijvoorbeeld later of eerder zou kunnen bevallen? Zijn er meerdere die dit hebben en wat is jullie gedachten hierover?

Groetjes!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb bij de oudste ook eigenlijk nergens last van gehad. Kindjes was pas met 39+5 goed ingedaald en lag toen goed vast. Pas op de uitgerekende dag veel harde buiken gehad, mogelijk al wat voorwerk geweest.... maar die dag ook veel "op de been" geweest en nog gewinkeld etc en op 40+3 bevallen.

Geloof me.... je weet het ècht wel wanneer het echt is! KLinkt stom, maar zo was het voor mij wel. Ik werd snachts rond 2 uur half 3 wakker om te gaan plassen en mn buik voelde wat vreemd. Na het plassen weer gaan slapen.... om vijf uur het bed uitgegaan.... onregelmatige weëen. Vanaf zes uur regelmaat en om zeven uur heb ik mn vriend gewekt met de mededeling dat hij in principe die dag papa ging worden.
    's Avonds om kwart voor 8 is de oudste geboren.

3. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook, harde buiken heb ik de hele zwangerschap niet gehad, weet niet hoe dat voelt.. geen krampen niks.. beeb was sowieso laat met indalen. Pas een dag of wat geleden, bij ruim 38 weken dus, voor het eerst last van krampjes wat waarschijnlijk indalingsweeen waren, want gister lag ie bij controle echt vast in mijn bekken, afgelopen donderdag nog niet.
    Nu rommelt het elke dag wel wat, met af en toe een kramp of steek en vooral 's avonds soms langere tijd achter elkaar. Ik dacht ook even dat het niet meer ging gebeuren maar blijkbaar wel, als het tijd is ervoor! Dus dat zal bij jou vast ook nog wel komen.

4. Poetjuh27

Poetjuh27 Actief lid

4 jan 2011
    164
    0
    0
    Ook ik heb de hele zwangerschap nog nergens last van gehad!
    Sinds een paar dagen 's avonds af en toe wat menstruatiekrampen, maar ook niet dat je zegt van 'wooow' :p

Vorige week bij de vk was ie ook nog niet ingedaald.
    Ben dus benieuwd hoe dat volgende week is bij de controle..

Ik hoop in ieder geval dat ie nog even blijft zitten, want moet zaterdag nog verhuizen :D

5. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Bij de eerste ook nergens last van gehad geen harde buiken of wat dan ook met 37 reken draaide mijn dochter naar hoofdligging en daalde meteen in Alleen het draaien heb ik gevoeld maar het indalen niet écht. Na het indelen kreeg ik wel wat meer menstruatiekrampen in de onderrug. Dit hield aan tot 38.3 weken toen ben ik ingeleid maar had. Al wel 3 cm ontsluiting en vliezen die op knappen stonden dus lang had het zowiezo nieteer geduurd zij de gyn. Dus het kan prima dat Jou kindje nog voor de uitgerekende datum komt hoor ik had ook nergens last van tot een week voor de bevalling haha bij de 2e en 3e was dit wel anders.

6. eikie79

eikie79 Actief lid

22 sep 2007
    454
    0
    0
    Tijdens mijn 1e zwangerschap nooit ergens last van gehad. Geen krampen, geen harde buiken of voorweeen.geen indaling. Met 37 braken opeens mijn vliezen en is de kleine geboren.
    Nu bij de 2e zwangerschap heb ik veel harde buiken en indalingspijn. Nog geen voorweeen gehad.

Dus geniet er lekker van dat je niets hebt!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

De eerste harde buik kreeg ik een uur voor de eerste wee, en dat was met 40+2 wk :) Maar ik wist direct dat die wee een wee was hoor!
    Nu al de hele zwangerschap last van harde buiken, erg vervelend.

Dus, ik zeg, geniet ervan, een wee herken je echt wel :)

8. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Geen reden tot zorgen hoor meis! Ik had bij de eerste ook niks van dit alles gemerkt! Het was dat op een gegeven moment een vriendin van mij even de baby wou voelen bewegen (liep ergens in de laatste weken van de zwangerschap) en toen vroeg of ik niet toevallig een harde buik had op dat moment... Blijkbaar had ik die, maar zelf zou mij dat dan niet zijn opgevallen. Ook het indalen heb ik niet gemerkt. Weet niet meer precies wanneer dat was, maar ik denk ook ergens rond de 34/35 weken. Het was dat de verloskundige bij één van de controles mij dit meedeelde. Ook het vastliggen heb ik niet echt gevoeld. Misschien wat meer druk op mijn blaas, maar dat was ook alles... Toen de weeëen uiteindelijk daar waren was het echt niet te missen! :D Uiteindelijk met 41w4d bevallen.

Bij deze zwangerschap heb ik alles juist heel bewust meegemaakt en gevoeld. Van harde buiken, indalen tot voorweeën. Maar dat komt denk ik ook omdat alles nu allemaal wat gevoeliger is geworden en ik momenteel ook meer last van pijntjes heb de laatste maanden.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mijn eerste heb ik ook weinig/niks gevoeld aan voorwerk. Op het eind eens een harde buik als ik echt teveel had gedaan. Maar die was dan niet pijnlijk.
    Met 41 weken was de kleine ook nog niet ingedaald. Maar toen de weeen die nacht kwamen wist ik het wel.

Het overtijd lopen is hier een familiekwaal, en voor de familie was ik juist vroeg. Dus het zegt niet zoveel over evt overtijd lopen.

Deze tweede heb ik meer last van (pijnlijke) harde buiken, maar dat is te wijten aan stress en een rond rennende kleuter. Maar nog geen voorweeen of indaling bij 32 weken.

Deel Deze Pagina