Koorts, verstopte neus, harde ontlasting, aargghh!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Het begon gisteren met een verstopte neus die maar niet open te krijgen was met zoutoplossing. Daardoor heeft Elena slecht geslapen. Vanochtend had ze nog geen koorts, maar nog steeds een verstopte neus. En het snot liep eruit joh, niet normaal! Verder viel het me op dat ze echt een keutel aan d'r kont had hangen, zo hard was haar ontlasting! En 2 uurtjes daarna weer een keutel, dit keer groter..

Ze is de hele dag al hangerig, en huilerig, wilde wel stukjes brood en haar fruit en groentehapje, maar haar flesje niet.. Vanavond is de koorts begonnen, eerst 38, uurtje daarna 38,5. Gloeiend rode wangetjes en maar jengelen, toch wat lachen, speeltjes bekijken en weer jengelen, zo vermoeiend.

De avondfles ging er dan eindelijk in, maar na 3 kwart begon ze ineens te kokhalzen en kwam de helft er in een golf weer uit..

En nu ligt ze eindelijk te slapen.. Geen idee wat ze heeft en ik nu moet doen. ORS geven? Nee, want ze heeft geen diarree. Ja maar ze heeft wel gespuugd en te weinig gedronken.. Arts bellen? Tja, die zal waarschijnlijk zeggen dat ik haar temp in de gaten moet houden en kleine beetjes voeding moet aanbieden... Ja en ze is niet afwezig ofzo, ze is gewoon zoals altijd, even druk, even nieuwsgierig, ze lacht nog steeds naar ons, alleen ze jengelt ook zoveel..

Ze heeft sinds gister 2 rode pukkeltjes op haar gezichtje. Ik dacht dat ze misschien een kinderziekte ofzo zou hebben, maar het blijft bij die 2 bultjes. Kunnen babies ook pukkels krijgen eigenlijk?

Nou dames, kom maar op met jullie tips.. Als ik dit forum toch niet had! :)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Het heerst momenteel wel heel erg hoor, een soort griep die 2 dagen duurt, met veel overgeven, diarree (al heeft ze dat niet), de een na de ander om me heen heeft het en ik heb het zelf ook gehad.
    Maar geen idee, wie weet is het wat anders.
    Zou haar temperatuur goed in de gaten houden en anders even de weekendhuisartsenpost bellen voor advies, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Sterkte!
    Oh, ze heeft hier ook wel eens gewoon een rood bultje op haar gezicht. Na een dag of drie verdwijnt het vaak weer helemaal.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Pfff, ik zit nu met precies hetzelfde vandaag. Ze slaapt alleen maar en had verhoging, 38,7. Zetpilletje gegeven en nu slaapt ze weer.
    Ze heeft heel weinig fruithap gegeten en haar halve flesje laten leeggedronken. Zal wel heersen.
    Snel nog even naar het Kruidvat gegaan, ORS gehaald en zetpillen, want die kon ik nergens meer vinden. Nou, kunnen wij het paasweekend in.

4. Hoihoi

Hier is het ook raak hoor. 2 dagen geleden bijna 40 graden koorts, (even HA geweest en zoutoplossing meegekregen) en verstopte neus, beetje hoesten, en 1 keer heel de fles er weer uit.
    Niet gezellig en ik werd er zelfs een beetje nerveus van. Het is maar niks hé, als die kleintjes zo beroerd zijn.
    Het is ook zo zielig met het drinken, ze kunnen niet door de neus ademen en zo'n fles schiet dan ook helemaal niet op, terwijl ze wel honger hebben.
    Gelukkig was de koorts de dag erna weg, alhoewel ze vanmiddag toch weer een heeeel klein beetje verhoging had.
    Ohja, en 's nachts was ze ineens 35,4 graden. Dus overdag 39,6 en 's nachts 35,4! Pfff, is dat eigenlijk normaal?
    Hoop dat ze snel weer lekker in haar velletje zit. Ze wil alleen maar bij mij zijn en slapen.
    En haar tandjes komen door boven (onder heeft ze al) en ze zit dan midden in haar 26 weken sprong volgens het boek 'Oei, ik groei'.
    Ze moet het wel heel zwaar hebben even...

Deel Deze Pagina