Kind en gezin ( belgië) heeft me aanbevolen om.te starten met groeimelk voor ons 1 jarig.dochtertje. het is dan ook een magertje van 8kilo. Nu heb ik me met een actie 3+1 2 soorten in huis gehaald. Vroeger dronk.ze nan compleet dus heb nu de nestlé 1+ en de nan optipro. Mag ik.allebei gebruiken als ze de nan optipro graag mag? Ze heeft wel wat scheetjes lol Vroeg me af welke jullie gaven/geven
Daar ga je hier geen antwoord op vinden, want ondanks de aanbevelingen van kind& gezin (ik ben zelf ook van België) wordt in Nederland groeimelk afgedaan als commerciële onzin. Maar het lijkt me dat je beiden kan geven.
gewoon melk. nooit aan die groeimelk gedaan. inderdaad, commerciele onzin werd hier bij het consultatie bureau ook afgeraden.
In België wordt het aangeraden omdat er meer vitamines, maar vooral minder eiwitten in zitten dan in gewone melk. En dus minder belastend voor de nieren. Iets waar Nederland voor baby's van enkele maanden jonger dan weer extreem hard op inzet, met die 1 liter regel
Klopt heel tegenstrijdig hier in Nederland eigenlijk. @Ts. Ik denk dat beide geen probleem is hoor. Vanaf 1 jaar mag je kindje sowieso alles hebben.
Hadden jullie problemen bij overschakelen nr gelijk welke melk? Die slaApt weer niet mooi door hier pfff
Volgens mij is alle groeimelk goed hoor, het moet toch aan bepaalde eisen voldoen. Zelf heb ik geen groeimelk gegeven maar gewone melk
Ik ben nu een tijdje hiermee bezig. En sinds een paar dagen heeft ze zo.de diaree pff schakel ik weer om nr nan compleet poeier of wat moet ik doen.😱
Komen er geen tandjes of kiesjes aan? Kan ook diarree geven he Ik zou niet teveel wisselen van melk. Kies er eentje waar je zelf achter staat en blijf die lekker geven. Of het nou nummer 1 is, opvolgmelk, of groeimelk of gewoon koemelk
Bij overschakeling naar koemelk had mijn zoontje toen wel diarree tot en met. Je kan verder prima 2 merken doorelkaar gebruiken op deze leeftijd. Als hij net 12mnd is zou je nog even kunnen wachten een maandje en dan opnieuw proberen. Hier gebruiken we nu Albert Heijn nr 4 (1-2jaar) met 19mnd
Ik zou de pakken opmaken en daarna je kind gewone melk of yoghurt geven. 300cc per dag is al genoeg. Dan heb je ook geen last van 'teveel eiwitten'. En die vitamines kun je ook gewoon los geven. De koemelk in groeimelk zorgt er voor dat bouwstoffen en vitamines slechter opgenomen worden. Echt zonde van je geld.