De oudste at vanaf dag 1 dat hij brood at meteen goed en vond het heerlijk. Dus nooit problemen mee gehad. Nu bij de jongste gaat het nog voor geen meter. Van alles al geprobeerd. Broodkorst, gewoon stukjes, boter erop, in de thee/melk dopen, brood oud laten worden.. maar hij verzameld het in zijn mond en slikt niet door en kokhalst ook vrij snel. Hij vindt er dus nog niet zoveel aan. Steeds eventjes gewacht met weer op een andere manier aanbieden maar tot nu dus is dus niets een succes. Iemand nog tips? Komt het vanzelf goed? Hij is nog maar 7 maanden natuurlijk. Maar wat ik al zei, ik ben het niet gewend omdat de oudste er nooit moeilijk over had gedaan en met 7mnd al 1,5 boterham met korst (vr)at.. Het is nu weer bijna een week geleden dat ik brood heb aangeboden, is het beter om het zo even te laten? Of toch regelmatig weer aanbieden?
Hier begint hij nu pas met 14 maand meer dan twee happen brood te eten, komt vanzelf. Eventueel een gezond alternatief aanbieden wat hij wel wilt. Bananenpannenkoekjes werkt hier goed. En maiswafels. En gewoon regelmatig blijven aanbieden.
Ik zou het gewoon blijven aanbieden en dan tijdens het middageten, zodat hij zijn broer en jou ook brood ziet eten. Brood eten is best moeilijk, dus veel oefenen
Dat doen we inderdaad. Hij zit altijd mee aan tafel als de oudste en ik onze boterham eten We wachten het maar af En inderdaad, hij krijgt nu nog gewoon een fles pepti als 'lunch'. Zal dit dan voorlopig ook genoeg blijven of is het verstandig om er zoals Fristi aangeeft op zoek te gaan naar een alternatief? Pap uit een bordje vindt hij wel lekker, maar dat krijgt hij al voor het slapen gaan omdat hij anders in de nacht nog komt. En tzt zal hij dat ook als ontbijt gaan krijgen. Dus als lunch word dan een beetje te veel lijkt me.
Ik zou nu nog even wachten met een alternatief zoeken. Mocht je zelf wat anders eten kun je dat natuurlijk gewoon aanbieden om te kijken hoe dat gaat, afwisselen is nooit verkeerd. Maar nu is het ook gewoon oefenen, tot 1 jaar is het toch bijvoeding en blijft de melk de belangrijkste voeding. De pepti is dan ook prima als lunch.
Vind hij het wel leuk? Onze tweede at lange tijd muizenhapjes, er ging echt bijna niets in. Maar hij vond het wel supergezellig aan tafel bij ons. Onze kleine meid (ruim 6 maanden) eet ook nog niet echt, maar geniet echt van een stukje brood of appel om op te sabbelen. Dat is voorlopig mijn streven, dat ze het leuk vinden om het eten te ontdekken, er hoeft verder nog niet zoveel in. De oudste at alles meteen weg en nu jaren later zie ik geen verschil tussen de jongens, ze eten alletwee even slecht 😀
Gewoon even laten? Hier begonnen ze pas met 9mnd met brood, ging toen prima. Je kan af en toe een korstje geven om aan te sabbelen/knabbelen, maar hij moet nog niks verder natuurlijk.
Misschien ander brood? Hier heeft ze echt de voorkeur voor 'lekker vers brood', ik heb eens de fout gemaakt om een goedkoop brood te kopen, nou dit hoefde ze niet hoor. Ik kon haar wel gelijk geven hoor, want het smaakte ook niet lekker. Ik heb trouwens al heel snel volkorenbrood gegeven. Gewoon elke keer als jullie brood geven ook wat brood aanbieden, laat het brood wel een beetje droog worden, zodat het brood geen meelbal wordt in de mond.
Volgens mij kreeg mijn oudste haar eerste broodkorst met 7 maanden, dacht dat het advies ook was/is. Dus dat komt echt wel. Zou het nu even bij een korst laten om te oefenen.