hallo dames, mijn zoontje moet absoluut niets hebben van melk, s'morgens drinkt hij soms 100ml van de 150ml, of hij laat alles staan. tussen de middag wil hij het niet en s'avonds ook niet. Ook van toetjes, yoghurt,enzz wil hij niks hebben. Hij krijgt hierdoor veel te weinig binnen. Ik zit nu te twijfelen of ik groeimelk voor hem moet kopen of dat dat gewoon onzin is. Ik geef wel vit. D druppels. Hij is overigens wel wat klein voor zijn leeftijd volgens het CB, maar niet echt zorgelijk. heeft er iemand misschien tips of ervaring? groetjes
ik zou het even uit proberen. Zuivel is toch wel belangrijk. Heb je al eens karnemelk geprobeerd? Eventueel met een scheutje diksap? of als pap? Wij geven mijn dochter nog wel de nr3 voeding, op advies van het cb, omdat haar lengte keurig op het gemiddelde zit en haar gewicht op het -1 lijntje... Ze is gewoon wat tengerder, maar door de groeimelk, krijgt ze in elk geval wel alles binnen. Ik vind het wel een prettig idee, omdat ze eens behoorlijk afgevallen is toen ze 7 maanden was... en als je dan al weinig 'over' hebt, dan blijft er ook maar weinig over. Met 18 maanden kijken we weer verder op het cb.
Mijn vriendin haar zoontje drinkt ook geen gewone melk en krijgt daarom nog nutrilon 3. Maar ik zou het in ieder geval proberen!
Hier in het begin ook geen melk. Heb toen een beetje yogi gemengd met melk en dat langzaam afgebouwd. Nou drinkt hij ook 's ochtend gewoon melk.
Van Alpro Soya hebben ze ook speciale melk voor kids van 1 tot 3 jaar. Misschien kun je die eens proberen? Is met een bananensmaakje geloof ik. Er zitten toegevoegde vitamines in. Ik gebruik zelf de peutergroeimelk. Ik vind pure zuivel gewoon wat te agressief. Dit is een mooie middenweg vind ik zelf. Als ze van de fles af is ga ik ook over op die sojamelk. Ik gebruikte hiervoor altijd hypoallergene melk vanwege een aantal allergieën die mijn vriend heeft.
Joey krijgt Nutrilon peutergroeimelk, ook vanwege de immunofortis! Van melk moet hij niets hebben en ik ga hem niets opdringen
Mijn zoontje wilt ook geen gewone melk, dit is zijn schema: 7 uur papfles Bambix + Nutrilon Groeimelk 10 uur koekje + sap 12 uur 1/2 boterhammen boter + beleg EN tuitbeker Milk&Fruit 150m 15 uur fruit + sap 18 uur warm eten + toetje Danoontje 19.30 uur fles 120/4 Nutrilon Groeimelk Hij krijgt dus nog 1,5 ongeveer Nutrilon Groeimelk zodat hij wel de vitamines en mineralen binnenkrijgt en geef dan wel druppels vitamine D bij. En ik geef als melkproducten gewoon een Danoontje als toetje en van Friesche Vlag Milk&Fruit, is toch wat minder erg in mijn ogen dan Yoghidrink en zo kan ik afbouwen door steeds meer halfvolle melk erdoor te doen. Ze leren t vanzelf wel te drinken en anders maar niet.. Mijn zusje is ook zonder halfvolle melk groot geworden.
Als je kind geen gewone melk lust is het natuurlijk nog maar de vraag of hij wel groeimelk lust. Groeimelk is even allergeen als gewone melk, alleen zit er wat extra ijzer en vitamine in. In vergelijking met gewone zuivel voegt het op zich niets noemenswaardigs toe. Je kunt natuurlijk altijd een klein pakje proberen om te kijken of hij het lust. Maar zuivel mag ook in de vorm van kwark yoghurt karnemelk en kaas hoor!
Hey Dirksmama, leuk je hier weer te zien! Vreemd genoeg pikt Joey het wel wanneer ik groeimelk geef en hij weet ook precies wanneer het gewone melk is!