Vanmiddag zijn we voor de tweede keer bij de kinderarts geweest. Sinds ik een koemelkvrijdieet volg zijn de krampjes bij Yara minder geworden, maar het eczeem is nog steeds aanwezig, zo niet erger geworden. Uit de bloedtest kwam naar voren dat ze gevoelig is voor koemelkeiwit en kippeneiwit. Ik heb kort getwijfeld om te gaan stoppen met bv, maar alleen bij die gedachte kan ik al janken. Vooral nu ik aan het werk ben is die bv mijn moment met Yara. En dat kan ik niet missen. Dussss, dat wordt dieten. Wel onder begeleiding van dietist, want ondertussen ben ik al 2 kilo kwijt in 5 weken en dat lijkt me niet de bedoeling (tenminste voor mij niet...1.74 meter en 59.5 kg..). Dinsdag moet ik naar de dietist. Wie o wie volgt ook zo'n dieet? Heb je tips voor lekkere recepten? Goede sites? Of een kookboek dat handig is? Ik kan het goed gebruiken! Thanks!
Misschien is een van de boeken op deze site iets voor jou? http://www.allergieplein.nl/showpage.asp?Page=1080#3
Dat boek had ik inderdaad al gezien, het blijkt dat deze niet meer verkocht wordt . Erg jammer! Heb al op marktplaats gekeken, maar daar staat het boek 'basisboek bij voedselintolerantie en allergie' alleen maar onder het kopje gevraagd. Dus als iemand het thuis heeft liggen en je wilt er vanaf
Naast koemelkvrij (niet zo moeilijk omdat ik toch al zelden zuivel in huis had) heb ik ook een poosje kippeneiwitvrij gegeten. Eigenlijk gewoon geen eieren meer gekocht. Kant en klaar kocht ik toch al nauwelijks meer, ik bakte zelf het brood enzo, dus ik vond de overschakeling niet zo groot. I.p.v. cake ging ik koekjes bakken enzo. Ik ging wel veel meer groente en fruit eten in die periode.