Hallo dames, ik had een vraagje ik heb 2 pakjes in mt 50 en 6-7 pakjes in 56 zou dit genoeg zijn? of zal ik er meer vn halen? groetjes
Voor het begin is het wel goed en anders kun je weer shoppen of laten shoppen. Je weet toch niet hoe groot je kindje is. Als ze klein blijkt te zijn kun je nog wat meer halen of laten halen. Van de kraamvisite krijg je meestal maat 62/68. Wij kregen wel maat 50, maar dat was omdat dochter erg klein bleek te zijn en wij niets hadden in maat 50. Hadden we speciaal om gevraagd.
ik denk dat het voor nu wel genoeg is.. je weet niet hoe snel ze groeit.. ons dochtertje had zeker 1 maand maat 50 en met 2 maanden pas maar 56.. nu heeft ze maat 62, vanaf 9/10 weken.. maar het kan zijn dat jouw kleintje veel sneller groeit.. sommige baby's dragen helemaal geen maat 50, en zijn supersnel uit maat 56 gegroeid.. dit weet je van te voren allemaal niet... dus ik zou het hierbij laten, en als blijkt dat ze toch meer pakjes nodig heeft dan kan je altijd nog naar de winkel...
Zeker genoeg hoor meid. Je hebt anders kans dat je met zoveel kleertjes blijft zitten die je kleintje nooit aan kan. Dat hebben wij gezien. Sam was bij zijn geboorte 60 centimeter en heeft dus nooit in maat 50 en 56 gepast (een enkele uitzondering daargelaten voor dingen die groot uitvielen). Dat is echt zonde... En kraamvisite vraagt meestal wel (dat is tenminste mijn ervaring) als ze bellen waar je behoefte aan hebt: speelgoed of kleertjes. In ons geval was het antwoord dus al heel snel: kleertjes maat 62 ! Groetjes, Josien
klinkt alsof het genoeg is. En je kunt altijd bijhalen: wij hadden juist een ukkie en maat 50-56 was te groot (47 cm was ze bij geboorte) Dus maatje 50 bijgehaald en veel 56 gekregen. Heeft ze tot ze 6 mnd !! was aangehad, dus dat kan ook nog! (was de kleertjes toen wel zat, heb ook erg veel in 56. steeds toch nog wat nieuws bijgehaald)
bedankt voor jullie reacties ik denk dat het dan maar voorlopig genoeg is.. kijk wel weer als ze is geboren 6 maanden in mt 56 is wel erg lang of niet? groetjes
wow maat 56 met 6 maanden is wel erg lang! Mijn dochter werd geboren met maat 40-44 maar zit nu met 5 maanden wel al in 68... Ik denk dat het wel genoeg is. Wij hadden niks in die kleine maatjes maar het is zo gehaald. Ik denk dat wij ongeveer een maand maat 50 hebben gehad en anderhalve maand maat 56.
Jeetje, wat groeien de kindjes snel hier wat goed zeg!!! Onze kleine man van 3 maanden en een week oud draagt nog steeds maatje 50 en enkele 56 maar zelfs sommige 56 zijn nog te groot....Maar bij cb zeggen ze elke x dat ie goed groeit en alles normaal is kwa gewicht en lengte voor zijn leeftijd. Alleen vanaf t begin zeiden ze dat zijn hoofd wat aan de kleine kant was (wat ik echt niet vind whahaha) hoofdomtrek nu 36 als ik t goed heb. Kan niet wachten tot ie hier 62 aankan en slofjes schoentjes die we hier hebben liggen!!!
Wat zit er een verschil in groei. Die kleine van mij heeft maat 50 helemaal niet aangehad. Was gewoon te klein. Hij is nu 7 weken en zit met shirtjes al ruim 3 weken in 62, broekjes heeft hij nog steeds wel 56 aan.
Weet je wat het is, als je kindje klein is, kun je het toch wel een pakje maat 56 aangeven en de mouwtjes omslaan. het gaat zooo snel die eerste weken! Ik sluit me bij de rest aan dat het voorlopig genoeg is, je kunt je man, moeder, schoonfamilie na de geboorte altijd nog op pad sturen voor meer kleertjes!
hahaha, ja echt he! Hij heeft tegenwoordig geen 50 meer hihi. 56 en enkele 62. Ben erachter gekomen dat t per kleding verschilt met de maten. Sommigen van 62 kan hij aan en sommigen zijn echt megagroot... Ach ik blijf kopen dus komt wel goed hihi.
Idd wat een verschil, ik weet dat mijn zoontje, ondanks 52 cm nog wel even in maatje 50 heeft gezeten, maar misschien omdat ie niet echt een dikkertje was. Ben benieuwd hoe dit kindje groeit. Wel grappig om te lezen wat voor verschillen er zijn. Bijvoorbeeld dat jouw kindje een hoofdomtrek van 36 cm heeft snoopie82, wat mij wel wat kleiner in de oren klinkt, mijn zoontje had met 3 maanden een hoofdomtrek van 42,5.. hmm..misschien toch een verklaring voor mijn vacuumbevalling haha..
Heeey mmeke! ja ze zei steeds klein hoofd whahaha, maar wij vinden t normaal. Is niet lullig bedoeld, maar zie vaak nederlandse kindjes met best grote hoofdjes, maybe dat ze daarom zegt dat die van mij kleine heeft En ja in cm was ie ook nie zo groot dus ja in verhouding wel goed. Heb zoveel kleertjes, allemaal nog te groot helaas omdat we nog steeds dus 56/62 hebben hihihi. Kan nie wachten tot ie de rest aankan, word dezelfde kleren zo zat dat ik nog steeds dus blijf kopen
Ja bij mijn zoontje hebben ze ook een paar keer gemeten, omdat ze het niet geloofden hoor. Hij zat nog net op de bovenste lijn (de +1), terwijl ie met lengte precies in het midden zat en gewicht iets onder de gemiddelde lijn. Maar ja ik heb ook een groot hoofd, dus gewoon van mij geerfd, me nooit echt druk gemaakt erover. Maar dat kunnen ze dan zo zeggen he, in mijn geval werd het elke keer gezegd dat ie wel een groot hoofd had en dat ze dat in de gaten hielden. Ik had weleens dat ik een groter maat truitje nodig had omdat zn hoofd er niet doorheen kon Nu begint de verhouding steeds beter te kloppen. Ach en groot hoofd of klein hoofd, dik of dun, ze hebben bij het cb overal wel wat op aan te merken, maar je eigen kindje is toch de mooiste van de wereld, niet? Ik hoop dat je kereltje snel een paar cm groeit en dat ie de 'mooie ' kleertjes aankan, ten minste vanaf die maten vind ik er wat meer stoere kleertjes bij zitten en dat is voor een kereltje toch wel leuk. @ TS idd kleertjes zijn zo bijgekocht en de kersverse oma of tante vind het vast niet erg om te gaan shoppen voor die kleine frummel.
bij alyssa had ik best wel wat kleertjes in mt 50/56 en aangezien alyssa een kleintje was (47cm) was ik hier erg blij mee. meestal kan de vk je wel vertellen of je een groot of klein kindje krijgt. als ze zegt dat het een kleintje is kan je nog wat bij halen en anders aan het bezoek vragen of ze kleertjes in die maat willen geven. houd er ook een beetje rekening mee dat sommige merken (bv ducky bau) erg groot vallen of juist erg klein. liefs doris
Pffff, word soms echt moe van t cb!! Er is altijd wel wat volgens hun en dan gaan ze heel serieus doen whahaha. Ik vertel ze dan ook altijd dat t supergoed gaat hahaha . Zeg ik 1 x dat ie slecht heeft geslapen is t meteen: inbakeren, dit toepassen dat toepassen en anders gaan we een plan opstellen. Idd, welk formaat alles ook is komt de verhouding uiteindelijk wel goed en je kindje is altijd de mooiste voor jezelf Ik zou idd ook van alle maten wat kopen voor t geval dat en later kan je altijd bijkopen...Merken en van verschillende winkels vallen de maten altijd anders.!