Groeipap? Melkpap? Pyjamapapje? Goede nacht? Aarrgghh!

Discussie in 'Voeding' gestart door Ecosa, 31 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Zo, da's eruit! Ik word echt gek van al die papsoorten en ik weet gewoon niet welke ik moet gebruiken? Wat is nou beter, pap waar al melk inzit, of waar je zelf melk bij moet doen? En als we daar dan uit zijn, welk merk zou je dan moeten gebruiken? En wat is het verschil tussen gewone pap en Pyjamapapje of Goedenacht? Of is het alleen maar geldklopperij?

Help.... [-o<

2. maart

maart Fanatiek lid

18 dec 2006
    2.252
    0
    0
    Zuid Holland
    ik geef mijn dochter 's morgens groeipap van bambix die je door de melk doet (dus zonder melk).

Pyamapapje is gewoon opvolgmelk met een smaakje, dit geef ik niet.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier ook alleen bambix omdat Louise geen brood lust.. verder vind ik het bijna allemaal geldklopperij.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Pap die je zelf met melk maakt en die je zelf eventueel wat zoetiger maakt is het beste. Dus de good old Nutrix en Bambix, zonder toeters en bellen.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Volgens mij idd allemaal geldklopperij.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Ze krijgt hier 's ochtends gewoon opvolgmelk met Bambix. Ik heb nu toevallig wel die Goede nacht, want die kun je van de Etos-zegeltjes gratis halen. Maar goed, daar doen we nog een beetje Nutrix door. In die kant-en-klare zit geloof ik al een Bambix of iets gemengd.
    En als het weer op is, haal ik weer een gewoon pak in huis.

7. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik gaf Milou eerst Nutrix en vanaf 7,5 maand Molenaar 7 granen pap. Zoet maken doe ik niet. Maar Milou vindt pap ook heel lekker dus dat is bij haar niet nodig. Kan me voorstellen dat dit niet bij elk kindje het geval is.

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Molenaars kindermeel!
    Dit hebben wij ook als kind gehad! Gewoon pap dus. Niks geen bambix of pyamapapjes, geldklopperij!
    Mijn neefje van 1,5 wil alleen nog maar die zoete bende, die wilde geen normale melk meer toen hij eenmaal doorhad hoe lekker die kant en klare dingen waren! Tis nog duur ook!

kus miek

9. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Demi krijgt 'smorgens en 'savonds gewoon bambix door de opvolgmelk, en heel af en toe voor de afwisseling 'savonds een pyamapapje.. maar dat is 1 keer in de week ofzo.. soms nog minder vaak..

10. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Bambix vind ik niet zoet hoor.. zijn gewoon granen. Duur is het al helemaal niet. Ik ken Molenaars kindermeel helemaal niet, kun je dat ook bij de AH krijgen?

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Inderdaad, ik snap het ook niet helemaal, Bambix is niets zoet aan, misschien kant en klare bambixpapjes wel, maar die gewone niet.

12. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Volgens mij is Bambix inderdaad ook gewone pap, zonder iets zoets erbij. Je hebt ook van die kant en klare pap, dat zou iets zoeter kunnen zijn. Ik weet het niet. Daar heb ik geen ervaring mee.
    Wij halen de molenaarpap bij AH. Het scheelt niet veel met de gewone bambix hoor. Het is iets goedkoper.

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook gewoon Bambix of Molenaar.
    Een tijdje geleden ging hij voor het eerst logeren, toen heb ik zo'n kant en klaar pyamapapje meegegeven.
    Ik geef dus alleen zoiets bij hoge uitzondering, omdat ik het te duur vind om dagelijks te geven.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Molenaar granen pap is niet hetzelfde als Molenaar's kindermeel. Molenaar granenpap zit een beetje tussen Bambix en Brinta in.
    Molenaar's kindermeel was gemalen rijst, maar wordt al sinds de vorige eeuw niet meer gemaakt.
    Maar je kunt nog wel iets krijgen dat er erg op lijkt. Bij de Turkse winkel, pakje Pirinç Unum (hoop dat ik het goed schrijf) kopen. Even je moeder of zo vragen voor het recept.

15. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Pyamapapje enzo dat is volgens mij geen volwaardige maaltijd maar vooral opvolgmelk met bananensmaak en beetje granen. Wij geven 's ochtends een flink bord Bambix, 's avonds een fles melk Friso 3 met beetje nutrix. Bambix is trouwens ook best zoet want er zit 10% honing in!
    Maar gezond is het denk ik wel!

16. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

6 feb 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    op het pyamapapje staat: vervangt 1 fles opvolgmelk
    dus is gewoon een avondpapje met veel vitamines en granen..

ik geef heel toevallig wel de laatste fles een pyamapapje..
    en 's ochtends gewone pap.. van nutrix

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik geef sinds kort in de laatste fles een pyamampaje en dit vind ze lekker (moest er eerst niks van hebben.) gisteren was dit op en heb gewoon groeipap gegeven en dit dronk z eniet op en heb het toen dikke gmaakt en gegeven met een lepen maar pfff wat een drama. alicia is vannacht 2x 1 uur wakker geweest en huilde denk ik vanwegen krampjes. ze was wel moe maar haar beentje stonden omhoog en dus echt pijn. dit pak heb ik meteen weggeggooit en ze krijgt nu dus gewoon een pyama papje in de flesje. het kost wat maar goed beter dan een huilend kindje met buikpijn. ik heb daarvoor eigenlijk nooit wat extras gegeven in de fles op soms wat rijstebloem na.

18. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Met zoete troep bedoelde ik niet de bambixpap, maar die kant en klare pyama papjes! Sorry had ik verkeerd opgeschreven!

En misschien is molenaars kindermeel niet precies dezelfde, maar het idee wel. Gewoon simpele pap! hahahahahahaha

Tijn gaat spugen van bambixpap, dus hier kan het niet anders, maar een pyama papje nee, dat vind ik dus onzin.

kus miek

19. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    s'ochtends een bord bambix met gewone opvolgmelk en s'avonds een pyamapapje of een goede nacht ( deze is niet zoet ).

Deel Deze Pagina