Hoeveel groente en fruit geven/gaven jullie bij 6 maanden? Ik ga straks ook aardappel of rijst bij de groente doen, hoeveel eetlepels mag hij dan hebben? Hij is namelijk erg hongerig en eet en drinkt alles op Hij zou eigenlijk ipv het flesje na de groente yoghurt mogen hebben, doe je dan iets door de yohurt (lijkt me zo zuur). Het lukt niet om het flesje na de groente eraf te halen met deze hoeveelheid. Zijn schema is op dit moment: 7.30 180+6 ongeveer 10.30 fruit 1 dikke eetlepel 11.00 180+6 14.30 180+6 17.30 groente 2 eetlepels en 90+3 22.00 180+6 Het blijft lastig dat bijvoeden
Hmmm wij geven geen yoghurt maar wel meestal zo'n 150gr groenten dus das ietsje meer groentjes *grin* maar volgens mij moet je vooral doen wat je zelf prettig vind en na 2 eetlepels groente is het niet gek dat hij ngo honger heeft op zich overigens schijnen kleine kinderen van nature yoghurt gewoon lekker te vinden ondanks de zurige smaak van fruit krijgt ze ong. 1 stuks (appel/peer.. banaan wat minder want dat vind ze minder lekker) en dan als het aan ons ligt 3 flessen.. maar soms 1 meer
Wat betreft die hoeveelheid kan ik je niet helpen. Maar wilde even zeggen over die yoghurt. Volgens mij kan je na de groente hap idd ook ipv het flesje een bakje yoghurt/biogarde oid geven. Je hoeft er natuurlijk niets door te doen. Wat je je kindje geeft, dat eet ie. Voor ons is dat zuur ja, wij zijn gewend aan die zoete smurrie , maar als je hem/haar dus gewoon de yoghurt puur geeft zonder iets erin, dan lust hij/zij het gewoon zo. Gewoonweg omdat ie het dan niet anders gewend is. Klinkt eigenlijk te logisch, maar het is volgens mij wel gewoon zo. (ff een voorbeeldje: zo at ik vroeger altijd gewoon een tosti, tot dat ik een bij iemand zag dat die er ketchup/curry/chilisaus bij deed, toen ben ik dat ook gaan proeven, en dat was lekker, dat ik het er nu eigenlijk altijd bij neem. Terwijl ik zoiets van te voren nooit bedacht had)
Volle yoghurt smaakt een stuk minder scherp zuur dan magere. En zulke jonge kinderen hebben het meeste aan volle of halfvolle zuivel.
Met 6 maanden at mijn zoontje ongeveer 100 gram groenten en 100 gram fruit. Ik gaf ook nog melk na de groenten (90+3), sinds 7-8 maanden geef ik yoghurt. Mijn zoontje vindt het puur natuur het lekkerste, maar je kan er natuurlijk een scheutje roosvicee of diksap doorheen doen.
Mijn dochter krijgt: 08.00 fles 180/6 + pap 11.00 fruit (120 gram) 14.00 fles 180/6 (deze gaat niet op) 17.00 fles 180/6 19.00 groente (150 gram) 21.00 fles 180/6
Hier krijgt ze nu 7.30 fles 200cc 10.00 frutapura 3/4 bakje 11.30 fles 200 cc 15.30 fles 200 cc 18.00 groente ( ongeveer 80 gram) 19.00 200 cc + 3 scheppen nutrix