Hallo allemaal Heeft er iemand ervaring hier met verstandskiezen weg laten snijden terwijl ze zwanger zijn? Helaas omdat ik doodsbang ben voor de tandarts/spuitjes ect. heb ik er te lang meegewacht en loop ik nu met een zware ontsteking rond in mijn mond en moeten morgen dan toch mijn verstandskiezen aan de linkerkant eruit(rechts al gedaan voor zwangerschap) ik kan het niet meer langer uitstellen anders had ik het natuurlijk gedaan. Ik zal alleen een verdoving krijgen foto;s waren al gemaakt voor de zwangerschap dus voor rontgestraling hoef ik niet bang te zijn. Heeft iemand dit nog meer gedaan? en welke medicatie mochten jullie toen wel gebruiken?
Volgens mijn tandarts kon de verdoving echt geen kwaad. Heel minimaal en plaatselijk. Ik heb verdoving gehad om een gaatje (of zeg maar liever: gat!) te laten boren. En moet volgende week weer een gaatje laten boren. En dat terwijl ik eerder echt nog nooit een gaatje heb gehad. En nu ben ik zwanger en ben ik opeens een goede klant van de tandarts! Maar medicijnen? Moet je antibiotica? Weet niet of je die mag. Misschien dat iemand het weet. Of anders even je verloskundige bellen! En sterkte iig morgen!!
Dankjewel! Ik moet ze eruit laten snijden, en bij de rechterkant kreeg ik poederzakjes iboprufen mee van 600mg, dit mag dus absoluut nu niet.. het enige wat ik zo kan vinden wat mag is een paracetamol, is nog al een verschil met iboprufen.. Bij de rechterkant had ik een zware ontsteking daarna, dus hoop dat dat allemaal wegblijft nu, kan ik nu echt niet gebruiken
verdoving kan geen kwaad.. je zou kunnen spoelen en poetsen daarna met vitis (''dood'' de bacterien en geneest de wond sneller) kwa pijnstilling weet ik t niet zo gauw vraag even na bij apotheek
Verdoving kan echt geen kwaad, ben zelf tandartsassistent en alleen antibiotica en brufenbruis 600mg echt niet nemen. Spoelen waterstofperoxide misschien vragen aan je kaakchirurg? En 3x2 paracetamollen mogen. Misschien heb je hier iets aan. En sterkte morgen.
Dankjewell voor het suc6 wensen en voor de tips!! Ik zal het morgen even aan de kaakchirurg vragen en bij de apotheek en anders doen we het gewoon met een paracetamolletje, dan maar even doorzetten het is voor iets moois straks toch!
Ik had voor de pijn toen hele zware medicijnen. Iets met Diclofenac. o.i.d Want ik kreeg er twee tegelijk uit gesneden. Dus vandaar dat ik niet mocht. Hopelijk werken de paracetemols bij jou wat!
Ik heb paar weken geleden nog foto's laten maken, had wel an speciaal vest aan hihi moest deze maken voor mijn verstandskies, die is meteen getrokken en kon geen kwaad
Hoi!! Vandaag een wortelkanaalbehandeling gehad met ontsteking tot in m'n bot! Verdoving kan echt geen kwaad. Ik hoop voor je dat het als het eenmaal achter de rug is, het net zoals bij mij oplucht! Succes!
Lees ff mwe want mn verstandskies speelt nu ook op, eeiger hem eruit te laten halen. Had bij de vorige een ernstige complicatie en heb weken lang aan e ibru gezeten had het met paracetamol niet gered.. de pijn van de kies is nu nog te teekken de pijn na wegsnijden niet + ze hebben nog géén fotos en die gaan ze ook noet mogen maken...
Ik had dat dus ook met de andere kant toen was ik nog niet zwanger dus kon alle pijnstilling pakken gelukkig anders had ik het denk ik niet gered... Ik hoop dat het morge anders is!!
Heel heel veel sterkte ik hoop voor je dat er geen onverwachtse conplicaties optreden! Ik moest toenbeen aantal weken elke week op controle komen omdat e bang waren dat het verkeerd ging géén pretje, dus deze kies gaat er pas uit als de baby veilig is
Hier met 17 weken foto laten maken ( met speciaal schort) en verstandskies laten trekken. Volgens de tandarts was rondlopen met pijn en een ontsteking veel slechter voor de kleine dan een verdoving. Ik mocht voor de pijn alleen paracetamol en heb er wel een paar dagen last van gehad, maar het was te doen. Sterkte
Mijn verstandskies is een paar weken geleden ook getrokken. Ook nog bij de VK nagevraagd en verdoving kon geen kwaad. Heb een rustig dagje ingepland, dochter naar oma gebracht en ik ben met paracetamol onder de dekens gekropen. Ging prima, weinig last van gehad. Geen ervaring met snijden en of dat pijnlijker is?
Oh ja, de pijnstilling natuurlijk.. Tsja, dat is alleen paracetamol.. Pff! Zou maar op tijd innemen en niet wachten tot verdoving is uitegwerkt.. En dan even kijken dat je niet te laat weer nieuwe inneemt, zodat je een beetje een goed 'niveau' pijnstilling blijft houden. Maar zoals je zegt... we krijgen er iets moois voor terug.. En bikkels als wij zijn, draaien we onze hand niet eens om voor de pijn van de bevalling, laat staan voor een beetje kiespijn.. (pff.. sterkte iig morgen!)
Dankje.. Dit topic helpt mij ook een beetje.. Ik moet eigenlijk mn rechterbovenkant eruit laten trekken/snijden maar ik durf het niet met de verdovingen... En wou al wachten tot na de bevalling.. Maar wie weet doe ik het nu nog wel er voor haha