toch wel spannend! (bloeddruk)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pin, 25 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pin

Pin Lid

4 mrt 2012
    71
    0
    6
    Gelderland
    #1 Pin, 25 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2013
    Ha meiden,
    Afgelopen week bij de VK voor controle, normaal is mijn bloeddruk altijd perfect, nu ineens 140/90:$ meteen urine in moeten leveren, zaten geen eiwitten in, maargoed, was om 20u 's avonds en was net nog naar t toilet geweest..

Nu moet ik vandaag weer terug, met urine en weer om bloeddruk te laten meten. Wel spannend hoor! Ben nu ruim 35 weken, dus baby en ik hebben nog wel een paar weken te gaan!
    Heb geen symptomen van zwangerschapsvergiftiging moet ik zeggen, maar die hoge bloeddruk baart me wel zorgen..
    Iemand ervaring mee?

Liefs

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hoi,

Ik snap dat je je zorgen maakt..
    Maar ook ik heb af en toe last van een wat verhoogde bloeddruk, 150 en mijn onderdruk weet ik zo niet maar de onderdruk is het belangrijkst.. Maar zolang je geen andere klachten hebt is je bloeddruk niet echt te hoog. Maar ook al ben je naar het toilet geweest dan vinden ze in je volgende urine ook eiwitten..

Regelmatig je rust pakken maar als je het niet vertrouwd gewoon altijd bellen.
    Geniet nog van de laatste weekjes.

3. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik heb laatst ook een hogere bloeddruk gehad volgens mij even hoog als die van jou. Er was niks aan de hand en de controle erna was alles weer goed

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vorige zwangerschap rond dat termijn een te hoge bloeddruk gekregen, onderdruk boven de 95. Geen eiwit etc, alleen te hoge onderdruk. Uiteindelijk met 40+2 ingeleid omdat de gyn het genoeg vond. Nooit zwangerschapsvergiftiging ontwikkeld, wel extra controles gehad.
    Als het spontaan was begonnen had ik zelfs thuis mogen bevallen!

Dus; het kan echt alle kanten op, laat je alleen regelmatig controleren voor alle zekerheid ;)

5. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Regelmatige controle is idd heel erg belangrijk bij een hogere onderdruk. Maar als je verder geen klachten hebt zou ik me niet teveel zorgen maken. Bij mij was het een combinatie met plotseling extreem veel vocht vast houden en ben nu dus ook onder controle bij de gyn. Komende maandag voor het eerst naar de gyn en mag niet meer thuis bevallen:(

6. Becky8

Becky8 Lid

18 jun 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    deze week was mijn bloeddruk ook hoog 140/95. de verloskundige vond eiwitten in m'n urine. dus moest gelijk naar de gynaecoloog.
    daar was m'n onderdruk nog steeds 95.
    gelukkig was alles goed met de beeb.
    ze hebben nog wat urine opgevangen met een cateter. en daar zaten gelukkig geen eiwitten in.
    helaas moet ik wel onder controle blijven in het ziekehuis en mag ik niet meer thuis bevallen.

7. Becky8

Becky8 Lid

18 jun 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    had trouwens wel hoofdpijn klachten en ik hou vocht veel vast

8. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Ik heb nu precies hetzelfde. Donderdag al een paar uurtjes in het ziekenhuis gelegen en werd gemonitord. Bloed+ urine was nagekeken, alles zag er helemaal goed uit en omdat ik ook geen klachten heb maar mijn bloeddruk wel wat te hoog bleef moet ik morgen weer naar het ziekenhuis. Dan word ik weer gemonitord en daar vandaan gaan ze verder kijken wat er gaat gebeuren.
    @Averlhag: mocht je nog thuis bevallen? Dat neemt voor mij wat stress weg! Ik wil namelijk ook super graag thuis bevallen en ik zat net op het randje van een te hoge bloeddruk, misschien is er dan nog hoop voor mij dat dat ook door kan gaan :)!

9. Pin

Pin Lid

4 mrt 2012
    71
    0
    6
    Gelderland
    Nou, net weer naar de VK geweest, bloeddruk is weer normaal en geen eiwitten in mn urine! Ben helemaal opgelucht

Moet alleen maandag op suiker laten prikken, omdat ik wel wat suikers in mn urine had. Maar denk zelf dat t wel meevalt, heb vanmiddag voor ik urine opving groot glas dubbeldrank gedronken, VK zei dat t ook gewoon kan zijn dat dat een beetje veel was en dat mn lijf het via de urine afscheidt.

Ben al lang blij dat mn bloeddruk goed is en er geen eiwitten zijn gevonden in mn urine!

Groetjes, Pin

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De gyn zei tegen mij dat het thuis mocht. Maar let wel, ik had geen andere symptomen of klachten. Alleen bloeddruk te hoog.

Uiteindelijk ziekenhuis ivm inleiden ;)

Probeer vooral je rust te pakken en niet te stressen, dan zakt de bloeddruk misschien (?).

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Titel even aangepast zodat het duidelijker is voor andere leden waar het topic over gaat ;)

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Onderdruk stijgt niet zoveel door stress.. Maar wat fijn dat het goed was! Ik had ook wel eens suikers in mijn urine zitten als ik weer eens te enthousiast was geweest met de 7-up :) heb zelf pre-eclampsie gehad, maar zo te horen is dat bij jou niet het geval.

Deel Deze Pagina