paar vraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanJenA, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    heeej allemaal

ik word echt knettergek van mn dochter pfffff :$:D
    tijdens flessen my god zeg ligt geen moment stil wil constant zitten hoe lossen jullie dat op ??? want zittend een fles leeg drinken is niet echt een goede combi whahaha
    hebben jullie hier ook last van of ? ligt het aan mijn dametje ;)

wil ook langzaam flessen gaan afbouwen ze krijgt op dit moment nog 5 flessen van eindelijk sinds een week de fles van 180 cc en 6 schepjes voeding en de laatste fles is dan een pap fles.
    alleen vind het echt mega moeilijk om flessen te gaan afbouwen en meer te gaan doen op fruit en al het andere omdat ze gewoon nog mega veel slaapt en ben bang dat ze nogal aan dr slaap gehecht is want anders zou ze wel meer wakker zijn lijkt me of heb ik het mis :)

pfff hoop dat jullie me kunnen helpen pfff tis mn 2e kind maar voel me alsof het mn 1e is OK zit wel weer 7 jaar tussen maar toch hihihi

Alvast bedankt

Groetjes jamy

2. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    pff geen idee.
    mn dochter is ook enorm druk tijdens het eten. ze wilt alles zien!

jeetje zit je nu nog op 5 flessen? hoe lang slaapt ze dan? heeft ze die laatste fles echt nodig? of moet je haar wakker maken?

hoeveel slaapt ze dan? ze moeten nu langzamerhand overdag meer wakker zijn en het op 2 tot 3 slaapjes op de dag kunnen doen en dan 12u slapen 'snachts. (is ook niet bij iederkind helemaal waar)
    een goede tip is koop of lees het boek de tevreden baby. daarin staan goede tips hoe je je dagschema kunt invullen en tips met betrekking tot eten en slapen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat is je ritme?
    Eet ze al goed groente en fruit? Eet ze al brood?

Dan kan je namelijk kijken waar je naar toe kan.
    Als je sochtends een fles geeft, maar ze eet al brood kan je naar brood met een kleinere beker/fles melk gaan geven. Of een bordje pap. Dit vult meer dan een melkfles.
    Tussen de middag kan je ook langzaamaan over gaan naar een boterham.
    J slaapt en sliep ook veel. Tot bijna zijn eerste verjaardag had hij nog 3 slaapjes nodig. Nu slaapt hij er 2, 1x een uur en 1x 3 tot soms wel 4 uur (soms ook maar 2uur). Naast een nacht van 12 uur ;)

4. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier ook een dame die erg wiebelt, we hebben nu van die handvatten gekocht die we op de fles kunnen zetten (difraxfles). Ideaal, ze doet het nu zelf (met evenveel gewiebel, maar wel met rust voor ons :D). Ze vindt het geweldig om zelf te doen.

T. zit op dit moment op drie flessen, wellicht dat je er eentje kunt gaan afbouwen? Ik weet niet wat je dochter krijgt qua bijvoeding

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn dametje van bijna 4 maanden oud ligt/zit ook niet stil tijdens de fles. Ze zit al op 4 flessen en 5 hapjes fruit.

6. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    hoi hoi,

de laatste fles hebben we tijdje weg gelaten en toen kwam mevrouwtje rond 2 of 3 uur in de nacht
    ons schema is:

9.00 fles
    slapen
    11.00 fruit
    12.30 fles
    slapen
    16.00 fles
    slapen
    18.00 warme hap

dan om 19.30 fles
    slapen
    en dan tussen 23.00 en 00.00 laatste pap fles
    en we moeten dr iedere keer wakker maken tussen de flessen dus heb wel het idee dat ze het nodig heeft alleen na de fles van 16.00 word ze rond 17.30 wel wakker maar das ook het enigste op die dag pffff slaapdoosje ;)
    kwa boterham pfff wat een drama ze eet echt alles zonder kokhalzen of klein beetje kokhalzen maar broood ongeloofelijk daar stikt ze zowat in iedere keer maar weer :( ook dat zal wel weer goed komen maar toch lijkt me zow leuk een boterhammetje samen eten.

dus ben echt beeetje wanhopig

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Nee hoor, mijn heertje doet dat ook :D

Wat hier (soms) nog wel eens helpt is om hem op schoot te nemen met zijn rug tegen mijn lijf, zodat hij naar voren kijkt, zeg maar. Dan heeft hij zo veel te zien, dan hij nog wel eens vergeet te klieren :)

8. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    heej
    weet niet of jij die dr brown flessen kent of zelf gebruikt maar als in in zon stand ga fles geven loopt het ventiel vol en uiteindelijks langs de fles af dus 1 grote melk bende whahaha pfffff en andere flessen is geen optie :(

9. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    En als je nou om 19.30 de laatste fles aanbiedt met pap?
    En niet mee rwakker maakt?
    Dat hebbe nwij toen ook gedaan, en dat ging gelijk goed.

10. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Je dag begint dan misschien wat eerder, maar die is dan wel langer waardoor je meer bijvoeding aan kan bieden?

hier is het momenteel:
    7.30 180/6
    9.00-11.00slapen
    11.00 fruit
    12.30 fles 180/6
    13.00-16.00 slapen
    16.00 fles 180/6 ( weigert ze de laatste tijd) waardoor ze dan vaak wat fruit krijgt.
    17.30 warme hap
    18.00-19.00 slapen
    19.00 douchen
    20.00 fles 180/6 met rijstebloem
    20.30-7.30 slapen.

( ons meisje is nu 6maanden)

11. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Hier een heel wakkere dame maar zal haar schema ff plaatsen. Ik geef Friso Extra voeding!

Ongeveer!!

8:30 fles 180+6
    10:00 fruithapje 100 gram
    12:00 fles 180+6
    14:00 fruithapje 100 gram of 120 cc thee (drinkt ze niet op)
    16:00 fles 180+6
    18:00 groente 125 gram
    20:00 fles 210+7

Ik heb een tijdje pap in de avondfles gedaan dus om 20:00 210+7 en pap maar ze begint pap vies te vinden want ze weigert dan gewoon de fles!

Mijn dochtertje word momenteel ook vaak een keertje wakker 's nachts maar is dan tevreden met een aai over haar gezichtje of de speen.

12. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    hoi

de fles vervroegen word ze in de nacht wakker en dan kom ik helemaal niet uit op de dag dus vandaar de fles om 9.00

alleen met sommige dagen kan ze doorslapen vanaf 19.30 a 20.00 dus bv als we weg geweest zijn enz.

13. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Lastig dat je de fles niet zittend kan geven, want ik doe hier bijna niet anders. Met difrax flessen gaat dat prima.

In mijn ogen wel vreemd dat jou slaapkopje toch nog 5 flessen nodig heeft. Juist omdat ze zoveel slaapt zou ze toch met minder kunnen in mijn ogen, ze gebruikt dan ook niet zo heel veel energi lijkt me:D;).

Ik weet niet of je het volgende al geprobeerd hebt:
    - Meer tijd tussen flessen laten zodat 4e fles dus later uitkomt (bijvoorbeeld 21u) zodat wellicht de 5e fles niet meer nodig is. Nu zit er vaak niet eens 4 uur tussen zag ik. Hier zit er soms wel 5 uur tussen.
    - geef je al opvolgmelk, want die vult meer, maar je mag dan maar max 800 per dag geven, en daar zit je nu boven, toch?
    - hapjes geven op flestijden (tip van CB en KDV) zo heb je meer tijd vooral met zo'n slaapkop. En je kunt 1 fles afbouwen (of 2 wat minder geven) als er goed gegeten wordt en de honger over is. Hier is mij zo gelukt 1 vd 4 flessen af te bouwen.

Wij hebben nog maar 3 flessen en de kleine is net 7 mnd. Het ging hier eigenlijk vanzelf met volgend schema, slaaptijden varieren wel heel erg, hier nl niet zo'n slaapkop soms maar 2 x 3 kwartier:

7.00/7.30 (soms al 6.00) fles 180/6 granenpap
    9.00 fruithap hoeveelheid van heel potje
    10.00-11.30 slapen
    11.30/12.00 brood (vaak maar halve) + fles 180/6
    13.30 -15.30 slapen
    16.00 groentehap heel potje (voorheen nog een hele fles, maar die heb ik afgebouwd tot 120 en toen laten vervallen en dat ging meteen prima)
    19.00 fles 210/7 met rijstbloem
    slapen tot de volgende morgen

14. adi

adi Niet meer actief

Maar je maakt haar overdag iedere keer wakker voor al die flessen? Wat gebeurt er als je haar een paar dagen volledig volgt en zelf laat komen voor de voeding?

En dan eerst bijvoeding aanbieden en daarna de fles.

Dan kun je kijken op hoeveel melk je uitkomt per 24uur. Met 8 mnd kan dat ong 500cc zijn, met een MAX van 800cc. Als je opvolgmelk geeft mag je helemaal geen 5x 200cc geven.

15. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    Hoi,

Ik ben sinds een paar weken van 4 naar 3 flessen gegaan. Ook mijn dochter kan niet om 20.00uur de laatste fles krijgen want dan komt ze snachts.
    Wat ik heb gedaan is de 1 na laatste fles van 19.30uur laten vervallen en geef nu de laatste fles tussen 22.00uur en 23.00uur. Dat gaat prima! Was 1 avond heel erg huilen maar daarna niet meer.

Dit is haar schema.

07.00uur fles
    9.30uur slapen
    11.00uur fruithap
    12.30uur 1 a 2 sneetjes brood met wat te drinken (al drinkt ze hier niet veel van)
    13.30uur slapen
    15.30uur fles
    17.30uur avondeten
    19.30uur slapen
    22.00-23.00uur laatste fles

Misschien heb je er wat aan, mijn dochter is bijna 9 maanden

16. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    allemaal bedank

en uhhh jeeetje wist ik helemaal niet van de max aantal hoeveelheid meld :$:) oeps dan krijgt mn meisje dus veeels te veeel opvolgmelk :) oeps :)
    oh man hoe kan ik dat nou het beste gaan doen zeg jeetje
    die tip van kijken hoe madam het zelf zou regelen zal ik eens gaan doen morgen en dan als ze wakker word eerst met bijvoeding en dan de fles maar is dat meteen dr na dan ? of half uurtje dr na? of ? pffff
    en kan ik dan het beste gewoon de normale fles hoeveelheid geven en kijken wat ze neemt wat denk dat ze boven het slaapkoppie ook een hongerlapje is en het niet aangeeft of ze vol zit of niet dus echt pfffffff zoooooo lastig jeetje
    wat een hoop vragen heb ik :( en dit is dan mn 2e kind whahaha maar goed 7 jaar dertussen he :p

nou bedankt allemaal!!!

17. adi

adi Niet meer actief

Ik zou iig per direct stoppen met te veel opvolgmelk, of teruggaan naar nr 1 voeding. Dat mag wel 1l. In opvolgmelk zit veel ijzer en eiwitten.

Hoeveel melk je gaat aanbieden ligt echt aan je kindje. Door haar telkens wakker te maken heb je denk ik haar natuurlijke honger-stop gevoel verstoord. Dat heeft even tijd nodig.
    En als je na de bijvoeding merkt dat ze echt nog honger heeft, dan meteen een fles. Als je ziet dat ze tevreden is en wil spelen, dan even wachten met de fles. Dat zal natuurlijk ook verschillen per dag.

18. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

9 dec 2010
    433
    0
    0
    hoi hoi
    bedankt voor je reactie
    we doen nu op haar gevoel eten geven sinds vandaag en we gaan gewoon eerst naar de max van 800 en dan steeds lager en we laten dr gewoon wakker worden zelf als ze honger heeft merk ik het wel denk ik zo :D
    dus ben benieuwd!!! en anders als ze het echt niet pikt haha mn madameke is een pittige hoor :p dan stap ik over op nummer 1 van flesvoeding maar krijgt ze dan weer niet tekorten bij nummer 1 of maakt dat niet uit?
    pfff lastig hoor whahahaha waar een forum al niet goed voor is ;)
    en na de boterham een halve fles aanbieden maar denk wel dat dat genoeg vult

Groetjes jamy

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm met 8 maanden hadden wij dit:

Wakker: melk (hier een bv)
    Opstaan e.d., dan samen ontbijten met een boterham en slokje thee.
    Slapen
    Fruit
    Melk
    Slapen, afhankelijk hoe het slaapje voel ook lunchen samen, maar soms sliep hij daar doorheen (en dan dus niet)
    Rijstewafel / soepstengel / koekje van Goodies en slokje thee
    Avondeten met ons mee
    Melk
    Slapen

Geen vaste tijden, altijd rond zijn natuurlijke slaapritme.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Als je de fles geeft kun je ook granen in de ontbijtfles doen. Ik denk dat ej de bijvoeding wat op kan voeden want dan kun je melk weglaten. Ze heeft ook niet meer zoveel nodig natuurlijk.

Deel Deze Pagina