Even een vraagje, kan me nl niet voorstellen dat we de enige zijn die hier tegen aan gaan lopen. Onze dochter wordt 23 juni 4 jaar. Gister zijn we op school op gesprek geweest en nu blijkt dat ze voor die 4 weken haar niet nog dit schooljaar gaan laten starten. Ze zal dus pas in september gaan. Ok prima, maar, bedacht ik mij later, ze mag als ze 4 is niet meer naar de kinderopvang en het recht op kinderopvangtoeslag vervalt ook. Ze zal naar de BSO moeten. Geen probleem, maar die 4 weken voor de zomervakantie start is er natuurlijk nog geen BSO buiten de ochtend en middag. Iemand hier ervaring mee toevallig? Ik ga sowieso even bellen met de opvang en belastingdienst.
Hoezo niet? Onze zoon is in juli jarig en ging t/m augustus nog naar het kdv. Het mag gewoon als er plek is. Het kinderovangtoelag liep ook t/m augusuts voor het kdv en daarna voor de bso.
Idd hier mochten we zelf kiezen, sowieso tot de zomervakantie naar de Kdv, voor de vakantieperiode zelf was het onze keus of ze nog even op de Kdv bleef of al naar de bso.... De toeslag liep gewoon door
Hier mag je als juni kind nog 2 maanden op kdv blijven...mits...er plek is en dat is vaak dan weet niet het geval. Enige optie is dan vakantieuren opmaken.
De kinderopvangtoeslag loopt gewoon door. Die krijg je straks ook weer voor bso. Overleg even met jullie kinderopvangorganisatie wat jullie die zomermaanden doen. Er staat wel "opvang van 0-4" maar in de regel gaan ze daar wel flexibel mee om hoor. Het gaat er meer om dat er geen achtjarigen in een peutergroep zitten. Mochten ze toch moeilijk doen, dan is het fijn dat je er op tijd over nadenkt. Je zou dan bijvoorbeeld een gastouder kunnen zoeken voor die periode. (Sterker nog, ik zou dan gelijk overstappen, als ze bij zo'n organisatie zo moeilijk doen. Maar nogmaals, dat verwacht ik niet.)
Hier noemde ze het 'verlengde opvang' . De heeft onze dochter ook gehad die in juli jarig is. Dat kun je gewoon aanvragen. Hier was het geen probleem, zeker momenteel niet omdat het (helaas) gewoon erg rustig was bij ons op de opvang.
Thnx allemaal. Ik zal het op de opvang gelijk aankaarten op het kantoor, de leidsters konden er niet zo veel mee. De belastingdienst heb ik inmiddels ook gebeld en de KOT loopt idd gewoon door tot je de aanmelding van de BSO doorgeeft.
Bij mij liep hij na aanmelding van BSO ook door en kreeg 1 maand dubbel. Toen snel de toeslag van de KDV stopgezet. Dit moet je dus apart doen.
Je moet kot wel aanpassen natuurlijk straks. Maar het is vrij normaal dat kids verlengde opvang krijgen ivm schoolvakanties