Op dit moment ben ik 22 weken zwanger en heb sinds een paar dagen een raar soort drukkend gevoel in mijn vagina/ op mijn baarmoedermond. Alsof er iets ´dwarszit´. Een beetje zo´n soort gevoel alsof er een tampon niet goed zit oid. Ik heb gister ook gevoeld van binnen en voelde dat mijn baarmoedermond wat zachter was dan normaal. Op dit moment ben ik op vakantie in Portugal en ben vanmorgen ook naar de dokterspost gegaan. Die hebben naar het hartje geluisterd en verder zeiden ze dat het zachter worden erbij kan horen. Ik ben echter niet helemaal gerustgesteld, ben zo bang dat het kindje al aan het indalen is en ik straks te vroeg beval. Heb verder geen last van harde buiken of pijn, alleen dat drukkende gevoel. Hoop dat u misschien weet wat het zou kunnen zijn en wat ik het beste kan doen.
Noolaa, het is het meest waarschijnlijk dat je kindje ander is gaan liggen waardoor er lichaamdelen meer druk geven in je vagina. Zolang je geen buikkrampen hebt of vochtverlies moet je proberen je niet te druk te maken en wel lekker vanje vakantie te genieten. Als je bloedverelis of vochtverlies krijgt moet je meteen weer aan de bel trekken, maar vooralsnog klinkt niet niet ernstig. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je reactie! Ik heb nog steeds last van het drukkende gevoel, maar heb het ook nu de baby vandaag anders is gaan liggen. Heb voor de zekerheid contact gehad met het ziekenhuis waarbij ik loop en daar zeiden ze dat het ook blaasonsteking kan zijn. Heb af en toe wel wat last bij het plassen dus dat zou goed kunnen. Probeer me ieg nu minder druk te maken en lekker te genieten.