4 dagen voor school helaas weer de luier om,

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    na 2 jaar...zoontje heeft veel te veel stress denk ik of teveel afgeleid of er is iets met hem aan de hand...maar goed, hij heeft zoveel ongelukjes(plas) gehad dat het lijkt alsof hij niks meer voelt. totaal natte broek, zeik nat van plas en zo gaat hij naar de bad kamer om te douchen????nou ik was hem dan helemaal.
    ik weet echt niet meer wat ik kan doen. nu al dagen zo. hij krijgt de ongelukjes vaak bij de wc of gewoon in zijn stoel etc. en ik vond het echt niet meer gaan en deed hem een luier om. maar dat is een enorme ellende. hij is zo verschrikkelijk verdrietig en huilt al nu een uur lang.
    ik ben niet boos op hem. maar als hij het echt niet meer voelt dan moet hij een luier om zei ik. en dat het allemaal weer goed komt.
    hij heeft snacht geen ongelukjes. gaat in de ochtend of in de nacht zelf naar wc.
    het is dus totaal psychologisch? ik snap dat niet meer. moet ik de school nu af zeggen?(hij wil echt gaan)
    doe ik iets verkeerd?wat moet ik doen?hoe moet ik dat oplossen?
    ik negeer zijn gehuil en zeg dat er niks ergs aan de hand is. dat de kinderen soms dat hebben. en dat het weer allemaal beter zal gaan om hem te troosten.
    graag tips? of gedachten?

2. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Luier uit doen het is toch zielig je trekt jezelf toch ook geen luier aan? Ieder half uur naar de wc sturen zullen de zenuwen van de nieuwe school wel zijn.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Geen luier aan doen! Dat is voor hem psychologisch ook echt een stap terug doen! Inderdaad heel vaak naar de wc sturen. Proberen thuis wat meer rust en regelmaat in te bouwen zodat je hem echt even de tijd geeft om weer wat te ontstressen en ook thuis hem de stabiliteit en rust geeft die hij nodig heeft. Dan komt het echt weer goed!

4. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Ik zou er niet voor kiezen de luier opnieuw aan te doen. Zeker niet na 2 jaar..

Ben je er zeker van dat het niet iets medisch is, als een blaasontsteking oid. Ff een plasje naar de ha brengen voor de zekerheid? Een terugval kan natuurlijk altijd, maar zou eerst dat uitsluiten.

En als het spanningen zijn dan zo ontspannen mogelijk ermee omgaan. Wat vaker naar de wc sturen.mhem helpen het vertrouwen terug te krijgen?

Vervelend zeg dat ditngebeurt, maar zou me om school niet al te druk maken. Althans, hij zal niet de eerste zijn die bv school zo spannend vindt dat hij wat minder precies zindelijk is. Bespreek het met de school.

Succes ermee!

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Hoi belize, wat vervelend zeg. Ze gaan allemaal op hun eigen manier om met de grote stap ncar school. Ik mag er niks meer ove zeggen of hij gaat keihard huilen en helemaal verdrietig.

Zou in elk geval geen luier omdoen. En de juf zei dat heel veel kinderen van de stress en spanning een terugval krijgen dus zij adviseren een schone broek en onderbroek in zijn tasje te doen zodat ze zich om kunnen kleden bij een ongelukje. Dus maak je daar niet druk om. Thuis indd zoveel mogelijk eraan herinneren.

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Zou zeker geen luier meer omdoen!
    Mn dochter had door de stress ook steeds ongelukjes. Gewoon vaker naar de wc sturen, ookal zeggen ze dat ze niet moeten.

Het gaat nu gelukkig weer goed!

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dames bedankt voor de reacties.

hij laat zich niet naar wc sturen. dan krijg ik nog veel meer ruzzie met hem. hij plast op zo een dag 4-5 keer per dag.

en over medische: ja dat kan wel zijn. ik heb er zelf niet aan gedacht maar voor het slapen gaan leek zijn piemel/ballenzak best rood en hij had jeuk bij ballen zak en piemel. na een uur luier dragen. misschien heeft hij een schimmel infectie. ik ga zeker naar ha laten zien.
    of gewoon schimmelzalf op smeren.

luier is erg ja. ik dacht dat hij juist daarom zijn best zou doen. en dat hft gewerkt.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik dacht aan vermoeidheid. en de luier om gedaan om hem het makkelijker te maken. en dat hij in alle rust het probeert. maar hij is totaal vervreemd van de luiers omdat het zolang geleden was vr hem. pfff.
    nu voel ik me zo een strenge straffende moeder. hij is best gevoelig.

9. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon ging ook weer in de broek plassen toen hij naar school ging en helaas is dat nu bijna een jaar nog steeds zo. Hij was ruim een jaar zindelijk voordat hij naar school gin. Gelukkig niet meer zo vaak en niet meer elke dag maar we hebben ook periodes gehad dat ook hij niet zelf naar de wc gaat en 4 of 5 keer een compleet natte broek had tot aan de sokken toe.

Ik ben toen met hem gaan praten en gevraagd wat er was en hij vertelde dat hij wel wilde maar vaak te laat is. Hij is dan zo aandachtig met iets bezig dat hij niet naar de wc gaat.

Wij hebben ook alles al geprobeerd tot aan straffen toe maar dat werkt niet. Hij is inmiddels bijna 5 en laat zich nu wel naar de wc sturen en we werken met stickers verdienen. Hij krijgt hier een stickerkaart voor 7 dagen. Elke dag dat hij droog is 1 sticker maar als het mis gaat dan beginnen we weer van voren af aan met een nieuwe plaskaart. Dat werkt hier heel goed (in het begin niet maar nu wel) en nu spaart hij voor angry birds ijsjes:D.

Wij benaderen het positief dus als het mis gaat jammer en als het goed gaat heel trots op hem zijn. Als hij in zijn broek plast is het ook zijn probleem, hij moet zijn kleren uit doen, in de wasmand doen, schone kleren ophalen van boven en zicht zelf weer aankleden.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    Nataly: ik praatte ook met hem. hij zegt dat hij het eng vindt om alleen naar wc te gaan. we hebben recent een nieuwe wcpot. die is hoger dan wat we vroeger hadden. en nu moet hij via een krukje op wc komen. dat had hij met de oude wc niet. hij zegt dus dat dit eng is voor hem...
    maar in de nacht gaat het goed, in de ochtend gaat het goed. dan is hij niet bang terwijl het echt donker is van zijn kamer naar wc. tja...hij hft gewoon stress of is het medisch.
    ik word ook niet boos op hem. ik help hem wel met schoon maken een nieuwe kleding etc.

stickers terug voeren zou hem echt slecht laten voelen. want dat is dan echt lang geleden voor hem.

het is heel zielig. maar ik denk niet dat ik daar veel aan kan doen. op school moet hij ook zelf naar wc gaan.

ik weet niet wie het zei. we hebben wel structuur. anders voelt hij zich niet zo goed. dat hebben we nog altijd.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik bedoelde dat hij normaal gesproken in totaal 4-5 keer plast per dag. vandaag had hij 2 ongelukjes. 4 keer op wc.
    misschien was ik te snel met de luier..
    ik neem jullie advies over en ik doe hem geen luier meer morgen.
    hij had het slechts 1 uurtje om gehad voor het slapen gaan.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bij de irritatie en uitslag werkte een pijnstillende zalf. het gaat nu helemaal prima. hij had dus pijn...vrhuid is n beetje los gelaten. misschien daarom. maar waarom zegt hij toch helemaal niets? en misschien ook schimmel...als het weer voordoet ga ik naar de HA. ik voel me stom omdat ik niet aan de medische oorzaak had gedacht.
    bedankt voor het meedenken!

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Fijn dat het over is! Ik zou dat ook niet snel denken hoor als ie geen pijn aangeeft.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    is niet helemaal pijn maar hij laat zich wel sturen en is niet meer eng. het neemt de pijn en irritatie weg. hij had wel n ongelukje gehad. als het zo rood blijft dan moet ik een andere zalf van HA vragen.

Deel Deze Pagina