Ik had eerst ook het idee dat de huisarts die echo meteen zelf had geregeld dat hij hem dus al gehad had, maar niet dus! Gezien de koorts zou ik ook even aandringen op een bloedonderzoek, niet dat er een ontsteking zit waar hij bijv antibiotica voor moet krijgen oid???? Hoe gaat het vandaag?
Het gaat met ups en downs, vandaag ook momenten gehad dat het teveel werd voor hem en hij weer mank ging lopen, zo zielig. Maar hij probeert zo zijn best te doen, toch wel bijzonder. Wat betreft de echo, de huisarts belde gisteren zelf ook naar het ziekenhuis maar omdat wij al laat op de middag een afspraak hadden bij de huisarts kon het ziekenhuis geen plekje meer aanbieden. Ben al erg blij met dinsdag, de huisarts gaf aan dat ze tijdens de echo wel aangeven wat ze zien en of het afwijkend is. De nacht is goed en rustig verlopen, ik denk dankzij de medicijnen.
Weet je.... deze dag zit er op! Nog twee te gaan, dan kunnen jullie voor de echo. En als het echt niet gaat kun je altijd overleggen met de hap, of maandag het ziekenhuis weer bellen. Wie weet hebben ze een gaatje tussendoor omdat er iemand heeft afgebeld. Sterkte! Niet leuk om je kind zo te zien...
Vanmorgen mochten wij dan voor een echo naar het ziekenhuis, hadden een afspraak om 10.10. Alles verliep perfect op schema. De echo werd gedaan en ze ging gelijk overleggen met de arts, deze vond de echo afwijkend en niet goed waardoor er nogmaals een echo gemaakt moest worden. Deze bevindingen werden goed bekeken en toen werd besloten dat er een röntgen foto gemaakt moest worden. Ook deze bleek afwijkend te zijn en er werd overlegd. Na niet lang gewacht te hebben werden we ingelicht en kregen we te horen dat wij vanmiddag gelijk op de poli bij de orthopeed moesten komen, wij moesten rekening houden met de ziekte van Perthes. In de tussentijd hebben we ons gelukkig vermaakt in het ziekenhuis, er is aldaar gelukkig genoeg te zien en te doen. Uiteindelijk om 12.45 bij de orthopeed op de poli voor de uitslag en het behandelplan. Ik kreeg de foto van de röntgen te zien en schrok mij wild. De linkerheup zag er dusdanig anders uit! Beau heeft dus de ziekte van Perthes. Er volgt niet echt een behandelplan, Beau mag gewoon springen, rennen etc en zal zelf wel aangeven wanneer het pijn doet. Het geven van pcm is wel wenselijk ivm de pijn 's Nachts en 's Avonds. Wij hebben wel een doorverwijzing gekregen voor fysiotherapie om de heup goed te laten bewegen. Elk half jaar moeten wij terug komen voor een röntgen foto en daarna een afspraak bij de orthopeed.
Oh jee wat sneu voor je zoontje. Perthes is niet leuk. Ons buurjongetje van ruim 7 heeft het al een paar jaar. Hij mocht niet meer springen en voetballen. Hij deed inderdaad zelf rustiger aan als hij veel pijn had, en liep/loopt altijd mank. Voor langere stukken lopen heeft hij ook een tijdje een rolstoel gehad. Hij had een zware vorm, een half jaar geleden is hij geopereerd omdat het niet vanzelf beter ging (komt gelukkig niet vaak voor). Nu gaat het goed en mag hij sinds kort eindelijk echt voetballen bij een club. Veel sterkte de komende tijd!
DeesDees, wat een klap! Ik zag de rontgenfoto en dacht meteen 'dat zit niet goed'. Hoe erg moet jij wel niet geschrokken zijn zeg?! Je weet nu wat het is, goed dat het zo snel kon, maar het gaat hier niet om een kleine afwijking, het gaat hier om iets heel serieus en het gaat hier verdorie over je kind!! Dat wil je niet! Ik vond het al vreselijk te horen dat mijn dochter een therapie resistente heupdysplasie heeft, dat we als ze 5 is weer verder moeten kijken en of er dan geopereerd moet worden.... Ik hoop echt voor Beau dat hij niet teveel pijn heeft of houdt, maar mag je dan echt iedere keer pcm geven, ook al heeft hij dagelijks pijn? Jee, dat was me het dagje wel voor jullie zeg! Hoop dat je een beetje een rustige avond hebt. Veel sterkte en voor je zoontje een dikke knuffel!
Poeh, heftig zeg! Zag het ook meteen op de foto, dat daar iets niet goed zat.... Hopelijk houdt hij niet te veel last! Succes
Nieuws moet bij mij nog echt even landen, ergens hou je er rekening mee maar nu dan toch valt het zwaar. Voor het slapen gaan geef ik hem standaard PCM, dat mocht dus dat is wel een fijne gedachte. Dagje was zeker heftig, ik lig gesloopt op de bank en beau is vanavond als een blok in slaap gevallen. Hij werd net wel even huilend wakker, ik denk van de schrik. Bedankt meiden!
Lees net de uitslag, oef dat hakt er zeker in.... Ik ga even googelen weet niet wat het is maar klinkt heftig!
n.a.v. dit topic zoek ik ervaringen http://www.zwangerschapspagina.nl/aangeboren-afwijkingen/475099-ziekte-perthes.html#post16011167