Bijnaaaa 4 jaar, bijna naar school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dufel, 24 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Nog een week of 7 en dan wordt ie 4 jaar en mag hij EINDELIJK naar school.

Laatste weken zijn ineens super lastig.
    Hij verveelt zich, wil niks, is dwars enz enz

Het enige wat ie leuk vind: de tablet.
    Maar laat ie dat nou net niet de hele dag mogen...

Ik word af en toe echt gek ervan.

Ene kant wil ik helemaal niet dat ie straks naar school gaat (haha dat loslaten he) maar andere kant is hij is er zó aan toe...

Herkenbaar??

2. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Jup was hier ook. School was en is echt een verademing. Het vriendjes maken, het spelen, de speel afspraakjes. Zijn agenda is goed gevuld en hij vermaakt zich weer prima.

3. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Fijn om te lezen dat het herkenbaar was.
    Wat heerlijk dat je zoontje nu weer gezelliger is!

4. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar haha!
    Mijn dochter word begin april 4. En verveeld zich ontzettend thuis. Ze wil er graag elke dag op uit, en dat doen we vaak ook wel even, maar dat is dan eigenlijk niet genoeg.
    Thuis wil ze alles samen doen, is behoorlijk opstandig en wil ook niet meer naar de peuterspeelzaal want dat is voor ‘baby’s’ haha.
    Aankomende week gaat ze wennen op de basisschool en daar kijkt ze heel erg naar uit!
    En ik? Aan de ene kant zal het wel een stuk rustiger en ‘makkelijker’ worden thuis. Maar ik ga haar ook ontzettend missen, want ze is echt mijn vriendinnetje! En de eerste, dus misschien heb ik er daarom ook wel een beetje moeite mee haha.

Oja de tablet is hier ook favoriet! En het liefste zit ze er de hele dag achter, maar dat mag niet natuurlijk. Wat hier dan vaak helpt is samen naar de klok gaan als ze op de tablet mag, laten zien hoe laat het nu is, en laten zien waar de grote wijzer moet staan als ze moet stoppen. En dan roep ik haar weer als de tijd om is, dan kijken we samen weer naar de klok, en dan is er geen discussie of iets anders, ze stopt er dan gewoon direct mee omdat we van te voren samen die afspraak gemaakt hebben.

5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Haha, nee totaal niet :D

Zoontje gaat volgende week wennen en de week daarna voor t eggie. Begin april wordt hij 4. Maar ik zie er vreselijk tegenop :/
    Gelukkig heeft hij er nu volgens mij wel redelijk zin in, maar meestal zegt hij dat hij niet wil, en bij mama wil blijven en met zn auto’s wil spelen :)
    Hij vermaakt zich ook echt nog prima thuis en ik ben m nog lang niet zat, Haha. Maarja... ook school zal wel weer wennen en elukkog komt de 3e spruit er ook snel aan, ben ik niet zolang alleen thuis ;)

Deel Deze Pagina