Hallo allemaal, Hoe gaan jullie ermee om dat de klok van het weekend een uur teruggezet wordt? Zijn jullie nu al bezig om dreumes erop voor te bereiden door slaaptijden te verzetten of laten jullie het op beloop? En wat als hij normale tijd 6 uur wakker wordt (dan is het natuurlijk pas 5 uur) trekt dat vanzelf bij na een tijdje? groetjes
Stukje bij beetje doen we alles 15 min later totdat we een uur hebben. Dus 15 min later naar bed 15 min later eten enz enz.
Wij zien wel hoe het gaat. Hebben we bij de eerste ook gedaan en we hebben er toen niks van gemerkt. Dit weekend slapen de dames bij opa en oma dus merken we het soieos al niet.
hmm maak mij ook een beetje zorgen. Jorinde is normaal tussen 5.30-6.30 uur wakker. Straks is dat dus half 5!! Pff Wij eten niet precies op hetzelfde tijdstip. Als ze later naar bed gaat slaapt ze niet langer door. Hopen dat ze het nieuwe ritme snel door krijgen
Dreumes voelt het hier aankomen volgens mij. Hij was al maanden om 6 uur wakker, behalve de laatste week toen was het steeds 8 uur
Wij wachten hier ook maar gewoon af, bijsturen kan evt. naderhand ook nog wel als dat nodig is! Vorige twee keren hebben we er eigenlijk niks van gemerkt!
Bedankt voor de reactie's! We gaan het maar gewoon afwachten! tijden verschuiven is moeilijk omdat hij savonds niet op te houden is! het is een kleine slaapkop want hij slaapt sochtends nog 1,5 uur en smiddags van 1 tot 3 en daarna gaat hij rond 18.00 weer naar bed!! We zien wel hoe het gaat!
Wij hebben eigenlijk nog nooit last gehad met verzetten.. Ik denk dat we net als andere weekenden, ons jochie iets later naar bed doen, zodat hij zaterdagochtend al iets uitslaapt, en zondagochtend nog wat meer. En dan zondag gewoon mee in het nieuwe ritme. De middag/avondslaapjes vielen dan eigenlijk spontaan weer netjes om het eetritme heen..
Denk dat het zich vanzelf wel recht trekt. Heb toch een beetje een speciale band nu met de klok een uur terug, want vorig jaar zijn bij mij in die nacht om 4 uur de weeen begonnen.
Jelmar ligt normaal om 19.30 denk dat we zaterdag gaan rekken dattie 20.00ligt en dan zien we het de volgende ochtend wel
Ik zou niet weten wat ik eraan zou moeten 'sturen', dus we zien het wel Komt vast wel goed. En anders zijn we voorlopig lekker vroeg wakker! (ja, ook hier een jongeman die 6 uur al tijden een mooie tijd vindt om op te staan)
hier gewoon die avond om 19.30 naar bed komt ze in de ochtend eerder dan de gebruikelijke 8.30 dan spelen we nog gewoon even op bed met papa en mama net zo gezellig en ze heeft toch nooit zo'n haast om te eten dus dat zal makkie worden voor ons..
ik heb er nooit wat van gemerkt. Hij slaapt eigenlijk altijd uit dus dit wordt denk ik weer geen probleem! Niette druk om maken.. komt vanzelf goed:>
wij doen er ook niks aan. Zien t inderdaad wel. Misschien hou ik r 's avonds iets langer op de 1e keer. En als ze te vroeg wakker is probeer ik de fles wel te rekken. Heb geen zin om nu al allemaal tijden te verzetten. Misschien is er wel niks aan het handje.
Wij hopen ook dat Wesley langer slaapt anders is meneer al om 5 uur wakker of eerder. Hij is de laatste tijd nl al om half 6/6/ uur wakker. Waarschijnlijk geven we hem dan een fles en kijken of hij weer in slaap valt, maar heb er een hard hoofd in. Later naar bed is ook geen optie want meneer is om half 7 doodmoe, en later naar bed betekend niet langer slapen jammer genoeg. Naomi zat wel meteen weer in het goede ritme.
We hebben deze week der bed tijd al met een half uur vooruit geschoven. Verder zal het vanzelf wel goed komen. Straks is het ook weer langer donker elke morgen dus wennen ze er wel snel aan
sja.... we zullen het wel zien dit weekend... ze laat zich wat slaapjes e.d. toch niet sturen, dus ga ik er niet extra moeilijk over doen.