groeipijn?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zonnebeertje, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn dochter heeft vaak dat ze zegt dat ze niet kan lopen, moet dan ook huilen en heeft last van de knieën. Kan dat groeipijn zijn? Ze wel een stuk gegroeid de laatste tijd(100cm is ze nu) en ze was een half jaar geleden nog 94cm. Ze is bijna 4 jaar.
    En wat is er tegen te doen? Ik dacht eerst dat ze zich aanstelde, maar ze heeft het best regelmatig, vooral als ze net uit bed komt. In de zomer heeft ze toen ook een dag gehad dat ze helemaal niet liep en alleen kroop. De doker wist toen niet wat het was.
    herkent iemand dit?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

toen ik als kind groeipijn had was het enige wat me vader kon doen de pijn weg wrijven. Meer niet.
    Ik denk ook dat ze hier groeipijn heeft maar ik twijfel of t kan bij zo een kleintje. Ze heeft pijn in haar handje en haar voeten en enkels zegt ze.

3. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hier ook een zoontje me al meer dan een jaar geregld groeipijn. meestal snachts en dan heel erg pijn in de knieen (soms ook ellebogen), je kan er vrij weinig aandoen; wij doen knietjes en elleboogjes dan masseren met olie (het gaat niet over, maar hij vind het wel fijn). als het heel erg is geven we paracetamol.
    houd het wel in de gaten dat het niet rood of warm wordt of koorts of uitslag erbij hebben....! en als ze er veel last van heeft met lopen zou ik ook ff naar de huisrats gaan, gewoon ff voor zekerheid. (hier heeft ons zoontje het ook soms dat het al in de middag pijn doet of er niet door wilt lopen)

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja hier dus ook.. Regelmatig zegt hij tegen ons dat hij pijn in de knieën en benen heeft.
    Ik heb geen idee hoe ik dit kan verhelpen en of het dus groeipijn is.

5. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    groeipijn kan al beginnen op 2 a 3 jarige leeftijd; het zou dus goed kunnen maar als je het niet vertrouwd gewoon naar de huisarts gaan; die kunnen wat testjes doen...(bepaalde bewegingen met de bentje maken)

6. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier ook een zoontje die regelmatig groeipijnen heeft en met name snachts.

Ik weet dat het bij hem zeker groeipijn zal zijn,
    met zijn 3de verjaardag was hij 1m12 en nu net 5 maandjes later is hij al dik 1m16.

Hij heeft er vanaf zijn 2de jaar erg last van,zijn groei word ook goed bijgehouden bij de kinderarts.

Ik geef hem dan een zetpilletje en ik wrijf het met srl gelei in en dan gaat hij weer slapen.

Suc6.

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Mijn dochter heeft het alleen nooit 's nchts, maar eigenlijk altijd als ze net wakker wordt.
    Ik vraag het moregn wel na op het cb!

8. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    zou het dan idd ff navragen; ist het weleens rood of warm of dat niet?

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier is het ook vaak na het slapen. Dan is het een kwestie van flink masseren. En langszaam zijn benen weer strekken (krampt hij helemaal omhoog). Overdag gebeurd het heel soms, maar dat is met een massage wel snel over.
    1 keer paracetamol gegeven, toen was het in de nacht, en wilde masseren ook niet helemaal helpen.

Deel Deze Pagina