Wanneer begin je er eigenlijk mee met zindelijkheidstraining. Mijn zoontje is eind maart 2 geworden en zat zelf te denken om in de zomer er mee te beginnen. Dus dan is hij 2.5 jaar oud. Het is dan toch warm en kan hij lekker in zijn blootje lopen. Leek mij makkelijker. Zet nu af en toe wel het potje neer maar dat vind hij echt niets. Hij vindt het wel interessant om te kijken als mamma of pappa naar de wc gaat en staat ook wel eens aan de deur van de wc te trekken en dan te roepen mamma piepie. Hoe kan ik het het beste aanpakken. Uitleg graag stap voor stap. hahaha.En begin ik er nou niet te laat mee?
Wil wel van verschillende mensen horen hoe ze het aan pakken. Dan pik ik van een ieder zijn verhaal wat. hihi
mn meisje wordt vrijdag 3 jaar en is nu 2 weken zindelijk mijn mening is dat als ze dr zelf nog niet echt mee komen dat t dan nog een beetje te vroeg is omdat ze t dan waarschijnlijk nog niet lang genoeg van te voren aan voelen komen mn dochter wilde sinds een week voor ze zindelijk werdt steeds al op de wc en toen heb ik op zaterdag gewoon besloten geen luier meer aan te doen heb wel 10 keer in een kwartier gezegt dat ze geen luier aan had en t moest zeggen als ze moest plassen of poepen en dat deed ze keurig tot op heden zonder ongelukjes voor snachts heb ik nu luier broekjes ...en zeg dat dat slaap onderbroeken zijn de afgelopen 4 nachten was ze ook droog t schijnt dat als je dr te vroeg mee begint t vaak lastiger kan zijn om ze ook s'nachts zindelijk te krijgen
En ik vind juist dat je kinderen best kunt helpen/stimuleren om zindelijk te worden. Stimuleren overigens niet te verwaren met dwingen want dat werkt niet en daar worden ze wel verdrietig/boos van. Ik heb mijn dochter ook geholpen met zindelijk worden, ze gaf zelf nog niets aan, was alleen vervelend met verschonen. Gewoon luier uit gelaten en gaan met de banaan of kijken waar het schip strand. Ik ben wel van mening dat het kind moet begrijpen dat het zijn schuld is dat de vloer nat wordt. Met 2j2mnd begreep ze het en zei ze zelf dat ze op de vloer plaste. Daarvoor merkte ze alleen op dat de vloer nat was (met 20 mnd). En met 1,5 jaar merkte ze niets op liep een spoor achter te laten. Binnen 1 ochtend had ze het door en vanaf toen ging het goed. Poepen heeft ze nog nooit een ongelukje mee gehad. Plassen een enkele keer gehad. Mijn dochter wilde absoluut niet op de pot of wc-verkleiner ,maar gewoon op de wc net als wij. Mijn dochter ging vanaf het begin meteen naar de wc, ze wilde het zelf bepalen wanneer ze ging. Andere kinderen moet je wat meer erbij helpen of eraan herinneren. Overigens was mijn dochter na 8 mnd ook `s nachts zindelijk.
Als het lekker weer blijft dan is het natuurlijk makkelijker lijkt mij met zindelijk maken. Ik ga er iig voorzichtig mee beginnen. Moet ik dan wel de kleding aanhouden of is het verstandig om alleen een onderbroekje en hempje aan te doen.
Ik heb dochter zindelijk gemaakt (nouja gemaakt ze deed het zelf natuurlijk) in februari. Gewoon binnen dus met de verwarming aan. Ik heb dochter met een hemd+longsleeve en onderbroek rond laten lopen, lange broek deden we op dag 2 toen ze het door had. Ik zou dus hemd+t-shirt en onderbroek doen en kijken waar het schip strand. Alleen onderbroekje is makkelijk met plassen voor je kind en voor jou omdat je minder was hebt (er kunnen veel onderbroeken in 1 witte was......).