Alleen trap op en af....

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lovelylonnes, Apr 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Mijn zoon word bijna 3 en kan naar ons inzicht prima de trap op en af lopen alleen. Niet de hele dag door natuurlijk, maar als hij tussen de middag klaar is met slapen bijvoorbeeld, zn broek ligt dan beneden en ik laat hem zelf naar beneden komen. Vind het onzin om dan naar boven te moeten om achter hem aan naar beneden te gaan...

Nu heb ik er steeds ruzie over met mn moeder, zij vind het onverantwoord en vind dat hij er nog te klein voor is. Zij zegt ook dat hij de laatste tree niet goed vasthoud en dan als het ware naar achter leunt. Ik heb dit nog nooit gezien en JA hij zal vast wel een vallen... Maar tot wanneer moet ik dan achter hem aan lopen??

Wat vinden jullie?

2. MacG

MacG Bekend lid

Mar 3, 2009
    538
    0
    0
    Mijn zoontje is 2 en die laat ik nog niet helemaal alleen gaan, maar vasthouden doe ik ook niet meer. Ik kan me voorstellen dat ik hem over een tijdje ook gewoon alleen laat gaan. Maar ja aan de andere kant, het is wel hoog natuurlijk...

Aan mij heb je ook niet veel denk ik ;).

3. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    haha, Jus word over een maand al 3 en hij kan traplopen sinds hij anderhalf is....

4. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zoontje is net 3. Hij loopt al zelf de trap op en af sinds zeker 6 maanden, als het niet langer is. Als hij 's morgens wakker wordt, roept hij of hij naar beneden mag komen (wij slapen een verdieping lager dan hij). Wij blijven lekker in bed liggen en roepen: ja, kom maar! en dan komt-ie, helemaal zelf. No problem.

Dochter van 1 jaar klimt wel zelf de trap op, maar altijd met iemand erachter, omdat ze nog wel eens wegglijdt. Hoe ze naar beneden moet is ze nog aan het uitvogelen. Trap van 4 treetjes hebben we ook, die gaat ze zelf op, zonder begeleiding. Af kan ze nog niet.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Vanaf een jaar of 2,5 ging mijn dochter zelf naar boven of beneden. Gek doen op de trap heb ik vanaf het begin verboden, dat deed ze toen niet meer. Ze is er overigens nog nooit vanaf gevallen.

6. Lovelylonnes

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nee Jus doet ook niet echt gek op de trap als hij gewoon naar boven moet. Als ik achter hem loop wil hij juist wel eens gek gaan doen....
    Mn jongste is 15 maanden, die gaat ook zeer zeker nog niet alleen!! maar Jus is bijna 3! (nog een maand)

7. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee was denk 2 1/2 toen ze zelf de trap op en af ging lopen.
    ik ga echt niet om de haver klap dr naar boven brengen als ze daar wilt spelen en weer naar beneden halen als ze naar beneden wilt.

en ja ze kunnen van de trap vallen maar dat kunnen wij ook .

8. tulip

tulip Niet meer actief

als je zeker weet dat hij het goed kan, hangt daar wat mij betreft geen leeftijd aan. Ik heb het vertrouwen niet dat ons meisje goed oplet, dus ik loop er nog achter.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter loopt al ruim een jaar zelf naar boven en beneden. als ze wat nodig heeft gaat ze het halen en ze speelt zelfs boven met haar vriendjes en vriendinnetjes als die blijven spelen. ze kan het echt ook goed en waarom dan niet. ze rent zelfs naar boven :)

mijn zoontje kan wel zelf naar boven maar niet naar beneden. dit doet hij op zijn billen en zijn druk aan het oefenen :). mijn dochter kon dat al wel op die leeftijd. ik denk dus niet dat je naar leeftijd moet kijken maar naar wat je kindje kan en niet kan.

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

het ene kind is er eerder aantoe dan het ander. als hij tot nog toe nog nooit gevallen is zal het heus wel goed gaan, blijkbaar doe je het tochal? of begreep ik het verkeerd. ik zou me dus niet druk maken om wat je moeder zegt in dit geval.

11. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zeker sinds mijn oudste dochtertje 2.5 is kan en gaat ze alleen de trap op en af. Gaat prima en rustig en dan hoef ik er niet steeds achteraan!

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn gaat sinds begin dit jaar zelf de trap op en af (misschien zelfs al wat eerder), ze is nu 2,5. Het is tot nu toe altijd goed gegaan. Ze gaat soms zelf naar boven om even wat te pakken en komt dan naar beneden met een heleboel knuffels en haar kussentje (die smijt ze dan over de ballustrade naar beneden en gaat zelf gewoon lopend.

Ze is 2x van de trap afgevallen terwijl ik er zelf naast stond (en haar niet meer op kon vangen), als wij erbij zijn is ze veel meer afgeleid dan als ze alleen de trap op en af gaat.

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Mijn dochter is 2,5 en ik laat haar ook in de ochtenden zelf de trap af gaan naar beneden.
    Ik ben uiteraard wel bang dat ze valt, maar...
    - ze is super voorzichtig *en nog nooit van de trap gevallen*
    - ze anders haar heeele kamer overhoop haalt

dus........... laat dr in de ochtenden gewoon gaan.

14. jannanas

jannanas Fanatiek lid

Nov 10, 2007
    1,816
    1,700
    113
    Mijn dochter is nu 2 jaar en ruim 9 maanden. Ze mag van mij alleen de trap op en af, maar alleen als ik zeg dat dat mag ( bv omdat ze iets wil pakken boven) en ik sta dan onderaan de trap.

Het traplopen zelf gaat prima, alleen die eerste stap bovenaan vind ik nog wel eng! Ik vind haar nog te jong om haar helemaal vrij te laten, als ze valt valt ze echt van heeeel hoog op een stenen vloer! Dus ze moet het wel bij mij ( of papa natuurlijk) aangeven.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik denk dat dit enorm per kindje verschilt!
    Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, en je niet te druk maken om wat je moeder denkt ;).

16. busster

busster Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Mara loopt prima de trap op maar naar beneden lukt haar nog niet echt, eigenlijk loop ik nog altijd met haar mee . Vind haar nog te onhandig om het alleen te laten doen. Zou er ook niet aan moeten denken dat ze naar beneden kletterd

17. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Mijn dochtertje is 2 jaar en 2 maanden en met traplopen loopt er altijd iemand bij haar. Ze kan zelf naar boven en ook naar beneden, maar vooral bij naar beneden gaan, heeft ze nog wel eens de neiging om zich te laten glijden. Dus op de billen en benen gestrekt.
    Heel soms komt ze alleen naar boven en dat is als ik boven haar broertje aan het verschonen ben. Ik kan haar dan beter alleen naar boven laten gaan dan dat ik hysterisch naar de trap toeren, daar zal ze meer van schrikken en waarschijnlijker gaan vallen dan als ze rustig en alleen naar boven toe gaat.

Ik zou je moeder gewoon laten met haar opmerkingen. Als jij vindt dat het goed gaat, dan gaat het goed.
    Zo doe ik het hier ook. Bij mij thuis gaat alles op mijn manier, als m`n moeder oppast bij haar thuis dan zijn er ook haar regeltjes.

Share This Page