moeheid peuter 3 jaar.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by suikerfee, Jan 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    Onze peuterzoon van 3 is de laatste tijd zo moe. Begon rond de sinterklaastijd, de spanning dachten wij.
    Maar nu de laatste 2 weken wordt het alleen maar erger. Hij begint al met zeggen dat hij moe is zodra hij s'morgens wakker wordt. Hij ziet er ook moe uit, bleek en kringen rond zijn ogen. Veel gapen. Tussendoor op de bank willen liggen.

Hij slaapt de hele nacht, wordt tussendoor niet wakker. Vaak ook nog in de middag of dus rustig aan op de bank of bed.

Heel prikkelbaar, maar dat lijkt me logisch door de vermoeidheid.

Op opgezette hals klieren na niks geks kunnen ontdekken.

Donderdag naar de HA, maar misschien dat iemand iets herkent. Maak me toch wel zorgen.

2. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Mijn dochter slaapt nu ook extreem lang uit. Misschien vitamines tekort? Het is ook het weer waardoor ze minder fit worden (net als wij). Je gaat donderdag al naar de HA dus dan hoop ik dat je meer weet :)

3. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Mijn achterneefje had dit ook en hij had pfeiffer, schijnt veel voor te komen bij jonge kinderen.

Maar goed, het kan natuurlijk ook een gebrek aan vitamines (denk vooral aan d) of een winterdip zijn. Zelf ben ik ook niet vooruit te slepen op het moment. Wellicht is hij ook gevoelig voor de korte dagen?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Wat herkenbaar. Onze peuter heeft dit al maanden. Hij slaapt 13 uur per nacht. Maken hem om 7 uur wakker en als we tussen half 9 en 9 uur terug komen van zus naar school brengen dan vraagt hij of hij naar bed mag. Ik leg hem erop en moet hem om 11.15 echt wakker maken om zus weer op te halen.
    Ipv dat hij voorheen absoluut niet meer in de buggy wilde is hij er nu niet uit te krijgen. Als hij een stukje loopt stort tie in.
    Vreselijk kort lontje en roept de hele dag: moe moe.

Vorige week naar de dokter geweest en die zegt doodleuk: ja dan moet tie meer slapen;) Heb ik dus ook niks aan. Volgens haar is het heel normaal dat peuters van 2 (hij wordt volgende week 3) 2 dutjes op een dag doen...nou ik ken geen enkele bijna 3 jarige die nog 2x slaapt overdag.

5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    2,185
    823
    113
    Hoe zit het met eten? krijgt ie van alles genoeg binnen? Genoeg groente/fruit, gewoon schijf van 5? (zelf geloof ik niet in dat 'superfood geen zuivel'gedoe, gewoon schijf van 5, 2x vis per week enz gewoon gevarieerd is mijn mening). Krijgt ie genoeg vitamine D en B en mineralen? genoeg bewegen en buitenspelen? Zit er niet teveel tijd tussen de maaltijden en tussendoortjes? (glucosedips)? vit B12 en HB misschien laten checken?

als dat allemaal in orde is zou ik echt verder gaan zoeken...

6. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    Qua eten zit het goed, altijd een goede eter geweest. We eten minimaal 1 keer vis per week. Fruit eet hij elke dag. Groente gaat er in als snoep. Soep tussen de midddag bij het brood paar keer week, hij drinkt melk en als toetje yoghurt. Op brood leverpastei of kaas/vleeswaren.

Buiten komen we sowieso 4 keer dag minimaal hond uitlaten, zus naar school. Zelf peuterspeelzaal, en dan nog buiten spelen of naar de bossen. Hij stept of op de loopfiets. Steppen kost hem op het moment veel moeite.

Ja HB wilde ik sowieso vragen, vitamine zal ik ook vragen.

Tuc, wat vervelend dat je huisarts niet mee wil werken zeg. Nog eens aan de bel trekken als het zo blijft.

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Hier precies zo nu.. Ook sinds de decembermaand. Hij zegt dan wel niet dat hij moe is maar hij ziet er niet uit..

8. tuc

tuc Niet meer actief

Hier gaat het eten ook top...dus daar kan het niet aan liggen.
    Ja baal er wel van. Op school merkten ze ook dat tie niet zichzelf was en vonden het een vreemd verhaal van de HA. Als het niet verandert ga ik idd terug.

9. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Onze jongste had het een tijd terug ook. Duurde lang, maar op een gegeven moment kregen we er zelf ook last van. Bij onszelf was het sneller over, maar bleek een virus te zijn, was ook verder niets te vinden.
    Wel goed om even te laten checken, want langdurige vermoeidheid is niet altijd iets simpels of onschuldigs natuurlijk. Dus ik zou wel even afspraak bij de huisarts maken.

10. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    Afspraak heb ik al gemaakt vandaag. Kan donderdag terecht.

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Laten checken is zéker goed. Maar volgens mij is het ook wel iets wat kan horen bij 3 jarigen. Ik lees het hier vrij vaak en ik meen dat we het met beiden kinderen gehad hebben, een periode. Zeker in de winter met de donkere dagen.

12. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    Ja zeker even checken, hij is al baby verdacht van een energiestofwisselingsziekte en dat is nog steeds niet 100% uitgesloten. Maar omdat hij het goed doet hebben we in overleg met sophia kinderziekenhuis besloten om verdere onderzoeken niet te doen. Hij heeft veel onderzoeken wel gehad, en alleen het bloed gaf aanleiding in combinatie met zijn klachten toen.
    Dus extra voorzichtig met hem.

Hopelijk gewoon iets wat bij de leeftijd past.

13. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    Update:
    Huisarts vind zoontje zeer vermoeide indruk maken. Lichamelijk onderzoek goed. Bloed geprikt, schildklier was niet goed. Volgende week nogmaals bloed prikken.

Share This Page