Doorverwijzing na ogentest CB

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Yummy, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    In september en oktober zijn we op het consultatiebureau geweest ivm de ogentest.
    Dochter had moeite met de onderste rij (vandaar dus dat we 2x zijn geweest) en we zouden doorverwezen worden.
    Inmiddels gaan we richting februari en ik heb nog altijd niets gehoord. Is dit normaal qua tijdsduur?

Ik had er eigenlijk zelf niet eens meer aan gedacht, maar ik merk sinds een paar dagen dat mijn dochter last heeft van haar oogjes. Ze zijn niet rood o.i.d. maar als ze 's avonds in bed ligt klaagt ze soms over haar oogjes en "trekt" ze aan haar bovenste ooglid. Ze tilt het een beetje op zeg maar.
    Nu zag ik vanochtend dat ze dit ook deed tijdens het televisie kijken en ik zou dus graag wel eens willen weten of ze wellicht toch echt een bril nodig heeft.
    Het gekke is dat ze eigenlijk alles van veraf heel goed lijkt te zijn, maar ik weet ook dat dat niet altijd iets hoeft te zeggen.

Iemand hier die doorgestuurd is na de ogentest? En hoelang duurde het voordat je een oproep kreeg?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Ik heb na de 2e keer cb gelijk een brief meegekregen waarmee ik zelf contact op kon nemen met ziekenhuis voor een afspraak.

3. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Ik kreeg een brief mee van het cb en moest zelf een afspraak maken in het ziekenhuis

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Ik zou even contact opnemen met de ha voor een verwijzing.
    En inderdaad zegt t niks, mijn dochter ziet soms ook de dingen ver weg maar ziet toch echt met 1 oog 40% en het andere 70%.

5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hoe zo niks gehoord? Heb je geen verwijsbrief gekregen van het cb toen je daar was?

Zo niet, gewoon ff naar de ha bellen en meteen regelen.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Zelf evem bellen met cb of huisarts?
    Ben met mn eigen zoon bij huisarts geweest ivm loensen, na 6 weken wachttijd kon ik in ziekenhuis terecht bij orthoptist en oogarts, zoon blijkt slecht te zien. Bril is in bestelling.
    Ik kreeg van de huisarts een telefoonnummer en een 'code', geen verwijsbrief. Toen ik belde met het ziekehuis en de code doorgaf, zagen ze de overdracht van de huisarts en wisten direct waar t over ging

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik had binnen een week de brief in huis en heb uiteraard zelf een afspraak gemaakt bij de oogarts.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    De onderste rij hoefde ze hier helemaal niet te kunnen opnoemen? :( De verpleegkundige gaf aan dat het super had geweest als ze die wel kon opgenomen, maar gewoon goed was dat ze de ene onderste rij zo opnoemde.. Bij de middelste toen trouwens ook. Ben even verward nu.

Verder hebben onze kindjes geen klachten trouwens, maar ik zou het zelf even nabellen morgenochtend.

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Was hier ook niet verplicht hoor. Onze dochter haalde dat met beide ogen niet. Wel de 1 na onderste rij met 1 oog en met het andere oog ergens nog hoger op de kaart. Dat verschil was juist het grote probleem.

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ah ok! Ja, hier zonder problemen tot die een na laatste rij.

@ TS: succes, hopelijk is er snel een consult en vervolgens een oplossing te vinden!

Deel Deze Pagina