Onze jongste heeft enorm last van groeipijnen. Volgens mij kun je er weinig mee, maar misschien is er iemand met een goede tip?
Warmte helpt bij onze meiden goed (kruik, warme doeken) Ik smeer ook wel een draagolie met een etherische olie die tegen spierpijn etc werkt en dat helpt ook. Als het heel erg is paracetamol. Sterkte want het is heel pijnlijk zegt mijn man altijd die heeft het ook vaak gehad.
Fijn misschien heb je er iets aan! Bij onze oudste was het op een duur zo erg dat ze foto's gemaakt hebben in het ziekenhuis. Gelukkig was het oke allemaal. Onze jongste van 6 heeft het sinds een paar weken elke keer.
Ze zeggen dat t tussen je oren zit, dat was de grootste rotopmerking die ik er ooit over heb gehoord. Zo veel pijn onder mn knieën gehad. Enige wat hielp was een willekeurige creme of olie en wrijven wrijven wrijven. Mn moeder heeft t er maar druk mee gehad. Die magische balsem staat ook bij mn dochter hoog op een plankje...blikje vaseline. Maar ik pas ook magnetiseren toe (althans zo kent men dat in de regel) en dan zijn mn al warme handen ontzettend warm en dat helpt ook lekker dubbel. Kan dat nu alleen niet doen ivm zwangerschap, kennelijk staat die functie dan gewoon "uit". Vond t wel een grappige realisatie toen ik zwanger was van mn dochter destijds.
Hier: magnesiumspray en wanneer het heel erg was paracetamol. Volgens mij zit er in bananen ook veel magnesium, dat verklaart misschien de zaak!
Mijn neefje heeft het ook, bij hem waarschijnlijk een combinatie van fysieke inspanning gedurende de dag (bv veel rennen, trampoline, steppen, voetbal…) maar ook overprikkeling die zich uit in pijn. Sommige kinderen krijgen bv buikpijn van spanning/drukte, anderen beenpijn. Wat helpt is masseren met iets met magnesium, daarbij is die massage mentaal ook heel ontspannend. Nu ze iedere dag masseren als onderdeel van het naar bed gaan, heeft hij veel minder last.
Dat is interessant om te lezen. Onze middelste heeft het regelmatig, en vaak gelinkt aan een flinke wandeling oid. Maar gisteravond was het ook behoorlijk heftig, hij moest er echt van huilen, terwijl de fysieke inspanning die dag best meeviel. Maar het was wel een dag met heel veel prikkels... Misschien was dat dan de oorzaak! Ik probeer altijd ook eerst warmte, als dat niet genoeg helpt dan paracetamol. Dat laatste is gelukkig niet zo vaak nodig, één keer per maand ofzo. Bij ons is het altijd 's avonds / 's nachts in bed.
Onze jongste had ook erg last van groeipijnen. Dachten we. Het was zo erg dat we ervoor naar de huisarts zijn gegaan. Die heeft ons doorverwezen naar een podoloog. Deze constateerde dat er te veel spanning in de spier onder haar voet zat wat doorwerkte in haar benen. Ze heeft nu steunzolen en die werken!
Warmte (bad, kruiken, etc), masseren of wrijven als je er niet te veel aan mag zitten, paracetamol en verder helaas de tijd uitzitten... Heb nog niks gevonden wat écht werkt, maar dit helpt om er weer wat beweging in te krijgen
Fysio was het enige wat mij vroeger hielp. Ik zou nu magnesium overwegen maar geen specifiek onderzoek naar gedaan