Afscheiding na de bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Madeliefke, Dec 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Beste verloskundige,

Ruim drie maanden geleden ben ik bevallen van een prachtige dochter. Ik voel me weer helemaal prima, op een dingetje na;
    sinds de bevalling heb ik zeer veel afscheiding. Zoveel dat ik wel drie/vier keer op een dag moet verschonen. de afscheiding is ook nog steeds niet helder.
    Verder heb ik geen klachten, dacht nl eerst aan een onsteking of een achtergebleven hechting. Maar ik denk dat je dan ook nog verdere klachten moet hebben toch?

Gaat dit weer over en zo nee, bij wie moet ik zijn om dit te laten controleren; huisarts, verloskundige, gynaecoloog?

bedankt!

Mvg Elke

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Elke,

op zich is een veranderde fluor niet raar na de bevalling. We horen dit vaker. Is toch doordat je hormonen nog niet helemaal de oude zijn. Je moet ook echt lichamelijk vaak 9 maanden ontzwangeren. Daar kan deze afscheding ook bij horen. Mocht je een infectie hebben, dan heb je er vaak koorst en/of een pijnlijke buik bij. Je zou als je je ongerust maakt een langs de huisarts kunnen gaan, maar ik denk niet dat deze hieraan iets zal doen. Of het moet stiekem een schimmelinfectie zijn bv. Maar ik denk niet dat het iets te maken heeft met een onverhoopt achtergebleven hechting of een baarmoederinfectie.

Groetjes Brigitte

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi Brigitte,

Dankjewel voor je snelle antwoord!

Denk zelf niet dat het een schimmelinfectie is. Daar heb ik meestal meer klachten bij. Het zal idd wel een hormonale kwestie zijn. Heb Pco en geef nu borstvoeding en ben net bevallen. Is denk ik genoeg om de hormoonhuishouding op zn kop te zetten :).
    Wacht het netjes even af en tot die tijd maar even wat goedkope onderbroeken bij de HEMA halen...

Mvg Elke

Share This Page