Groeiremmers

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Matroosje, Dec 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vandaag was er in het nieuws dat vrouwen die groeiremmers hebben gekregen verminderd vruchtbaar zijn. Afgelopen jaren heb ik 6 IUI pogingen en 4 IVF pogingen gedaan. Helaas allemaal zonder resultaat. We hebben een punt achter de behandelingen gezet, maar met dit nieuws vandaag weet ik het allemaal niet meer. Moet ik toch nog een keer terug naar het ziekenhuis om bij de gyn advies in te winnen?

Zijn er andere meiden die vandaag net zo geschrokken zijn als ik?

De link naar het persbericht van het Erasmus MC is hier: Erasmus MC : Groeiremming nadelig voor vruchtbaarheid

2. DNJ

DNJ Actief lid

Oct 21, 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heftig.. Ik kan me goed voorstellen dat dit alles weer naar boven haalt en dat je nu met heel veel vragen zit.. Ik heb zelf geen ervaring, maar misschien moet je jezelf afvragen of jij, ook nu je dit weet, nog helemaal achter het besluit kunt staan om ermee te stoppen. Of je niet constant blijft twijfelen, en jezelf afvraagt 'Wat nou als..'.. Mij lijkt het ontzettend moeilijk. Heel veel sterkte!

3. Hopje

Hopje Actief lid

Jan 7, 2009
    172
    0
    0
    Ik heb je een privebericht gestuurd.

4. @Iedereen:

Ik heb er nog even wat verder over na gedacht en heb besloten om volgende week te proberen achterhalen of het dossier van de behandeling met groeiremmers nog bestaat. Dan wil ik hem graag inzien.

Daarna denk ik dat ik een afspraak met de Gyn ga maken om eens aan te horen of deze kennis wellicht zorgt voor een ander behandelprotocol.

Ik ben erg benieuwd of er misschien meiden zijn die ook groeiremmers hebben gehad, en die wellicht door een behandeling wel zwanger zijn geworden. Ik ben dan vooral benieuwd of bij hen ook een ander behandelprotocol is toegepast dan bij mij.

Ik realiseer me dat je dit soort gegevens misschien liever niet op het forum zet, maar een persoonlijk berichtje is ook altijd van harte welkom.

5. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

Nov 25, 2012
    1,125
    0
    0
    Ik kan hier geen nuttig bericht plaatsen, omdat ik er geen ervaring mee heb.

Maar wilde toch even iets zeggen!

Ik hoop echt dat je, door welke behandeling dan ook, alsnog zwanger zult raken! Heel veel succes ermee!

6. Mar1979

Mar1979 Lid

May 16, 2012
    66
    0
    0
    Hoi,

Ook ik heb groeiremmers geslikt en ben erg geschrokken van de resultaten van dit onderzoek.
    Ondanks dat ik er diep van binnen wel rekening mee hield...
    Inmiddels ruim 3 jaar en 6x IUI verder, helaas zonder resultaat.
    Op 8/1 staat er een vervolgafspraak met de gyn gepland, dan ga ik dit onderzoek zeker ter sprake brengen.

X

7. @Mar1979
    Gek hè? Ik heb er ook tijdens mijn behandelingen van het begin af aan al rekening mee gehouden. Ik hoop dan ook dat er snel behandelingen komen die meiden zoals wij (beter) kunnen helpen bij het zwanger worden.
    Ik hoop dat juist doordat ze nu weten wat de oorzaak bij ons is, ze ook gerichter kunnen gaan behandelen.

Succes met je afspraak 8/1:)

Share This Page