Mammahonger!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Druif78, Oct 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hoe gaan jullie hier mee om??
    Mn dochtertje huilt zo veel sinds een paar dagen. Veel krampjes en veel mamma honger. Misschien een sprongetje, al geloofde ik hier nooit zo in.
    Ze is snel stil wanneer ze tegen mn borst aan ligt dus dit doe ik heel vaak. Ze valt ook tegen me aan in slaap.
    Maar als ik haar in dr bed leg is ze weer wakker en gaat ze weer huilen :(
    Het helpt het beste wanneer ik haar wieg en sus totdat ze loom wordt en haar dan weg leg maar de helft van de keren wordt ze wakker bij het wegleggen en kan ik weer opnieuw beginnen :( Ben ook een beetje bang dat ze straks niet meer zelf in slaap kan vallen.
    Hebben jullie nog tips?

2. Sukke

Sukke VIP lid

Jan 14, 2010
    5,538
    1
    0
    Herkenbaar. Helemaal op die leeftijd.
    SUkkebaby wilde toen ook heel graag bij mij/ ons zijn. Als ik hem weg legde werd hij ook wakker. Dan is ineens de warmte/ geborgenheid en hartslag weg. Je zou kunnen proberen om standaard een kruikje in haar bedje te leggen zodat die iig warm is als je haar er in legt.
    Ik heb hem ook gewoon veel bij me gehouden, ik vond het zelf ook heerlijk. Bang dat hij later niet zou leren om zelf in slaap te komen was ik niet omdat ik hem altijd nog wel een paar keer wakker in zijn wiegje legde, dat bleef ik wel oefenen.
    Je zou haar ook in een draagdoek/zak kunnen doen zodat ze wel lekker bij je is maar jij je handen vrij hebt. Ik zie namelijk dat je nog een zoontje hebt dus die handen heb je wel nodig lijkt me zo! ;)
    Hoe reageert ze als je haar na zo'n wiegmoment in de box legt? Dan blijft ze een beetje in het rumoer en merkt ze dat ze niet helemaal alleen is, misschien kan dat ook nog helpen.

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Draagdoek! Mijn dochter wilde nooit weggelegd worden en dat begint nu pas een beetje bij te trekken. De draagdoek sliep ze heerlijk in :) Ik heb een ByKay en gebruik hem nog steeds regelmatig.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Je kan een draagdoek gaan gebruiken. Tobin was niet zo'n fan van de draagdoek, maar die vond het wel heerlijk om in de wandelwagen te liggen en dan heen en weer gereden worden. Gewoon in de woonkamer of de tuin dus. Hij heeft heel lang dus niet in zijn bed geslapen en alleen in de kinderwagen. Maar hij slaapt nu gewoon heerlijk in zijn bed hoor. Je dochtertje is nog zo jong, ik zou me er echt geen zorgen om maken of ze later nog wel in haar bedje wil slapen.

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Oja, die sprongetjes geloofde ik ook nooit zo in, maar ben inmiddels wel anders gaan denken. Mijn dochter heeft er altijd heel veel last van. Ontzettend veel huilen, zeuren en hangen. Niks is goed, heel driftig, niet willen eten en bij de sprong waar ze nu in zit ook niet willen slapen... Het ene kindje zal er natuurlijk meer last van hebben dan het andere, maar ze zijn er dus echt!

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    In ieder geval fijn om yte horen dat het erbij hoort en dat het ook weer over gaat ;)
    Bij mn zoontje was het nooit zo duidelijk. Ik heb het oei-ik-groei-boek destijds ook heel snel weggegeven.... Toevallig kreeg ik gisteren de sprongwekker in mn mail box en het leek dus wel te kloppen dus...!!
    Draagdoek heb ik in huis. Tis meer een draagzak van premaxx of zoiets. Maar ik heb het 2x geprobeerd en ze lag er alleen in te kreunen, ze ligt er ook heel oncomfortabel in. Ik denk dat ik het niet goed doe, maar ik zal het vandaag nog eens proberen, het zal wel heel handig zijn!!
    Kruik in bed is wel een goeie, kan ik ook nog doen, dan is iig de overgang niet zo groot.
    Ook fijn om te lezen dat ik niet bang hoef te zijn dat ze eraan went. Dan is het misschien nog beter om haar echt helemaal in slaap te soezen en haar dan pas weg te leggen, dan schrikt ze ook niet zo snel weer wakker.

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een paar dagen terug hetzelfde gehad. Sprongetjes bestaan echt, ik geloofde er ook nooit in, maar Myrthe heeft ze echt. Wat hier hielp: veel bij je houden en knuffelen, veel aanleggen als je bv geeft en 's avonds deed ik haar in een slaapzakje en liet haar helemaal loom worden in ons bed. Dan terug in de wieg en dan sliep ze 9 van de 10x door. Deze week gaat het veel beter en valt ze gewoon zelfstandig in slaap. Succes met deze even lastige dagen.

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Kindje lekker bij je houden, het zelf in slaap vallen komt vanzelf wel. Daar hoef je je nu nog geen zorgen om te maken.
    Mijn dochter wilde de eerste 3 maanden heel veel clusteren, uuuuuren achter elkaar. Gek werd ik er van. Pas toen ik mezelf er bij neer had gelegd kon ik er ook van genieten. En het is vanzelf overgegaan.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Het gaat best goed vandaag! Misschien omdat ik accepteer dat het even zo is en dat t ook wel weer over gaat? Vanmorgen 3 uur geslapen en vanmiddag ca 2 uur met tussendoor wel wakker worden. Ik wacht eerst of ze zelf weer in slaap valt. Zo niet, dan wieg en sus ik met dr totdat ze loom wordt en dan leg ik dr weer terug en slaapt ze verder. Het kost wat tijd zo op deze manier maar het werpt wel zn vruchten af. Ze hult zich niet meer overstuur. En slaapt lekker zo!
    Hopelijk kan ze straks nog wel door en inslapen zonder mijn hulp!

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb niet alles gelezen maar ik zou zeggen lekker tegen je aan in slaap laten vallen als ze daar behoefte aan heeft! Tycho heeft de eerste 4 maanden van zn leventje niet anders gedaan. En nu heeft hij geen moeite met zelf in slaap vallen (behalve dan als hij even een leermomentje heeft, tandjes doorkomen, drukke dag)

Mamma honger heb ik altijd aan toe gegeven! Ook nu nog als indd even zn dag niet heeft neem ik hem tegen me aan en valt hij bij me in slaap.

Je kunt proberen bijv een shirt of iets met jouw geur erop in het bedje te leggen en kijken of ze daarin trapt? Ik heb ook tijden met een hydrofiel luier geslapen zodat mijn lucht eraan kwam en die legde ik dan met verschonen van het bed erin en dan nam ik een nieuwe luier bij me in bed die dan een week later weer in zijn bed legde en dat ging dan even zo door totdat hij ontdekte dat hij dat ding kon aanraken en ook eraan kon trekken hahahah.

Een kruikje in het bedje leggen voordat je je dochter terug legt zodat het niet koud aanvoelt als je haar neerlegt maar lekker warm is missch ook een optie.

xxx

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik heb de kruik ook weer tevoorschijn gehaald en het gaat als een trein hier! Ik laat dr lekker bij me en ja, ze valt dan ook in slap tegen me aan. Ik laat dr dan maar even lekker slapen, want wanneer ze net wegdoezelt is ze ook weer direct wakker bij wegleggen. Als ik dr een half uur bij me hou is ze echt al wel slaperig. En accepteert ze het wegleggen wel. Warm bedje en ze slaapt meestal wel weer verder! Ze heeft echt prima geslapen vandaag ( hoop stiekem dat ze vannacht dan ook nog doorslaapt, ben benieuwd...).
    Het wegleggen in bed gaat dus nu wel goed. Alleen wil ze ook niet alleen in de box of in dr wipper, alleen tegen me aan...
    Geven jullie hier ook aan toe? Ik heb eigenlijk weinig keus?!

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik weet niet meer hoe ik dat bij Tycho deed maar volgens mij deed ik hem gewoon in zn wipper of box en zag ik dat hij wel zag wat ik deed. Dat vond hij wel interessant of in de box deed ik de mobiel aan of gaf hem gewoon speelgoed wat "nieuw"voor hem was. Nieuw in de zin van twee dagen geleden voor het laatst mee gespeeld hahahah. Dan speelde ik even met hem mee en dan was het vaak wel goed voor 10 minuten of een kwartiertje. Langer hield hij het niet vol, dan nam ik hem nog ff bij me en bracht hem naar bed.

xxx

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Mn dochter is echt nog te jong om te spelen... en die muziekmobiel pikt ze voor een minuut. Ze gaat na 2 minuten echt huilen en wanneer ik dr oppak is ze direct stil...:$:p

Share This Page