Hallo, Nou ik ben 22 weken zwanger en moest afgelopen maandag weer naar vk. Toen ze de buik ging meten zat de baarmoeder al op 3/4 van de buik... Best hoog voor 22 weken... Dus ik de papieren van m'n dochtertje erbij gepakt om te kijken wanneer m'n baarmoeder die stand had bij haar, maar bij haar was dat pas met 35 weken... Nu hebben we wel een echo gehad vorige week en de baby is precies goed op lengte en heb ruim vruchtwater zei hij... Dus zou het daar aan kunnen liggen?? Iemand dit ook gehad toevallig??? Ben erg benieuwd naar reacties Groetjes Jolanda
Hoi Jolanda, Bij mij liep de buik ook wat voor qua groei. Bij mij kwam dat doordat ik in de lengte richting 'draag' Mijn buik komt(kwam) dus niet teveel naar voren. Bij mijn laatste bezoek aan de gyn zei ze dat ik een mooie lange buik had en dat de verhouding weer naar normaal was gegaan. Heb wel een extra groeiecho gehad om te kijken of het niet een heel groot kind in me droeg. Maar nix aan de hand dus. Kan bij jou ook nog allemaal goedkomen hoor! Greetz, MissSporty
Heb dat ook gehad, had een hoge baarmoeder. droeg de baby ook hoog. nu is hij aan het indalen en nu zakt het, heel gek om te zien. maar tot nu toe geen tekenen van te groot kind of wat dan ook. mensen schatten me wel altijd veel verder dan ik werkelijk ben. en als het een tweede of derde kind is, groeit het ook al sneller vooruit. alleen maar meer ruimte voor je kindje denk ik dan.
Oh gelukkig! Ik ben dus niet de enige Ze hadden inderdaad ook al tegen mij gezegt dat ik rond de 30 weken nog een extra echo kreeg. Ik had het gister ook tegen me moeder verteld en die kwam natuurlijk weer met een eigen verhaal van haar... Ja zei ze ik had dat ook toen ik zwanger was van jouw.. Maar toen had ik vleesbomen... Dus ik gelijk DANKJE MA!! haha groetjes
Bij mijn laatste bezoek aan de verloskundige werd me ook verteld dat mijn baarmoeder al hoger dan normaal ligt. Volgens haar kwam dat omdat ik niet heel groot ben, en dus een wat kortere buik heb.. Maar volgens haar was het niks om je zorgen over te maken, dus ik was gelijk gerustgesteld
Baarmoeder hier is ook wat groter dan normaal.. maar ligt ook gewoon wat hoger. Hoefde ik me verder geen zorgen om te maken, want kindje lag gewoon precies op schema verder
Nou ik had van m'n dochter rond de navel/1 vinger boven de navel. Ben al erg blij dat meer het hebben en dat er dan niks aan de hand is. Weer een geruststelling