Hoe lang ben ik nou zwanger??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nora1983, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    Eindelijk, na een jaar "oefenen" heb ik een positieve test in handen!:D (nou ja, eigenlijk 3, want ik kon mn ogen niet geloven, hihi).
    Ik heb oa een test van clearbleu gedaan. Die geeft aan 2-3. Als het door de huisarts bepaald zou worden(wat dus op de verpakking staat), zou ik nu dus 4 tot 5 weken zwanger zijn. Ik heb even op de kalender gekeken en volgens mij ist eerder 4 weken dan 5.

Mijn vraag is wat er nou geldt; 2-3 weken of werkelijk die 4-5 weken?

Ik hoop snel antwoord te krijgen...;)

Groetjes!

2. djennes

djennes Bekend lid

24 apr 2012
    823
    29
    28
    Vrouw
    Thuis mama
    Rsn
    #2 djennes, 15 dec 2012
    Laatst bewerkt: 15 dec 2012
    Als eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

CB geeft een indicatie hoever je ongeveer bent.

misschien kun je het zelf ook uitreken op internet?
    dag van je laatste menstruatie en de gemiddelde cyclus

3. Babystew

Babystew Niet meer actief

De ClearBlue test gaat uit van de tijd die verstreken is na de eisprong (en dat is ongeveer na 2 weken in je cyclus). Je huisarts/vk gaat uit van de eerste dag van je laatste menstruatie, hoewel je dus die eerste 2 weken helemaal nog niet zwanger was. Die krijg je 'cadeau'. Een zwangerschap duurt gemiddeld namelijk 38 weken vanaf conceptie, dus met die 2 weken erbij kom je op 40 weken uit. Hoop dat ik het een beetje duidelijk uit heb gelegd?

Dus ik zou zeggen dat je nu tussen de 4-5 weken zwanger bent.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de testen van Clearblue moet je er dus altijd 2 weken bij optellen. dus 4-5 weken. En ik zou dus gewoon uitgaan van je eerste dag laatste menstruatie, mits je natuurlijk een redelijk stabiele cyclus hebt gehad. en zoals je zelf zegt dan zit je vermoedelijk eerder bij vier weken.
    Die indicatie van Clearblue heeft ook gewoon te maken met de hoeveelheid HCG die je hebt geproduceerd. En ja daar zit natuurlijk wel een marge in altijd.

5. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! En inderdaad ben je nu 4/5 weken zwanger. Zou handig zijn als dag 1 van laatste menstruatie nog weet dan kan je het beter uitrekenen.

Deel Deze Pagina