Hoi Dames! Ik ben vandaag 12 weken zwanger, ontzettend gelukkig hiermee natuurlijk maar nu is ook het moment aangebroken om te stoppen met de utrogestan en daar ben ik als de dood voor dat het toch alsnog misgaat daardoor. Gyn, zegt dat je lichaam het nu zelf heeft overgenomen en dat afbouwen niet nodig is, ik mag ineens stoppen en ik heb ook niet meer utro dus dat zal wel moeten. Zijn er hier ervaringen van dames die rond deze termijn gestopt zijn met utro? Ik denk dat wat goede ervaringen me wat meer moed geeft
Wauw wat mooi dat het bij jouw nu helemaal goed gaat zeg! Inderdaad is het ook echt zooi, maar in mijn geest houd dat de zwangerschap in stand ( krom i know) fijn om een positieve ervaring te lezen
Emetje hier ook Utro ivm te korte lf. Ik mocht bij 6 wkn al stoppen. Vond dat ook erg spannend maar hier is het goed gegaan. Hopelijk mag je nu gaan genieten van een mooie zwangerschap.
Gefeliciteerd! Jij bent al een heel eind Goed om te horen dank je wel! 6 weken is helemaal spannend ja zo vroeg!
Och ja ik vond dat ook dood en dood eng.. Voor mij; ik mocht eigenlijk al afbouwen vanaf de positieve test. In principe had ik ook maar genoeg voor tot twee weken erna. Alleen omdat de twee pogingen ervoor niet positief eindigden (1 niet aangeslagen en 1 miskraam) had ik nog ruim utrogestan over. Ik heb doorgebruikt tot 12 weken. De laatste week (week 12) had ik alvast in een zakje gestopt zodat ik voor de rest gewoon drie keer per dag twee kon inbrengen. En de laatste week ben ik de eerste drie dagen nar twee keer twee en toen naar een keer twee gegaan. En toen klaar.. Alles is goed gegaan, je placenta neemt dan de werking over. Ik snap je angst, die had ik ook. Maar mn kleine ventje ligt toch echt als een gek in mn buik te schoppen en te draaien nu!! Je kunt het!
Wauw wat fijn zeg! Ik gebruik sowieso een stuk minder, sochtends 1 en savonds 2 dus dat valt mee Ik heb nog tot morgen en dan is het af, door jullie ervaringen voel ik me er wel wat geruster op! Dank je wel Jij succes nog met de laatste weekjes.
Het is ook heel raar hoor omdat je het voor je gevoel echt nodig bent. Maar het is echt waar, de placenta neemt dat nu allrmaal over en de progesteron (welke je normaal zelf aan maakt) neemt de functie over. Ik gebruikte zoveel omdat ik daarvoor weken hormonen heb geslikt en gespoten waardoor mn eigen hormoonhuishouding niks meer deed. Dus ik maakte niks tot weinig zelf aan en daardoor kreeg ik zo'n hoge dosis. Dankjewel! Kan niet wachten om ons ventje te zien! Jij alle liefde en geluk de komende weken! Hopelijk gaat de tijd voor jou net zo snel als voor mij en is je kleine er!
Ik mocht meteen stoppen na de positieve test. Vond het eng, dus de bolletjes die ik over had heb ik in de dagen er na nog op gemaakt. En hij zit er nog steeds in, 11 weken na terugplaatsing Ik vertrouwde die dokters voor geen meter haha, ik dacht jaja, dat is zeker om kosten te besparen! Maar uiteindelijk hadden ze gelijk en een nieuwe ivf is duurder natuurlijk
Ik vond het ook lastig om te stoppen maar na alle rondes die we hadden gehad had ik al een voorraadje en telkens kregen we natuurlijk weer nieuwe mee Ik ben net 12 weken gaan afbouwen en met 14 weken uiteindelijk helemaal gestopt. Vond het ook erg pittig omdat ik net van mijn bloedverlies af was (is rond de 10de week gestopt) maar ik moest van mijn IVF arts al veel eerder stoppen, die weet niet dat ik het nog tot zolang heb gebruikt haha.
Ik mocht meteen stoppen na de positieve test. Vond het ook erg snel. Maar het is goed gegaan. Ben gewoon gestopt zonder af te bouwen.
Wat de meesten op een ander forum doen is 3 weken 3x per dag 2 bolletjs, 3 weken 2x per dag 2 bolletjes en 3 weken 1x per dag 2 bolletjes. Dan zit je ongeveer op 11 weken. Dat is het schema wat ik ga doen mocht ik ooit zwanger raken...
thxx dames, ik ga nu vandaag nog 2 bolletjes doen en morgen ook ( 2x1), en dan nog 2 dagen 1 en dan is het op, dan moet ik vertrouwen hebben in mijn lichaam
Ik ben beide keren rond 10 weken begonnen met afbouwen en rond 12 weken gestopt. 2 prachtige dochters gekregen. Ik was ook wel blij dat ik van die zooi af was, moet ik zeggen. Succes, je kunt het!
Hier ook utro gebruikt. Vanaf 12 weken gaan afbouwen in 1 week. Op 13 weken exact gestopt. Ik had die angst ook, maar op een gegeven moment los gelaten. Ik mocht ook meteen stoppen, maar vond dat afbouwen een fijner gevoel voor mezelf.