huidproblemen door hormonen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door girl21, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girl21

girl21 Niet meer actief

hoi,

ik hoop dat ik de vraag hier goed zet..

ik ben op 11 november bevallen van mijn zoontje. nu na de bevalling heb ik last van rode bulten op mn striae.. het is roder dan mn striae en ook steekt het boven de huid uit als een soort bulten. het jeukt enorm, zodat ik er niet / nauwelijks af kan blijven..
    dit heb ik op mn buik en mn borsten..

ook heb ik schrale plekken rond mijn mond, en dit jeukt soms heel erg, en dan worden het een soort van blaasjes die ook vanzelf weer weg gaan..

heeft iemand enig idee wat het kan zijn, waar het vandaan komt, en of ik er iets aan kan doen?:(

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

door het ontzwangeren kan je huid anders reageren.
    Als je zoveel last hebt zou ik zeker even naar de huisarts gaan, om een zalfje oid te halen om de jeuk te stillen!

Mirjam

3. girl21

girl21 Niet meer actief

ben gisteren naar de ha geweest en heb idd een zalfje gehad.. hij zei dat het met hormonen te maken had, ja dus met ontzwangeren..

de jeuk is bijna ondraaglijk, en mn tube zalf is vanavond al weer op :( dus maandagf gelijk maar even nieuwe halen.. ga het vanacht wel koelen met natte doeken, dit helpt ook redelijk..
    tja je moet er iets voor over hebben om borstvoeding te willen geven he haha!

maar bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina