Groeispurt? Veel honger!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Veertje84, 6 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn oudste (nu 4,5 jaar oud), heeft de laatste tijd veel honger. Hij klaagt constant over honger en vraagt vaak om iets te eten.
    Hij is wat mager geworden vind ik zelf, want zijn broeken zakken hem opeens af, maar hij is ook de lengte in gegaan denk ik. En in combinatie met het veel willen eten, vermoed ik een groeispurt.
    Zou dat kunnen op/rond deze leeftijd?

Groetjes Vera

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Denk dat dat prima kan hoor. Zolang kinderen in de groei zijn, komen er groeispurts voor.
    Hier is onze zoon net een periode aan het kwakkelen geweest, toen at hij minder en sinds deze week eet hij weer flink. Vanmorgen bijv. 2 boterhammen terwijl hij eigenlijk normaal niet meer dan 1 boterham wil.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ja hoor is hier ook. Periodes dat hij weinig eet en periodes dat ik me afvraag waar hij alles stopt. Dan blijft ie naar eten vragen. Jammer genoeg blijft hij wel heel selectief. :cool:

Zara75 vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Hahaha dat hebben we afgelopen weken ook in eens gehad, altijd 1 boterham en dan ineens 2 boterhammen, en smiddags het zelfde.
    We geven hem extra brood, wat fruit en na het avondeten kwark omdat er eiwitten in zit het goed vult.

Van het weekend maar weer eens gemeten en er zit binnen een korte tijd weer 1cm bij op hahah. (Overigens bijna 4)

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook, peuter van bijna 4 heeft dagen dat hij achter elkaar 5 bruine boterhammen eet, een banaan en dan nog beweert zoooooon'n honger te hebben en om 14 al om avondeten vraagt. Bodemloos-gat-dagen noemen we dat. Afgewisseld met dagen dat hij minder eet, dat er met moeite 2 boterhammen in gaan. Hij groeit ook stevig door, in 3 mnd van 104 naar 106,5cm gegaan. Gelukkig is hij minder selectief, boterhammen, fruit (liefst chipjes maar dat komt er hier alleen in het weekend een klein zakje), kwark, zelfs schaaltjes erwtjes of broccoli met verder niks erbij gaan er vlot in dan.

Hij heeft wel de hele winter gekwakkeld, iedere maand wel een keer koorts/holte-pijn.

Deel Deze Pagina