Groeispurt ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kippiekip, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Jeetje mina, mijn zoontje van bijna 5 ( volgende maand ) eet sinds een paar dagen alsof hij een bouwvakker is. Dit is wat hij dinsdag op heeft:

Ochtend: Drie boterhammen met beleg en een plak ontbijtkoek
    Tussendoor: ( op school ) een banaan en een pakje drinken
    Middag: 2 tosti's ( dus 4 boterhammen ) en nog twee witte boterhammen met een laagje boter.
    Avond eten: twee volle borden ( zoals wij volwassenen eten ) macaroni en twee danoontjes, niet die kleintjes maar die iets grotere.
    Tussendoor: Nog twee van die samson koekjes ...

Waar laat hij het ?? Hij eet normaal nooit zoveel, brood is niet aan te slepen hier deze week hahaha

Afgelopen zondag had hij in de middag weer 3 boterhammen op en twee wasa crackers :(

Zou dit te maken kunnen hebben met een groeispurt ? Ben dit helemaal niet gewend van hem. Iemand ervaring hiermee ?

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Mijn zoontje is dan wel een stuk jonger dan jouw zoontje. Maar hier eet hij ook super veel. (dat vind ik dan ;))

's morgens twee boterhammen
    tussendoor fruit
    tussen-de-middag 4-5 boterhammen
    tussendoor fruit en een koekje of iets wat daarop lijkt
    's avonds een bord vol
    en dan vraagt hij vaak later nog om een bord yoghurt.
    En dat voor een knulletje van 2,5. Terwijl ik mij afvraag waar hij het laat ;). Hij is lang en slank (14,5kg bij ruim 100cm).
    Ik denk dat kinderen heel goed zelf aan kunnen geven hoeveel ze willen eten. Zolang het dan om gezonde dingen gaat vind ik dat niet erg. Zou het om snoep gaan, dan zou ik daar wel een grens trekken. Het kan best zijn dat je zoontje in een groeispurt zit en (tijdelijk) wat extra energie nodig heeft. Ik denk niet dat het iets is waar je je zorgen over zou hoeven maken.

Groetjes Mariska

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Zo die kan ook lekker eten :D
    Maar inderdaad, die uk van mij is ook lang en slank dus ik snap echt niet waar ze het laten, maar het is ook ineens want hij eet normaal gesproken gewoon '' normaal '' dit is echt extreem veel voor hem.

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Zucht deed onze dochter ook maar zo goed eten.
    Die eet namelijk voor geen meter.

5. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

yep,dat is echt wat ze kunnen eten bij een flinke groeispurt.
    Mijn zoon heeft er elke 2 maanden 1.
    Dan eet hij als een bouwvakker.

heerlijk toch als ze dan goed eten.
    Wanneer de groeispurt voorbij is,eten ze minder.

Deel Deze Pagina