ik ben online aan het shoppen en wil vast een winterjasje kopen voor volgend jaar voor mijn dochter. ze wordt bijna 2. ze zit nu net in maart 92 van kleertjes. zal ik dan een winterjas maat 98 nemen? of 104? winterjas die ze nu heeft is 92/98 en past goed. welke maat winterjas had jullie dochter bij de leeftijd van 2,5 tot 3 jaar?
Ik zou 2 maten groter nemen dan wat ze nu heeft maar ik vind het moeilijk hoor, mijn dochter is 104 cm maar past shirtjes van maat 116, 104 is echt te kort. Voor een winterjas is het wel fijn als de mouwen lekker lang zijn.
ze heeft nu winterjas 98 en is zelf 95cm nu jas zit perfect nu en ze heeft er precies de hele winter mee kunnen doen. voor het voorjaar heb ik straks zo`n gevoerd vest. en haar zomer jas heb ik 104-110 gekocht en dat zit nog wat te groot maar kan prima voor straks. het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe het merk valt wat je wilt kopen.
Als ze nu 92/98 heeft zou ik voor 104 gaan. Maar eerlijk kan ik dat niet hoor voor volgend jaar winter al kopen,ik weet het lekker met de uitverkoop maar ik had in de herft allemaal winterkleding voor mijn zoontje gekocht,wat denk je krijgt ie opeens een groeispurt en heb ik allemaal zowat nieuwe kleding weg kunnen doen en weer nieuwe moeten kopen.Nou ik doe het niet meer hoor dat vooruit kopen en zeker niet voor een jaar later.
Frendz valt niet heel groot dus zou ik wel 104 nemen. Mijn dochter is nu 1.04 maar past de 104 van vorig jaar dit jaar echt niet meer, mouwen waren veel te kort. Vorig jaar was ze 94/95 cm en droeg ze frendzjas maat 104. Oppasje van 2,5 heeft ook de 104 aan van Frendz, ze zal ook iets van 94 cm zijn.
Dat doe ik ook niet, zoonlief is langer dan gemiddeld (met 2 jaar al ruim 90 cm lang )en het is idd maar gokken hoeveel hij in het komende jaar gaat groeien.
Mijn meisje van 13 mnd heeft nu maat 92. Ze is 88,5 cm. Voor haar heb ik in de opruiming maat 104 gekocht maar of ze hem in de winter gaat passen weet ik niet. Ze groeit zo erg hard in de lengte nu. Maar het kan ook zijn dat ze even stil gaat staan, je weet het niet van tevoren.
Met jassen zou ik zeker een maat groter nemen en als die klein valt 2 maten groter. Mijn jongste is bijna 3 en heeft winterjas maat 98, maar die begint nu te klein te worden. Ze kan er de winter nog net mee doen. Zou dan toch voor die 104 gaan.
Ik zou ook voor de 104 gaan. Maar hangt af van de pasvorm, en de groei van je kleine.. De mijne heeft maat 98 eigenlijk overgeslagen. Waren we in een paar weken doorheen. Dus dan zit je zo weer een maat verder..
of juist een tijd stilstaan met groeien waardoor het ook in het verkeerde seizoen valt... Ik doe het ook niet, zo ver vooruit kopen. Heb voor komende zomer ook nog niks gehaald. Daniel is bijna 3 en zit al vanaf de zomer in 92/98. Nu weer met groeispurt bezig volgens mij, eet heel veel en verschillende broeken worden kort