Groeispurt?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MamaLou, 25 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Vraagje....

Sinds een paar weken slaapt mijn zoontje van anderhalf 's middags langer dan hij normaal doet.
    Normaal is 1,5 tot 2 uur en nu is het 3 tot 3,5 uur.
    Ook kan hij momenteel heel weinig hebben, zodra je hem een waarschuwing geeft barst hij zomaar ineens in hard huilen/ krijsen uit.
    Eten gaat voor de rest prima en ik denk niet dat het weer een 'puberfase' is.

Ik zit te denken dat hij misschien ene groeispurt doormaakt omdat hij dus zolang slaapt? Ook 's morgens word hij later wakker dan normaal...

Herkent iemand van jullie dit?

2. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Helemaal niemand?

3. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Nou heeel toevallig..noa is 17 maanden...
    en het valt me op dat ze opeens veel me slaapt voorheen was ze om 7 uur wakker.. en sliep ze maximaal 2 uurtjes..

en nu wordt ze tussen half 9 en 9 uur wakker.. en ook heeft ze vandaag 5 uur geslapen tussendoor dat doet ze NOOIt..

dus misschien idd een groeispurtje..

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ticho sliep in die leeftijd ook veel.
    het is een periode over een tijdje word het slapen wel weer minder maar dan zijn er andere dingen waarvan je zoiets hebt van ...... oke dit is wat anders

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian heeft echt een ritme in dit soort dingen.

Eerst begint hij te bunkeren, eet tussen de middag in 1 x 2 boterhammen ipv 1, wil veel meer warm eten, toetje, hele fles met pap gaat voor het naar bed gaan op.

Dan is dat in 1 keer afgelopen en eet hij tussen de middag 1 boterham, wil hij soms geen toetje meer na het warme eten en blijft er de halve fles pap staan.
    In die periode slaapt hij ook meer dan normaal en dan is het in 1 keer

huup huup huup verschillende kledingstukken die niet meer passen :rolleyes:

Hij is op dit moment 16,5 maand en we zitten net weer in de overgang van bunkeren naar veel slapen. :rolleyes:

Groetjes anita

Deel Deze Pagina