alleen maar zeuren en hangen en giga brutaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fleur1, 13 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Een oppaskindje van me kan alleen maar zeueren en zich echt al helemaal niet evrmaken ik kan er een hele tijd mee spelen en dan zeggen zo en dan nu lekker voor jezelf dan word hij brutaal zegt hard nee hou je mond godverdomme enz. ik kan doen en laten wat ik wil luisteren doet hij gewoon niet., Straffe ook niet en dingen ontzeggen al helemaal niet.
    Hij begind gewoon te schelde terwijl hij pas 3 jaar is. Hoe kan ik zrgen dat hij naar me gata luisteren en niet de hele tijd om eten en drinken gaat zeuren.

OUders zijn voor een vrij opvoeding dus wat een kind wil is wet en hier is dat gewoon niet.

HEEEEEELP ik weet het echt niet meer

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

sorry dat ik het zeg maar ouders zijn voor een vrije opvoeding dat is natuurlijk best maar wel in hun huis, in jou huis gelden jou regels en jou voorwaarden dus zullen de ouders hun zoontje moeten leren zich te gedragen zoals dat van hem verwacht word, ik denk dat je het beste een gesprek aan kunt gaan met 1 of beide ouders en zeggen wat je ervan vind en ook aan het kindje zelf duidelijk maken nee is nee en dit is jou huis met jou regels klaar

allereerst zou ik proberen het negatieve gedrag totaal te negeren dus helemaal geen aandacht aangeven en het positieve gedrag te belonen door middel van een compliment of een leuk spelletje doen maak er een soort geef en neem spelletje van hij geeft jou respect jij geeft weer aandacht leg hem ook altijd uit wat er gebeurt en wat er daarna gaat gebeuren dus voorbeeld: je verteld hem dat hun nu een half uur laat de klok zien en leg hem uit bijv tot de grote wijzer op de 6 is lief spelen daarna gaan we samen een spelletje doen of broodje eten o.d gaat hij lief spelen houd je dan ook aan je belofte doet hij dit niet maak hem duidelijk dat hij nu zelf moet spelen zo niet dan speel jij ook niet meer met hem negeer hem direct daarop je zult zien dat hij de eerste paar keer zal proberen tot hoever hij kan gaan maar hij zal het opgeven omdat hij zodoende alle leuke dingen die je hem heb verteld moet missen

maar allerbelangrijkste is dat je dit toch bespreekt met de ouders mochten hun het niet eens zijn met jou opvattingen of jou regels denk ik dat het beter is dat ze een nieuwe oppas zoeken omdat je op zo een manier uiteindelijk een hekel kan krijgen aan het kindje terwijl hij er niets aan kan doen

succes en groetjes nathalie ;)

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    MAMAATJEVAN4@ Bedankt voor je reactie. Ik ga het volgende week gelijk proberen van half uur jij dan samen hopelijk gaat het dat worden.
    Ik heb gelukkig geen hekel aan het kindje maar zover wil ik het natuurlijk niet laten komen.

Ik heb al meerdere keren een gesprek aan gegaan met hen maar met weinig succes ze zeggen dat ze er aan zullen werken maar helaas met weinig resultaat.

Hopelijk gaat dit hem worden het zijn zulke schatten van kinderen.

Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi fleur

graag gedaan hoor uiteindelijk wilt elk kind structuur in zijn/haar leventje en kinderen die vrij worden opgevoed zullen niet snel gelukkiger worden omdat ze niet begrepen worden en soms zelfs het gevoel hebben dat er niet van ze word gehouden want tja alles mag en kan de grensen zijn niet aangegeven dat maakt het dat een kind dus ook grenzen gaat zoeken en op die manier heeeeel ver kan gaan in het zoeken naar die grens

belangrijkste is overigens wel dat zijn ouders het eens zijn met jou manier van opvoeding, en niet vergeten je heb zelf ook een kleintje die natuurlijk een rolmodel zoekt en dat zal vinden in jou oppaskindje

wil er wel nog even bijzeggen dat je echt moet volhouden dat is heel belangrijk dus echt een strakke structuur en liefst even een paar weken hetzelfde ritme zodat hij door krijgt o nu krijgen we dit en nu krijgen we zus en nu krijgen we zo dit geeft hem vertrouwen en leert hij jou manier van opvoeden dit zal hij zelf bij zijn ouders ook gaan zoeken dus handig is dat je misschien met zijn ouders overlegt of ze er een probleem mee hebben om het op een bepaalde manier te doen

nogmaals succes

groetjes nathalie ;)

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey mamaatjevan4....

wat verwoord je dit allemaal goed zeg.. en een super tip..
    duidelijk een moeder met ervaring :D

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi saraah

bedankt ga er helemaal van blozen ben dan wel zwanger van de 5e en tja ook ik maak nog geregeld fouten natuurlijk maar ja al doende leert men ja toch

@fleur1 hoe is het gegaan met het gesprek en nog meer met je oppaskindje

groetjes nathalie ;)

Deel Deze Pagina