Hallo Onze dochter vannu 6 weken heeft de laatste weken erg last van slijm in dr neus en in dr keeltje. Ze begint dan hevig te hoesten en krijgt dan bijna geen lucht meer en loopt rood aan en begint helemaal te kokhalzen, maar dit allemaal zonder resultaat. Vandaag heeft ze niet meer zo een trek in drinken. Nu las ik op internet dat het het RS Virus kan zijn, zijn jullie hiermee bekend?? Graag ervaringen. Liefs Bianca
Hey Bianca, Ik ben hier niet mee bekend, maar ik zou met haar naar de KA gaan. Misschien is het gewoon een verkoudheid hé, Jenno heeft dat ook al gehad en heeft toen gewoon moeten airosollen. Na 3 dagen was hij er vanaf. Ze is nog erg jong, dus ik zou niet te lang wachten om te gaan. Succes en groetjes. Nanske
heb vandaag een afspraak bij de huisarts.. Heb al wel zo een zoutopplossing spray gebruikt maar dat werkt heel eventjes en je begint weer van voor af aan..
Ik zit in hetzelfde schuitje. Vorige week kreeg onze zoon koorts 38.7 en hoesten/verkouden. We werden gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. De rs test was gelukkig negatief. Het bleek een luchtweginfectie te zijn. Nu zijn we een week verder de koorts is weg maar hij zit nog enorm vol. Ook hoest hij vaak tot kokholzen aan toe. Zo`n rot gezicht he als zo`n klein hummel het benauwd heeft bij het hoesten. Gisteren weer bij de huisarts geweest en het moest slijten. Hoe was het bij de huisarts ?
beetje late reactie maar uiteindelijk is ze wel opgenomen geweest. En nu moet ze thuis verder uitzieken. Maar je voelt je zo machteloos als ze inderdaad beginnen te hoesten en beginnen te kokhalzen
Lijkt een beetje op wat wij hebben meegemaakt begin van dit jaar. Noor had een ernstige luchtweginfectie en is daarvoor 1 nacht opgenomen geweest (rs test bleek negatief) om om de 2 uur verneveld te worden. Gelukkig ging het toen beter. (dat was van maandag op dinsdag). Op woensdag begon ze te spugen en kreeg ze diarree, ze wilde op een gegeven moment niets meer drinken, kreeg koorts. Vrijdag kinderarts gebeld en we mochten ons gelijk melden op de eerste hulp. Ze was uitgedroogd en werd opgenomen, omdat ze bleef spugen kreeg ze sondevoeding er is een urine en ontlasting kweek gedaan en ze bleek het rota virus te hebben. Gelukkig mocht ze na 3 dagen weer naar huis. Uiteindelijk bleek de luchtweginfectie al de voorbode voor het rotavirus te zijn. Dus....ik zou gelijk weer je kinderarts of huisarts raadplegen. Of gelijk naar de eerste hulp. Sterkte er mee.
Ben vanmiddag weer geweest.. Moet nu 90cc geven met 1 schepje voeding en om de 2 uur geven houd ze het vanavond niet binnen word ze vanavond opgenomen.
mijn meisje had met 3 weekjes oud het rs virus gekregen. Ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen, ze at niet meer, en wat ze binnenkreeg smoorde ze gewoon echt letterlijk in. Het melk maakte haar alleen maar benauwder. Ze heeft een week zuurstof gehad, en kleine beetjes voeding. Ik vond het doodeng, ze had een hele grijsblauwe kleur, en elke hoestbui bleef ze gewoon zo erg in hangen brrr.....ik hoop het nooit meer mee te maken zo klein want het was echt vreselijk om te zien. Ze kunnen het beter ouder hebben dan jonger......Als ze zo klein zijn hoesten ze enorm moeilijk, en hebben ze het sneller benauwd! Als je het niet vertrouwt gewoon weer naar de ha gaan. Mijn eigen HA heeft ons gewoon laten lopen met haar. Ik ben savonds naar een andere arts gegaan die dienst had en die stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis! Als je het niet vertrouwt gewoon weer gaan, desnoods naar de eerste hulp want sommige huisartsen zijn echt te laks op dit gebied! Sterkte! hoop dat ze snel weer opknapt!
Uiteindelijk vanmiddag weer bij het ziekenhuis geweest moet haar vanavond elke 2 uur voeden en dan 90cc met 1 schepje voeding ipv 150 met 5 schepjes en dan langzaam opbouwen
Hoe gaat het nu? Heb je al eens gevraagd aan de dokter om motilium tabjes te gebruiken? Jenno heeft ook voor nieuwjaar in de kliniek gelegen omdat hij alles uitspuugde, met baxter, hielp helemaal niet. Ben toen naar andere kinderarts geweest voor 2de mening en die heeft gelijk die tabjes voorgeschreven, samen met een aangepaste voeding om zijn maagje te sparen. Na 1 dag was het gelijk stukken beter. Jenno hield zijn eten binnen. Misschien toch eens vragen....?? Groetjes en sterkte. Nanske