Ondanks het passeren van de 12 weken, ineens zo onzeker!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bo20, 12 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi dames,

Ondanks dat ik de 12 weken gepasseerd ben, voel me opeens heel onzeker. A.s. woensdag heb ik weer een bezoekje aan de verloskundige. Het laatste bezoek en de echo was 4 weken geleden.. Op de een of andere manier maak ik me zo onzeker of alles wel goed is. Je voelt op dit moment je kindje nog niet en ben zo bang nu dat alles niet goed is en dat ik straks het hartje niet meer hoor kloppen ofzo.. Zijn er meer meiden die dit rond de 12e week zo (hebben) ervaren? En waarna alles goed bleek te zijn?

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Sommige meiden blijven onzeker en dat is helemaal niks geks. Ik was ook blij dat ik Baby ging voelen. Vaak voel je je met drie maanden ineens wat beter en lijkt het alsof er niets aan de hand is en dan is het wachten... Ik voelde onze kleine vanaf 16 weken al, en heb hem echt elke dag gevoeld dus dat geeft wat rust.

Probeer je niet gek te maken, het zit waarschijnlijk allemaal helemaal goed!

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik denk dat het heel normaal is dat je onzekerheid voelt.
    Vooral als je al een keer hebt meegemaakt dat een zwangerschap ook anders kan aflopen als gehoopt. Ik kan me nog een topic van jou herinneren van je vorige zwangerschap...excuus voor als je het vervelend vind dat ik daarover begin.
    Maar de onzekerheid zou daar vandaan kunnen komen.

Ik heb dat in ieder geval wel heel erg gehad. De onzekerheid liep bij mij zelfs een beetje uit de hand. Kreeg zoveel hoofdpijn van de stress en bleef maar overgeven. En vlak voor een echo werd het nog erger. Maar sinds ik bij de 20 weken echo heb gehoord dat alles er keurig uitziet, zijn die klachten zo goed als over.

Heel veel succes tijdens de echo!!

4. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    sinds ik de angelsoudn elke dag kan gebruiken.. voel ik me nu niet meer zo onzeker.. natuurlijk wel de onzekerheid of het kindje gezond is, maar kan ik als ik wil elk moment van de dag het hartje even horen.. en als ik het hoor, leg ik het apparaatje weer weg en denk ik iedere keer weer dat ik toch echt een muts ben en mijn kindje het echt goed doet!:) na 2 mk's was ik tot ik de angelsound had ook echt heel erg onzeker..

Ik zou zeggen, geniet van je zwangerschap.. voor je het weet is het voorbij!

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik maakte me voor de echo met 12 weken ook héél erg druk. Ik weet niet of jij die nog krijgt?
    Mijn laatste echo was bij 7 weken geweest en voor de volgende echo in de 12e week was ik ineens heel erg bang dat het niet goed zat. Volgens de echoscopiste is dat heel erg normaal en ze hoorde dat van heel erg veel vrouwen vertelde ze. ;)
    Maar sinds de 12 weken echo geweest is, ben ik helemaal gerustgesteld! Alles was echt helemaal goed en ons wondertje liep zelfs 3 dagen voor met de groei. Vandaag zijn we 13 weken en hebben we ook het hartje gehoort bij de verloskundige, nu ben ik helemaal een stuk zekerder...
    Maar het is en blijft een onzekere periode, dat absoluut.

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb me heel de zwangerschap bezorgd gevoeld en tot Kyra ongeveer 8 maanden was heb ik nog regelmatig even bij haar gekeken (naast dat ze best veel wakker wordt 's nachts) of ze 'het nog wel deed'. Nu vind ik het nog steeds best wel eng als ze langer slaapt dan normaal maar ik ben er wel een stuk geruster op.

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ohh bedankt meiden! Fijn dat er veel mensen hetzelfde doormaken... en idd, wellicht dat mijn voorgaande miskraam deels mijn onzekerheid veroorzaakt. Nog een nachtje slapen en dan zal ik het horen! :)

8. Ik had dat ook, was ook blij dat ik af en toe het hartje kon luister met de Angelsound, nu ik de kleine man dagelijks voel, is dat ook weer een geruststelling.

9. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Bo,

Ook ik was heel onzeker met elke echo.
    Ik vond het ook geen leuke ervaring. Pas als ik zag dat alles goed was kon ik weer een beetje opgelucht adem halen.
    Pas toen ik met de 18 weken de baby voelde bewegen gaf dit me meer zekerheid en ging ik ook iets meer genieten.
    Bij mij was de oorzaak inderdaad ook de miskraam voor deze zwangerschap.

Ik hoop in ieder geval dat je een hele mooie echo zal hebben vandaag, succes!

Grt Vanilia

10. kreeft

kreeft Actief lid

2 okt 2008
    177
    0
    0
    hier ook precies hetzelfde.

ben inmiddels al 17 wk zwanger maar toch die onzekerheid blijft, k voel me kindje ook elke dag met name in de avond.
    heb ook zo een belly geval gehuurd, en dat geeft toch wat meer zekerheid.

gr kreeft

11. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hoe is je echo gegaan?

Gr Samantha

12. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hey meid,

Hier nog zo een hoor. Maar ben van mening dat vanaf het moment dat je zwanger bent, je je overal zorgen om blijft maken. Ook als het kindje er straks eenmaal is.

Wat bij mij heel goed geholpen heeft is een angelsound. Ik luister gewoon even naar het hartje als ik weer onzeker begin te worden. De eerste keer lukte het niet om het hartje te vinden en schrok er een beetje van. Maar na het nog een keertje geprobeerd te hebben had ik hem eindelijk gevonden. De eerste keer dat ik hem gebruikte was met een week of 15/16 en zat het net boven mijn schaambot. Maar oh wat vond ik dat geluid heerlijk zeg:D.

Misschien is dit ook een idee voor jou?

13. Romy1979

Bo,

Hoe ging de echo?

14. Gerritsen

Bo,

Waar ben je?
    Krijg een naar gevoel dat het misschien niet zo goed is.

Gr Samantha

15. Romy1979

Gerritsen,

Ik krijg dat gevoel ook..kijk elke dag even of er al een berichtje van Bo is geplaatst.

Bo, meid ik hoop dat alles goed is.

X
    Romy

16. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi lieve meiden,

Ik ben een weekje met vakantie geweest... vandaar geen reactie! Maar alles zag er pico bello uit! Heb het hartje gehoord en dat was echt super!!! :D :D .. Ben zo blij! Heb zelfs het gevoel dat ik hem/ haar al een beetje voel ofzo..

17. Gerritsen

Hoi Bo

Wat goed zeg, kregen echt al een naar gevoel.
    Hopelijk heb je een heerlijke vakantie gehad.
    Zelf heb ik ook het idee of ik het af en toe voel. Weet niet of het al kan, maar het is wel mijn tweede zwangerschap en de vorige keer was het bij 15 weken en 2 dagen dat ik het toen voor het eerst voelde.

Hier gaat ook alles goed.

Gr Samantha

18. Romy1979

Gelukkig zeg! Begon er ook al een naar gevoel over te krijgen, maar gelukkig zat je lekker op vakantie.

Gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina