Hallo, ben nu 5 weken decapeptyl aan het spuiten en 3 weken gonal-F. Wordt het nu toch aardig beu al die prikken. Ben inmiddels wel over mijn angst voor het prikken af dus dat is wel 1 voordeel. Nu had ik eerst een dosering van 50 maar deze sloeg niet voldoende aan na 1 week en werd mijn dosis verhoogd naar 75. Nu groeit het aardig en moest toch nog een paar dagen prikken voor de volgende controle. Nog maar even doorgaan. Afgelopen vrijdag weer geweest en nu zitten er 3 redelijke eitjes. Maar ja 3 is te veel voor het insemineren. Misschien als deze allemaal doorgroeien moet er 1 worden aangeprikt. En dat is nu net waarvoor ik nog even wilde doorgaan met iui om dit te voorkomen. Zie hier als een berg tegen op.Hoop dan ook dat die ene wat achter blijft en het dus niet nodig zal zijn, maar ja aangezien ik vaker bij de pech-gevallen zit zal het nu ook wel zo zijn. Alleen geen enkel idee wanneer ze dat dan eventueel zouden doen. Maandag gelijk bij de controle of een aparte afspraak erna. Iemand van jullie hier ervaring mee en krijg je dan ook verdoving ook al is het maar 1 eitje? Please kan iemand mij gerust stellen.
Tuurlijk krijg je dan een verdoving! Als ze dat niet standaard geven eis je dat gewoon! Ik heb trouwens nog nooit gehoord van decapeptyl bij IUI, komt dat vaak voor? Is nieuw voor mij!
Geen idee, maar het zijn kant en klare spuitjes om je cyclus lam te leggen. Dus geen geklooi met mengseltjes. Heb begrepen dat je deze krijgt als je ziekenhuis waarbij je in behandeling bent een eigen apotheek hebben, zoals de mijne.
Ja ik heb wel tijdens ICSI decapeptyl gespoten, omdat je dan natuurlijk moet voorkomen dat de eitjes vanzelf gaan springen, maar bij IUI heb ik er nog nooit van gehoord eigenlijk! Misschien staat het hier al en heb ik er overheen gelezen, maar de hoeveelste IUI is dit voor jullie?
Ik heb precies hetzelfde! Ook 3 eitjes waarvan er misschien 1 aangeprikt zal moeten worden omdat ze niet met 3 eitjes insemineren. Ben er ook wel een beetje bang voor en hoop dan ook echt dat hij gewoon niet doorgroeit. Hier trouwens menopur en lucrin.
Ik ben nooit voor IUI gegaan, wel voor OI (dus injecteren maar zelf seksen vanwege het goede zaad achtte ze het toen niet zinvol om te IUI'en) en ik moest ook platleggers injecteren om een eisprong te voorkomen. Dat is niet alleen bij IVF zinvol, ook bij IUI of OI. Dan kan het perfecte moment beter getimed worden. Good luck!!
bij mijn eerste IUI had ik precies hetzelfde, alleen zaten er bij mij 4 stuks. Ze hebben er toen 2 weggeprikt. Geen idee wat ik toen kon verwachten en ben er maar blind naartoe gegaan. Geen pretje, maar zo gepiept. Wel zonder verdoving helaas. Ik gebruik ook Decapeptyl en Gonal F trouwens. Ik moet eerst een week Deca. spuiten om alles helemaal plat te leggen en vervolgens spuit ik zo'n 14 dagen Gonal F samen met Decapeptyl. Dit voorkomt een spontane ovulatie. Heel veel succes en het valt echt mee het wegprikken! Achteraf was ik blij dat het kon, anders had ik die ronde voor niets geprikt. Groetjes
Met IUI heb ik geen ervaring omdat wij meteen de ICSI in zijn gestroomd maar ik dus wel ervaring met een punctie. Ik kreeg een morfine shot via een infuus maar dat deed bij mij echt helemaal niets dus ik kan wel zeggen dat ik het zonder verdoving heb meegemaakt. Ik ben er blanco in gegaan (ik had positieve en negatieve verhalen gelezen) en eerlijk is eerlijk, prettig is anders, maar het is ook niet zo pijnlijk bij mij geweest dat ik het heb uitgeschreeuwd. Er werden bij mij 11 follikels aangeprikt, dus ook 11x opnieuw dé prik maar het is vol te houden dus mochten deze 3 worden aangeprikt is het even op je tanden bijten maar eerlijk waar zó voorbij. Ik hoop dat het niet nodig is en dat je dit verhaal pas weer een keer terug gaat lezen als je onverhoopt toch aan de IVF gaat maar ik zou me er niet te druk om proberen te maken Succes!!!
@ Lotteke1980, ja ik zit ook in Zwijndrecht. Inmiddels is de I.U.I al voorbij en hoefde er geen eitjes geprikt te worden, als ik kon beloven dat het geen 3-ling zou gaan worden. Die belofte was snel gemaakt.(tuurlijk weet ik dat ik dat niet na zou kunnen komen, omdat alleen moeder natuur dat kan beslissen). Helaas is ook deze I.U.I poging 4 niet gelukt. Ben nu sterk in twijfel of ik toch niet moet gaan kiezen voor IVF, spuiten moet je toch bij allebei. Morgen het ziekenhuis maar eens bellen en hun om raad vragen.
Oh ik zie nu pas de datum van het eerste berichtje. Wat balen dat de IUI niet gelukt is . En nog wel 3 follikels. Wij hebben ook al 4 IUI's gehad en allemaal hormoon gestuurd. Het valt me best zwaar. Wij hadden een positieve test bij de laatste, alleen is het kort daarop fout gegaan. Hierdoor wel een beetje hoop gekregen, maar ook veel vragen waarop niemand antwoord heeft helaas. We zijn onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Gezien wij nu al zo lang bezig zijn, zaten wij ook aan IVF te denken. Ben al die hormonen ook een beetje beu. En het duurt ook zo lang bij ons (6 weken per cyclus). We zitten nu ook in een pauze-cyclus omdat we niet meer mochten starten met Decapeptyl. Maar Zwijndrecht doet geen IVF begreep ik. Wel het aanprikken van de eitjes had ik begrepen. En dan zouden we met koffertje naar Erasmus MC moeten gaan. Maar verder niet in verdiept nog. Ben benieuwd naar jouw keuze en reactie van het ziekenhuis hierop.
Ik heb eerst 3 rondes met clomid gedaan, omdat ik mezelf niet durfde te prikken, dus heb laatste maand 5 weken moeten prikken. Heb wel mijn. Angst overwonnen maar de uitslag is dan zo teleurstellend. Wat me tegen houd is de punctie bij ivf. Morgen maar eens gesprek aanvragen en dan zie ik wel verder.heb al wel een boekje mee gekregen voor ivf en de punctie doen ze in zwijndrecht en de man moet in rotterdam zijn kwakkie maken.
Gesproken met het ziekenhuis. IVF wordt pas vergoed na 6x iui, dus we gaan zoiezo door met iui. Ze vertelde me ook dat je best negatief kon testen maar later toch nog positief kan worden. Dat ligt dus aan de hormoonhuishouding. Als je jezelf positief voelt, ondanks alle krampjes die je voelt kan het best goed komen. Je lichaam heeft zijn rust nodig om het allemaal weer zelf te gaan doen en dat heeft zijn tijd nodig. Bij de ene persoon is dit wat sneller als de ander. Er is dus toch nog even hoop. Hopelijk blijft het dan ook uit en anders gaan we gewoon weer verder met de iui. Hou jullie op de hoogte. Heb nu wel barstende koppijn, maar goed dat verdwijnt wel weer.
O?? Echt? Ik wist niet dat de zorgverzekeringswet veranderd is. Raaarrrrr ik meende dat dat door de politiek bepaald werd en niet door een individueel ziekenhuis... Als jij door wilt: prima! Maar in de wet staat wat anders.
Wat goed dat je gebeld hebt! En zo te lezen is er nog een beetje hoop dus. Welke dag zit je nu? Meestal komt het bij mij op dag 16. Zelf denk ik dat de Utrogestan het allemaal tegenhoudt, maar volgens de de assistente kan dit niet . Ik vind het ook spijtig te horen dat we dus niet over kunnen gaan op IVF. Als ik zie hoeveel hormonen ik voor deze 6 IUI's moet injecteren, dan lijkt mij dat niet minder dan 1 of 2 IVF-pogingen. Vaag verhaal wel toch? Ik vind het echt een zwaar traject hoor. Maar hopelijk is het bij jullie toch nog raak . Ben je gestopt al met utrogstan? Bij mij werkt die Gonal F nogal door en denk dat ik deze ronde net zoveel kans maak. We zijn namelijk na de 3e poging op natuurlijke wijze zwanger geraakt (helaas MK). Ben benieuwd!
grrrrr. Jammer meid! Veel sterkte en op naar de volgende ronde! Wie weet tot in de wachtkamer Groetjes
Marleneke, balen meis! Hoe is het nu? Hier hoefde ze de vorige ronde ook niets aan te prikken, helaas was de test negatief en na het stoppen met de utrogestan werd ik na 7 dagen! eindelijk ongesteld. Nu vanmorgen weer geweest voor een echo en heb ik maar een eitje van 15mm. Nu is het hopen dat hij morgen in ieder geval 18 mm is want dan kan ik morgen nog de pregnyl zetten en zal ik vrijdag geïnsemineerd worden. Indien hij niet goed genoeg is gegroeid moeten we helaas deze ronde weer overslaan. Wij zitten ook heel erg te twijfelen of we niet IVF aan moeten vragen.
ik heb afgelopen maand een iui gehad met 3 eitjes en ik ben niet zwanger geworden, ik loop in het buitenland en hier doen ze niet eens een een iui behandeling met minder dan 2 eitjes omdat ze vinden dat de kans van slagen dan zeer laag is. Kun je ook wel afvragen natuurlijk waarom er zo veel meiden zo lang al iui behandelingen doen, sommige worden inderdaad wel zwanger maar dat kan ook wel een samenloop van omstandigheden zijn denk ik.
Ja en het verschilt per ziekenhuis ook nog eens. Ga het er vanavond maar eens met mijn vriend over hebben. Kijken wat hij zegt. ...