Ik heb een vraag aan jullie: Mijn zoon zijn haar groeit niet gelijkmatig,zijn haar boven zijn voorhoofd is nog steeds zo kort als met zijn geboorte... Een paar cm verder is het wel 5 cm langer! Ziet er vreemd uit...
Heeft je zoontje toevallig ook gedeeltelijk haaruitval gehad? Lucas had hier haaruitval bovenop en uiteraard de kale plek van het liggen. Toen het allemaal dicht ging groeien, had ie dus stekeltjes maar ook lange pieken boven zijn oren. Daardoor leek het hier ook heel onregelmatig. Sindsdien gaat ie naar de kapper ong. elke 8-10 weken. Heb wel het idee dat het wat onregelmatig groeit, maar het verschil is niet meer zo duidelijk doordat het vaak geknipt wordt
Klopt idd, ook bij volwassenen groeit het vaak niet gelijk (ben kapster) maar niet zo extreem als bij kindjes. Zeker dat fijne haar groeit zeer onregelmatig. Omdat het zo fijn is slijt het ook enorm snel. Mijn zoontje heeft al een tijdje dat dikke haar en nu groeit het gelijk, maar met die pluisjes was de ene kant ook langer dan de andere. Regelmatig even laten knippen helpt heel goed.
Hier ook! Inmiddels een aardig bosje aan de bovenkant en achterkant, maar aan de zijkant was het tot voor kort nog geen centimeter lang! Nu begint dat bij te trekken, gelukkig
Hier bovenop nog praktisch niks en opzij en van achteren wat lange haren. Overigens heel lichtblond dus ze lijkt nog zo goed als kaal.
Hier aan de voorkant ook weinig en dun haar. Aan de achterkant begint het al te krullen. Zal vanzelf wel weer bijtrekken denk ik.
Quinten heeft een hele tijd een pluk haar aan de linkerkant van zijn hoofd gehad die dikker was en sneller groeide dan de rest. Voor de rest had hij een beetje dun vlassig haar. Zag er best gek uit die pluk, huisarts en consultatiebureauarts maakten er niks van, was gewoon een pluk haar die sneller groeide. Nu de rest van zijn haar ook begint te groeien zie je bijna zijn pluk niet meer en trekt het 'vreemde' bij. Komt vanzelf goed dus!!
Mijn dochter heeft krullen en had maar weinig haar. Sinds ze ongeveer 1 is zijn de rest van de haartjes bij gaan groeien. Wel heeeeel langzaam. Toen alles op ongeveer 2 cm gekomen was heb ik de langere haren afgeknipt en sindsdien groeit alles echt gelijkmatig. Dat was met ongeveer 16 maanden.
Wij noemen het vaak nog een duits kapsel. Mijn dochter heeft bovenop en over het achterhoofd naar de nek langer haar en de zijkanten zijn nog kort. En heerlijke kruinen bovenop dus tja.... duits....