Eiwit in urine

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vlinder84, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Beste vk,

Met 18 weken zwangerschap, liet ik me testen op blaasontsteking. Ook had (en heb) ik veel hoofdpijn en, ben ik nog steeds misselijk, geef ik regelmatig over en ben ik duizelig. Ik had geen blaasontsteking, maar er zat wel eiwit in mijn urine. De vk zei dat het om eiwit +1 ging? Van google werd ik niet veel wijzer. Mijn bloeddruk is altijd goed geweest, ook gister weer: 125/75. Daarom hebben ze gister mijn urine niet onderzocht, dat willen ze pas over 4 weken weer doen. Ik ben nu 20 weken zwanger en begin me toch zorgen te maken. Mijn moeder heeft 6 weken in het ziekenhuis gelegen met zwangerschapsvergiftiging met als resultaat dat mijn zus te vroeg geboren is en een geestelijke achterstand heeft. Ik ben mijn eerste kindje verloren, dus ben daardoor waarschijnlijk extra bezorgd. Maar het voelt gewoon niet goed, die eiwitten in mijn urine. Wat kan het betekenen? Volgens de vk dus geen blaasontsteking en geen hoge bloeddruk dus ook geen zwangerschapsvergiftiging. Wat dan wel? Ik hoop dat jij het antwoord weet of me advies kan geven over waar ik op moet letten.

Liefs Vlinder

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je geen klachten hebt en alleen 1+ eiwit dan komt dat waarschijnlijk door vaginale afscheding. het is goed dat ze het de volgende keer weer checken.
    Krijg je wel klachten danmoet je dta melden bij de verloskundige. Zwangerschapsvergiftiging komt overigens nooit zo vroeg in de zwangerschap voor.
    Maar als je extreem bezorgd bent dan is het misschien handig om wel te bellen met je verloskundige, erover praten kan ook al veel opluchting geven.

Mirjam

Deel Deze Pagina