Hoi, Ik ben nog maar net zwanger en toch wel een tikkie onzeker door mijn 4 eerdere miskramen. Bij mijn laatste zwangerschap kreeg ik, slechts enkele dagen na de test bloedverlies en voor ik goed en wel ingepland was voor een echo, was alles al verdwenen. Bij de andere miskramen heb ik nooit echt een foto meegekregen, bij de 3e alleen zelf een foto van het scherm gemaakt, waarop enkel een zwangerschapsring te zien was. Misschien dat ik daardoor extra de behoefte heb om te zien, of er echt wat aan het groeien is. En misschien ook wel, dat mocht het weer misgaan, ik tastbaar bewijs heb dat ik echt zwanger was Ik weet niet of dat bizar klinkt, maar ik zou al zo blij zijn om een fotootje te hebben van iets meer dan een vruchtzak. Met welke termijn zou ik dat kunnen zien? De VK heeft me ingepland voor over ruim 3 weken en ik ben eigenlijk in staat om 30€ uit te geven om eerder al een echo te kunnen krijgen..
Ik ben met 6+5 geweest (ook extra en zelf betaald). Toen was er een vruchtje met kloppend hartje aanwezig :
Ik snap je gevoel helemaal ... je bent nu 5 weken ? Nu is er een zwangerschap ring te zien, soms iets meer maar dat verschilt zo . Ik denk dat het ook een beetje ervan af hangt of je het aan kan als er nog maar weinig te zien is , mijn eigen ervaring was met de vroege echo’s enorm zenuw slopend .. met 5 weken nog wat een mooie echo , met 6 weken nog geen hartactie wat mij helemaal onzeker heeft gemaakt en veel verdriet heeft opgebracht , een dag later extra echo omdat ik niet meer tegen de spanning kon en toen klopte er een hartje .. dus zo echo kan enorm schelen van dag tot dag ... ik zou even wat foto’s bij voegen
Allereerst gefeliciteerd! Ik herken je gevoel goed. Ik heb hiervoor ook 3 miskramen gehad. Na veel aandringen wilde de vk mij met 7 weken een echo geven. Toen was er al een vruchtje te zien met kloppend hartje. De reden dat ze vaak liever pas rond 8 weken de echo willen doen is omdat je niet weet wanneer het exact ingenesteld heeft. Niks is zo vreselijk dat als je net te vroeg bent en dus nog geen hartje ziet wat twee dingen kan betekenen. Of je bent te vroeg, of het is overleden. Als je zelf het gevoel hebt dat je dat aan kan en dan dus een week in spanning zitten voor het echte verlossende antwoord dan zou je nog iets vroeger een echo kunnen plannen! Dit was ons gupje toen. Die meette 7w1d hier. Met kloppend hartje. Heel veel succes met wachten! Want of je nou een week, drie weken of 1 uur nog moet wachten op die eerst echo... Het blijft vreselijk spannend. Hoop voor je dat dit het plakkertje is!
Ik had ook redelijk vroeg mijn echo. Dit omdat ik bloedverlies had en in het begin heel erge krampen en pijn. Als je zeker wilt zijn dat je ook een hartje kan horen ,kan je het beter doen na 6+5 , dus meer richting de 7 weken. Mijn vk vertelde dat er tussen de 5e en 6e week een aantal dagen zijn ,waarin de embryo maar minimaal groeit en hierdoor dus kans hebt als je te vroeg in de 6 weken de echo doet,je geen hartslagje ziet ,wat dus eigelijk niks ernstigs hoeft te betekenen. Het blijft een spannende periode
Ik had met 5 weken een echo op de spoedeisende hulp omdat ze weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap vermoedde vanwege veel klachten. Er was toen alleen een vruchtzak te zien. Bij 6+5 was er een vruchtje met hartslag te zien.
Bij mij ook vroege echo’s gemaakt ivm bbz’en. Bij 5 weken was er een vruchtzakje te zien en met 5.6 een kloppend hartje.
Ik heb ook een vroege echo gehad vorige week omdat ik door PCOS niet precies wist hoe ver ik kon zijn (eind oktober laatste menstruatie na 124 dagen niets en 22.12 ineens duidelijke positieve test die meteen een dag later eraf knalde toen ik 's ochtends testte). Dit was mijn echo met 5w4d (ongeveer, kan vrijdag afwijken als er een embryo met hartje te zien is..) een vruchtzakje met een dooiertje.
Ik heb 5x tussen 6+1 en 6+5 een mooie eerste echo gehad..zou echt geen 3wkn wachten en gewoon vragen of ze een vitaliteitsecho met 6+3 ofzo kunnen mkn.
Hi, ik zie dat je je onderschrift heb aangepast en een week teruggezet. Wanneer had je je eerste echo? Hoe is het met je nu? Ik had afgelopen week de eerste echo. Dacht 7+2 te zijn maar de meting gaf maar 6+1 aan. Dus ook ruim een week teruggezet. Nu afwachten...