Groeivoorsprong - eerder bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lientje, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Wij zijn vorige week voor een echo geweest. Ik ben uitgerekend op 15 oktober, maar qua groei was mijn uitgerekende datum 7 oktober. Wie heeft dit ook gehad, en is de baby ook eerder geboren? Ik ben vorige keer ingeleid na 42 weken en 1 dag, en hoop daarom heel erg dat deze baby eerder gaat komen.

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb hetzelfde, onze kleine loopt anderhalve week voor.
    Tegen mij werd gezegd dat dit niet betekend dat ze eerder komt en dat we gewoon de "originele"uitgerekende datum aan moeten houden.
    Maar ik ben benieuwd naar de andere reacties!

3. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    hoi,
    bij mij loopt mijn baby ook een weekje voor,ik heb al een paar keer gevragen of dat ie dan eerder komt,maar bij zeggen ze dat hij dan gewoon wat groter word. :confused:
    over drie dagen is de datum van de echo dus ben benieuwd.
    jullie horen het nog.....

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nou hoeft dus helemaal niets te zeggen hoor....!

Tot 12 weken zwangerschap loopt de groei zowat gelijk en daarna krijgen ze een groeispurt gevolgd door groeistop...... etc..

Mijn datum werd als je naar de echo's keek ook elke keer vervroegd.... (van mijn eerste zwangerschap)
    bij de laatste echo kwamen ze met metingen uit op een bevaldatum van 17 december.... uiteindelijk ben ik op 10 januari (40w +2d) bevallen.... van een zoon ... 52 cm en 3470 gram, geen reus dus, maar gewoon netjes....

Voor hetzelfde geld heeft de kleine dus net een groeispurt achter de rug.....

Blijft dus afwachten wanneer ze besluiten om te komen...

5. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Hallo,

Ik heb hetzelfde gehad tijdens mijn zwangerschap. Mijn buik liep op een gegeven moment 6 weken voor en de echo liep 2 a 3 weken voor.
    De verloskundige deed op dat moment niets met bovenstaande gegevens, maar de gynaecoloog wilde mij met 38 weken inleiden. De gynaecoloog wilde mij inleiden, omdat hij bang was dat onze zoon te groot zou zijn als hij daarmee zou wachten.
    Het inleiden gebeurde uiteindelijk niet met 38 weken, omdat alles nog potdicht zat.
    Uiteindelijk ben ik zonder inleiden een kleine week later bevallen.
    Dus verwacht er niet teveel van dat de verloskundige eerder ingrijpt.

6. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    met mijn groeiecho kwamen ze uit op een zs van 2 weken korter, maar volgens mij is het gewoon een kwestie van kleine en grote kindjes, want anders zouden ze mij bij wijze van spreke tot 44 weken overtijd kunnen laten lopen en dat doen ze ook niiet. ik hoop voor je dat het op tijd komt!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik denk ook dat het een kwestie is van grote en kleine kindjes, zo raar eigenlijk dat er altijd gesproken wordt over voorlopen op de groei. Het ene kind is nu eenmaal kleiner dan gemiddeld en de ander weer groter.

8. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ja dat voorlopen en achterlopen zorgt volgens mij alleen maar voor verwarring en zegt helemaal niks!

Ten eerste kunnen ze volgens mij alleen met de 12 weken echo echt een nauwkeurige meting doen die iets zegt over de zwangerschapsduur (en dus de mogelijke bevallingsdatum).

En ten tweede zijn de metingen daarna vaak heel onnauwkeurig. Ze zaten er bij mij echt behoorlijk naast! (zou ook grote baby krijgen, en bij een groeiecho met 37 weken werd ze al geschat op 3900 gram. Ze is uiteindelijk geboren met 40 weken en 3740 gram...).

Dus nee, ik zou niet denken dat je nu eerder zal bevallen. Althans, niet doordat ze nu zeggen dat je kindje groot zal zijn. Het kan altijd natuurlijk, maar dan om andere redenen...

9. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Bij mij lag manolito ook 2 weken voor op de groei bij de echo bij 31 weken zwangerschap maar hij is pas geboren met 42 weken en 1 dag

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Nee hoor, Jesper was heel groot. (al schatten ze hem gemiddeld) en werd pas met 42 weken geboren.

11. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ons ventje lag met de 20 wkn echo een week voor. Toen we op 30 weken een pretecho hebben laten maken, lag ie al 2 weken voor op groei. Volgens hun was mijn uitgerekende datum 2 weken eerder dan de datum die we aldoor hadden (oftewel bij 38 weken). Ikke uiteraard helemaal blij, keek vanaf toen ook echt uit naar die datum. Helaas is onze zoon pas geboren bij 40w4d. Die laatste 2 weken duurde dus echt een eeuwigheid. Ga dus maar gewoon uit van je eerste uitgerekende datum, dan kan het alleen maar meevallen :-D Succes!

12. croky

croky Actief lid

9 aug 2007
    428
    0
    0
    ..hier ook bij elke echo steeds vroegere uitgerekende data.. maar ik wacht nog steeds (zie banner)

13. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik moet hierbij nog wel vermelden dat ik mijn eerste echo pas heb gehad met ongeveer 16 weken. Ik kwam er pas na ongeveer 12 weken achter dat ik zwanger was. Ik had zelf geen idee wanneer ik zwanger was geworden.
    Aan de hand van de 16 weken echo is een uitgerekende datum geprikt.
    Vandaar ook dat de gynaecoloog mij helemaal niet overtijd wilde laten lopen.

14. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Vorig jaar lag ik 2 weken voor, maar Mick is 'gewoon' met 39 weken geboren en woog 3485 gram en was 51 cm lang. Het hoeft niets te zeggen, ze 'gokken' vaak maar wat.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Vorige keer zat ik echt te wachten op mijn uitgerekende datum, maar er gebeurde maar niks. Ze is uiteindelijk 15 dagen later pas geboren na een inleiding. Dus ik pin me niet vast op een eerdere datum, ik hoop alleen dat het niet meer dan 42 weken worden.

16. Muis80

Muis80 Actief lid

26 nov 2007
    314
    0
    0
    leerkracht
    Roosendaal
    Hi hoi,

Ik ben 16 juli bevallen van een prachtige maar veel te vroege dochter, Meike. Zij is met 4 weken en 4 dagen geboren. Ik wist de datum van bevruchting op een paar dagen nauwkeurig, ivm het in de gaten houden van mijn cyclus bij de gyn.
    Elke echo en ik heb er wel een stuk of 10 gehad lag ze voor op de groeicurves. Meike was gelukkig groot voor har leeftijd. Ze woog bij geboorte 2965gram en was 49 cm. Ds nu heb ik een klein friemeltje dat voorliep op de curves en maatje 50 aan heeft.

Groetjes muis

Deel Deze Pagina