Laat ik voorop stellen dat ik een hele zorgeloze zwangerschap heb. En mij tegenover alle niet zulke zorgeloze verhalen hier mij nu beetje “schuldig” voel met dit topic. Maar ik moet het toch even beetje kwijt. Hele zwangerschap geen zorgwekkende echo’s of kwaaltjes. Bij 20-weken echo wel doorgestuurd voor een GUO in verband met vergrootte niertjes. Maar dat bleek bij extra 30-weken echo gelukkig weer recht getrokken te zijn. Kleine is geen voorloper geweest bij alle echo’s, net op termijn of 1 weekje achter. Vorige controle leek mijn buik voor te lopen op termijn. En deze controle was mijn buik ineens “geslonken”. Volgende week een echo bij 35 weken omdat ze de grootte van de kleine niet goed kon voelen. En op de een of andere manier maak ik mij ineens zorgen. Groeit ie wel goed of is er misschien iets anders aan de hand. Allemaal van dat soort dingen. Misschien komt het door de hormonen dat ik mij ineens zorgen maak. Maar het voelt gezien het verloop van mijn zwangerschap zo stom en onterecht.
Ik snap je zorg. Misschien helpt mijn persoonlijke ervaring een beetje. Bij mij "slonk" mijn buik ineens rond het zelfde aantal weken tijdens mijn eerste zwangerschap. Na een CTG en echo en een consult met een gynaecoloog was de conclusie dat het vruchtwater een beetje ongebruikelijk was verdeeld: Er zijn 4 "pockets" en bij Raketje bleek het meeste vruchtwater in 1 pocket te zitten. Volgens de gyn hoefde dat geen probleem te zijn. Mijn dochter was 8½ pond toen ze met 41 weken werd geboren.
Ik denk dat je buik continue veranderd. Ik wekelijks een foto van mijn buik gemaakt en echt waar, elke week was anders. Hoog laag uitgerekter dik dunner en dan weer dikker. Geen peil op te trekken. Als de vk zich geen zorgen maakt loopt het vast wel los.