3x600mg ibuprofen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mirsa, Mar 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirsa

Mirsa Lid

Aug 5, 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen of zijn ervaring wilt delen. Vanwege reuma artritis wil mijn reumatoloog mij voor drie weken 3X daags 600mg ibuprofen voorschrijven, 1800mg per dag dus. Ik ben momenteel 16 weken zwanger, ben er erg ongerust over. Ik slik daar naast ook andere medicijnen, maar om gewricht schade te voorkomen moet ik er iets bij om de ontsteking rustig te krijgen. En die ibuprofen is momenteel de enige optie.

Heeft iemand er ervaring mee ? In dit termijn hoge dosis ibuprofen? En heeft jullie baby eronder geleden of werd het gezond geboren?
    Iemand een tip bij welke organisatie of instantie ik hier meer informatie over in kan winnen?

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

Apr 21, 2013
    3,540
    1,551
    113
    #2 Lisa2, Mar 28, 2014
    Last edited: Mar 28, 2014
    Er wordt geadviseerd om in de eerste 2 trimesters het medicijn alleen op stricte indicatie in een zo laag mogelijke dosering en zo kort mogelijk te gebruiken. Bron: farmacotherapeutisch kompas. In het derde trimester mag je het sowieso niet meer gebruiken. Ik zou overleggen met de vk die vervolgens contact op kan nemen met de gyn. Want ik vind de mogelijke bijwerkingen best heftig. Succes!

3. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ik loop bij reumatoloog ivm erge hypermobiliteit waardoor chronische bekken instabiliteit en mn gewrichts ontstekingen

ik kreeg pijn behandeling bij anesthesist en slikte diclofenac....
    sinds we de mmm in gingen om zwanger te raken mocht ik geen diclofenac meer slikken van reumatoloog (en vlak ervoor nog een pijnbehandeling gehad)
    inmiddels spelen de ontstekingen weer flink op aantal weken (naast andere ellende), maar mag nog steeds geen diclofenac oid slikken

enige optie voor nu is zoals vanavond, opname en dan een flinke cocktail pijnstillers en slaapmiddel en onder controle bijtanken, zodat hun de kleine goed in de gate kunnen houden

gelukkig weet ik sinds gister dat als ze deze week niet zelf komt... wanneer ze een handje helpen

4. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ik zou eens met het Reuma - Reumafonds bellen zij hebben er meer ervaringen mee / kennis

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oei daar zou ik voorzichtig mee zijn. Inderdaad het reumafonds weet er vast meer van !

6. Mirsa

Mirsa Lid

Aug 5, 2010
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, ik heb advies ingewonnen bij de apotheek en de gynaecoloog. Deze geven beide aan dat het niet het voorkeursmedicijn is, maar in dit zwangerschaps termijn wel relatief veilig. Natuurlijk had ik het liever niet gebruikt, maar helaas is het niet anders.

7. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

Als ik jou was zou ik vragen of ze niks anders hebben. tegen mij werd verteld dat je absoluut geen ibuprofen mag slikken tijdens de zwangerschap. En vooral dit is een hoge dosis wat je krijgt dan die tijd. maar als ze bij de apotheek en de gynaecoloog aangeven dat het nu niet meer zo erg is dan kan het denk ik ook geen kwaad. al gaf mijn apotheek aan dit nu iet meer te slikken tot na mijn zwangerschap! zou er toch voorzichtig mee zijn!

8. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Er wordt aangegeven dat het alleen op stricte indicatie mag worden voorgeschreven, dat is nu het geval. De reumatoloog doet heus niet zomaar iets en het is waarschijnlijk ook niet de eerste keer dat hij een zwangere vrouw ziet.

Share This Page