Groen-gelige afscheiding heel veel?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daan04, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Sorry voor het onderwerp, maar ik maak me natuurlijk weer eens zorgen ;). Ik heb sinds een aantal dagen last van veel afscheiding en het is groen-gelig qua kleur... Het is heel dik slijm! Ik vraag me af of meerde dames dit herkennen? En of ik de VK ervoor zou moeten bellen?
    Ik had net ook rood in mijn ontlasting?! Hier schrok ik wel van, maar heb de afgelopen dagen erg pittig gegeten. Heb verder geen last van krampen o.i.d.
    Wat denken jullie?

2. Mel23

Mel23 Actief lid

5 jan 2010
    317
    0
    0
    Hoi!

Die afscheiding zou kunnen duiden op een schimmelinfectie, niet iets ernstigs dus maar ik zou wel even naar de huisarts gaan die kan je iets voorschrijven dan ben je er zo weer vanaf.

En bloed bij de ontlasting kan ook van een klein wondje komen of een kleine aambei misschien. Ook niet echt iets om je druk over te maken hoor! Wel even in de gaten houden.

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Groen gelige afscheiding kan duiden op een infectie. Ik zou toch even voor de zekerheid naar de huisarts gaan.

Groeten Mamadaisy

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb verder geen jeuk o.i.d.
    Verder wel weer trekkerige krampjes in mn onderbuik, ik denk mn baarmoeder die verder groeit?
    Maar net naar toilet geweest en was echt hele wc-papiertje vol met dat afscheiding!! Moet ik me hier zorgen over maken? Of kan het wachten tot morgen :)

5. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Niemand? ;) Ik maak me nu best zorgen en vraag me af of ik hiervoor nu de VK moet bellen of dat het kan wachten tot morgen?

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik heb vanaf een week of 6 veel gele afscheiding die ook wel eens beetje groen-gelig kan zijn, volgens mijn vk heel normaal. mijn vriendin die zwanger is heeft het ook. moet soms ondergoed halverwege de dag wisselen het geen beter is als inlegkruisjes dragen, en heel soms kan hete cht heel veel zijn dat je het gewoon voelt, enige nadeel ik draai meer witte wassen...

zorg dat je geen strakke broeken draagt en draag katoenen ondergoed.

trekkerige krampjes: banden? baarmoeder die groeit?

ik zie geen reden om met spoed de vk te bellen hoor!

succes

7. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Je kunt tijdens je zwangerschap last hebben van veeeel meer afscheiding dan normaal en het kan ook de kleur aannemen die jij beschrijft. Als het geen vieze geur heeft en je hebt verder geen klachten denk ik niet meteen aan een infectie. Maar je mag altijd je vk bellen hoor, ook hiervoor. Je zorgen maken is natuurlijk nooit goed.

8. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee het ruikt inderdaad niet raar het is geurloos... Ik zal morgen tijdens het spreekuur gewoon wel even de VK bellen :) Ik wil ook niet om elk wissewasje bellen, daarom vraag ik het eerst hier even. En ik ben blij dat er meerde zijn die het hebben! Dat stelt me al weer wat gerust;)
    Maar het is echt hele dikke afscheiding... ;) Fijn he! :p

9. misa

misa Niet meer actief

Ik heb ook veel meer last van afscheiding nu ik zwanger ben (altijd al veel, maar nu meeeeeer).
    Groen is het nog niet geweest, maar ik heb wel meer onderbroeken aangeschaft ;)

Het zou een schimmel kunnen zijn, hoeft niet.
    Ik zou morgen gewoon even de vk bellen en je vraag stellen. En anders ook nog ff de ha!

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    denk toch ff naar de huisarts, groene afscheiding kan een infectie zijn

11. Alita

Alita Niet meer actief

Tja meid als je je zo`n zorgen maakt moet je je vk bellen...
    Kan afscheiding zijn, schimmel infectie....

12. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben er nog niet helemaal gerust op, maar ik vond het niet dringend genoeg om gisteravond voor te bellen. Ik ga straks gewoon netjes tijdens spreekuur even informeren :)
    Bedankt voor de reacties!

13. Alita

Alita Niet meer actief

ja doen hoor!!

14. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    De VK zei inderdaad ook dat het normaal is :p Dus nu kan ik me even weer ontspannen tot straks de zenuwen weer komen! Om 4 uur hebben we de 20 weken echo :D

Meiden: bedankt voor de reacties!

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Gelukkig!

Ik heb er zelf ook last van. Had ik bij de eerste ook. Vervelend en vooral vies kwaaltje maar is weinig aan te doen..

16. Alita

Alita Niet meer actief

nou maar als je denkt dat er iets niet klopt gewoon bellen naar je vk daar zijn ze voor he?

Veel plezier en succes bij de 20-weken echo!!

Steppie29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina