Weer naar ZH ivm hoge bloeddruk maar wordt daar niet zo serieus genomen.

Discussion in 'Zwangerschap' started by NoessePoes, Jun 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Hoi,

Ff m'n verhaaltje kwijt:
    Loop al een aantal weken dat m'n bloeddruk te hoog is.
    Eerst liep hij op tot 104 de onderdruk en toen bleef hij een tijdje 90 en nu loopt ie op naar 95.
    De HA wil mij toch weer laten controleren in het ZH.
    Maar ik heb zo het gevoel dat ik daar niet serieus genomen wordt..
    De eiwitten in mijn urine zijn vandaag gelijk gebleven aan gisteren en niet schrikbarend erg...
    Ik ben natuurlijk blij dat ik gecontroleerd wordt maar omdat ik laatst ook doorgestuurd werd, en op de poli was m'n bloeddruk daar nog wat hoger en toen ik aan de ctg lag was ie in 1x weer heel laag... heel vreemd;)...
    Dus hup mocht van die appratuur af en naar huis...
    Maar toen ik weer op controle ging bij de HA (is mijn VK) vondt zei dat ik niet goed behandeld werd en liet me elke dag even terug komen 1 week lang om mijn bloeddruk te meten..
    Maar nu issy dus weer hoger en moet ik weer naar t ZH...
    Ben gewoon bang dat ik weer zo afgescheept wordt...
    Sorry verhaaltje is toch verhaal geworden...

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ik snap dat het vervelend is als je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen wordt, maar ik zou proberen daar boven te staan..
    je vraagt er niet zelf om, je wordt doorgestuurd.
    ook al zouden ze je in het ziekenhuis een "zeur" vinden ze zijn verplicht de controles uit te voeren...
    en als ze daar iets op zien laten ze je echt niet zomaar naar huis gaan!
    ik herken het gevoel wel hoor, en het is zeker niet fijn.. maar probeer er boven te staan voor je kindje. en als je de moed hebt kun je het daar altijd aangeven dat je je niet serieus genomen voelt!
    enne als het weer het zelfde is dit keer kun je ALTIJD je verhaal hier kwijt ;) daar is het voor :p
    sterkte!

3. Canna

Canna Actief lid

Apr 20, 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Een hoge bloeddruk is "maar" een van de symptomen van een zwangerschapsvergiftiging he, als je urine verder goed is (of binnen marges) en eventueel bloedonderzoek (dat doen ze bij soms wel, soms niet) is ook goed, tja, waarom zou je dan niet naar huis mogen?

Ze hebben mij denk ik al een keer of 5 erop getest de afgelopen 2-3 weken en ook elke keer geen aanwijzing voor pre-eclampsie.

En zolang ze je wel elke keer testen is het toch goed?

4. helia

helia Actief lid

Dec 4, 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    noessepoes zou gewoon lekker laten controleren hoor want er schuilt nou eenmaal een gevaar in die hoge bloeddruk en 37weken zwangerschap.
    Ze sturen je niet voor niets door.
    En als je je niet serieus genomen voelt door bijvoorbeeld opmerkingen die gemaakt worden...dan zou ik er iets van zeggen.
    Bijvoorbeeld...ik kom hier ook niet voor mijn lol of iets in die trand.
    En eh gewoon niet laten afschepen.....er is nou eenmaal een risico op hypertensie. Wil je niet onnodig bang maken hoor...maar beter een keer teveel nakijken dan te weinig toch.
    Nou meid sterkte...en we horen wel hoe het afloopt.

5. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan me vergissen maar met een hoge bloeddruk heb je ook kans op het help symdroom toch???

Blijven gaan hoor! Je kindje en jij zijn het belangrijkste, en ik het ziekenhuis kenbaar maken dat je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden.

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Als ik jou was zou ik het gewoon eens laten vallen als je in het zkh bent, mijn gevoel zei ook sjips zeg zit ik hier weer, die mensen zullen wel denken.

Maar dat was dus totaal niet zo, tot nu toe kom ik er steeds net vanaf, heb wel medicijnen maar ik ben nog niet gevaarlijk zeg maar.

Ze nemen het heel erg serieus juist omdat het zo onvoorspelbaar is en alle kanten op gaan, alleen als het goed is mag je weer naar huis (gelukkig) dus ik zou je hart ook even luchten als je daar bent en dan zal je gerustgesteld worden.

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ow ja, ze hielden mij zondag weer vast, toen had mijn vriend zelf zoiets van waarom? Alles is nog hetzelfde als verleden keer (en dan voel je je toch ook een beetje een aanstelster hihi)
    En toen zei die arts ook ja en dat hoort dus niet, beter een keer te veel dan een keer te weinig, want juist bij een keer te weinig zal je net zien dat het gevaarlijk is.

8. Alita

Alita Niet meer actief

Hier ben ik ook met een vergiftiging in het zk terrechtgekomen bij de gyn, maar hier deden ze ook niks hoor...
    Tenminste ik moest 3x per week aan de ctg, alles werd goed in de gaten gehouden enz...
    Maar blijf je nu niet onder behandeling van gyn?

9. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Ow ik herken het maar al te goed !! Ik had 3 dagen achter elkaar bij de vk een hogebloeddruk onderdruk van 95 .. Hup naar het ziekenhuis ctg en bloeddrukmeetband om onderdruk steeds van 105/110 en opeens eiwitten in mijn urine ...bloedprikken mijn waarder van lever en nieren lagen net op het randje van inleiden of niet ... Na 5 dagen elke dag naar het ziekenhuis (ctg,bloeddruk en bloedprikken) en steeds het maar hebben over inleiden en geen plek/we wachten nog even 2 dagen af.. Was ik het echt spuug spuug spuug zat !! de vk in het ziekenhuis ben ik echt heeeeeeel boos opgeworden ook omdat ik de kleine amper voelde ... In een ander ziekenhuis opgenomen met bedrust mn bloeddruk 110 maar de kleine deed het wel prima volgens echo ...

na 3 dagen ziekenhuis mocht ik weer naar huis en vervolgens 2 dagen later naar mijn eigenziekenhuis .. Ik had de artsassistent die mij de 1e keer heeft gezien en die zei gelijk wat een getouwtrek morgen gaan we je zeker inleiden... Eindelijk !! En met 40+3 weken ben ik ingeleid !!

10. Alita

Alita Niet meer actief

@novama ja ik vindt het vreemd hoor die verschillen?
    Laatst was er hier iemand op het forum die dus gelijk werd ingeleid.....terwijl ze mij ook gewoon lieten lopen....je gek maken over inleiden en dan niks doen!!!
    Toen dochter geboren werd kreeg ik de vraag gesteld of ik had gerookt? Ik een beetje kwaad want dat zou ik nooit doen!! Maar mijn placenta was verkalkt? Terwijl ik 2 dagen voor datum ben bevallen?
    En wat zeggen ze nu hierover....ja is niet zo erg hoor!! Hmh ik ga het de volgende keer hier eens goed over hebben met gyn hoor!!

11. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden,

Nou kom net van het ziekenhuis vandaan had nu een gyn. die ik nog nooit gehad heb..
    Dus ik heb verteld hoe ik me voelde na de vorige keer.. en weet je hij zei ze hadden je toen nooit 'zo' af mogen laten schepen..
    M'n bloeddruk was wel gestegen naar 140/98, aan de ctg was echter alles goed. maar helaas ook m'n urine niet goed... en die pijn in m'n rechter boven buik, hoofdpijn en misselijk soms zijn natuurlijk allemaal zwangerschapsvergif. verschijnselen.
    Nu is mij heel duidelijk door deze gyn. gezegd zodra ik me iets slechter voel dat ik DIRECT moet komen..
    A.s. maandag moet ik zo ie zo gelijk weer voor een ctg scan terug komen.

Ook heb ik een inwendig onderzoekje gehad, hierbij bleek dat ik 2 cm ontsluiting heb... dit zegt natuurlijk niets maar als mijn bloeddruk hoger wordt.
    Gaat de gyn wel aan inleiden denken... maar omdat ik al zoveel krampen heb.. kan het ook zijn dat t vanzelf doorzet...
    Voel me nu zo apart!! en vandaag ben ik zeker niet voor niets naar t ziekehuis geweest en ben ik gelukkig wel weer goed behandeld!!! zooo dat mag dan ook weer gezegd worden haha:D

12. Alita

Alita Niet meer actief

Fijn he meid dat er naar je geluisterd wordt!!
    Ik heb zo 4 weken rondgelopen....leuk was het niet maar achteraf wel blij dat ze spontaan is geboren!!

Hoop voor jou dat het niet meer lang duurt....klinkt allemaal goed idg!!

13. Alita

Alita Niet meer actief

Trouwens was er geen weeënactiviteit te zien op de ctg?!!:(

14. helia

helia Actief lid

Dec 4, 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    hey noessepoes wat lekker dat je een onbekende gyn kreeg die je wel serieus nam:D.
    Klinkt wel allemaal heftig he .....misschien komt de bevalling snel op gang (hoop ik voor je) ...en gelukkig voel je je nu wat beter.
    Zo zie je maar , zeker niet voor niets geweest.
    Nou meid hou je goed...en eh wel luisteren he..zodra je je slechter voelt wel bellen.
    Liefs Helia.

15. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Fijn dat je nou iig serieus genomen wordt, al snap ik nog steeds niet dat je weer naar huis gestuurd wordt.

Succes meid, hopelijk duurt het niet te lang meer.

16. Alita

Alita Niet meer actief

@Jopie waarom niet dan? Zolang er geen ECHT gevaar is voor je kind gaan ze niet inleiden hoor....
    Het is voor de moeder een stuk gevaarlijker dan voor de baby...maar ze heeft wel wat eiwitten maar niet veel en bloed was toch in orde? Ja de bloeddruk was hoog maar dat had ik ook....als het nodig is leiden ze wel in hoor...

17. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Nou mijn gyn in het ziekenhuis was een stuk makkelijker. Met precies 38 weken en hoge bloeddruk vroeg hij: Wat wil je? Inleiden of wachten we af? Ik was het zat en maakte steeds vreselijk zorgen... En de volgende dag is ze geboren! Je moet je echt niet af laten schepen hoor.

Hopeloos ouderwets, dat we-moeten-de-natuur-zijn-gang-laten-gaan-idee in Nederland (al zijn de meningen daar over verdeeld). En ook nog eens levensgevaarlijk in sommige gevallen!

18. Alita

Alita Niet meer actief

@Angle had je dan echt de vergiftiging?

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    2,517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik heb hetzelfde gehad, ik ben ingestuur bij mijn eerste met een bloeddruk van 150/110 lag aan ctg en gyn besloot me op te nemen al met al bleek het dreigend HELPP te zijn maar ben ik in zh bevallen onder begeleiding van hun vk. in het nagesprek zei ze me, "die bloeddruk was ernstig overdreven... eigenlijk had je niet ingestuurd hoeven worden" ze gaf me het gevoel dat ik onnodig een bed bezet had gehouden.

heb haar gewezen op het feit dat zij diegene was die me zelfs tv en bezoek verbood ivm aanhoudende bloeddruk en ik probeerde er boven te staan, maar dat is moeilijk.....

het valt me sowieso op dat vk's het veel serieuzer nemen als gyn's of hun assistenten. mijn vriendin had een bloeddruk van 160/115 en mocht gewoon naar huis:$ ik noem het stom! je neemt risico's!

20. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Juist, je organen zoals de nieren kunnen er mee ophouden bijvoorbeeld. Vind ik een belangrijk detail. Ook kan de werking van de placenta (veel) minder worden. Vind ik toch ook wel belangrijk. En nog meer van die kleinigheden....

Share This Page