Vraag over vrijen in zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Baby82, 18 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baby82

Baby82 Actief lid

25 nov 2007
    120
    0
    0
    Ik heb een vraagje over vrijen in de zwangerschap. Ik ben ruim 16 weken zwanger en na enkele weken helemaal geen geslachtsgemeenschap te hebben gehad (omdat ik niet lekker was in de eerste weken) hebben mijn man en ik nu weer een paar keer gevreeen.

Iedere keer tijdens, en na het vrijen verlies ik een grote hoeveelheid afscheiding (althans, ik denk dat het afscheiding is?) Het is heel erg dik en wit, en zelfs erg klonterig (sorry voor de details!) Dit houdt 1 dag aan, en daarna is het weg. Het ruikt niet, het irriteert niet en het is echt wit van kleur....

Wat is dit? Is dit normaal? Komt het echt door het vrijen? Kunnen we hier iets aan doen? En is het schadelijk?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Liefs Baby82

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Ho baby82,

Allereerst, nee gemeenschap hebben kan absoluut geen kwaad in de zwangerscahp! Door dat de hormoonhuishouding is veranderd in je gehele lichaam en ook in je schede kan je wat meer afscheiding hebben. Als je opgewonden bent daarom ook. En in combinatie met sperma vormt het een prachtig wit kleurtje.

Groetjes imke

Deel Deze Pagina