Na bijna anderhalf jaar al 'gek' worden van de onzekerheid

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gelukje7, Jan 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

Oct 10, 2011
    190
    0
    0
    Ik werk als verpleegkundige in een ziekenhuis
    Hoi meiden,

Wat had ik gehoopt dat ik onderhand bij het andere topic iets kon plaatsen, maar na bijna 1,5 jaar gewoon nog steeds niets. Ik word er langzamerhand gek van. Alles is zogenaamd goed volgens de onderzoeken maar ik geloof er niets van! Hoe kunnen wij na maanden en maanden ALLES uitgeprobeerd hebben nog steeds niet zwanger zijn, terwijl een kennis van mij alweer zwanger is van de 2e! Terwijl ik 3 maanden na haar stoppen vd pil voor haar 1e kindje ook stopte. Dus in die anderhalf jaar is zij al bevallen en nog een keer zwanger geraakt. Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar ik vind het gewoon oneerlijk! En ik word er echt niet leuker van thuis. Elke keer probeer ik afleiding te zoeken maar na die tijd zit mijn vruchtbare periode gewoon in mijn hoofd dus onbewust ben ik er toch mee bezig.
    Hoe kan ik nu al me zo rot voelen terwijl anderen stellen soms nog veeeel langer bezig zijn? Ik vraag me af of ik dit wil doormaken..
    Ik hoop dat hier meiden zijn die mij een hart onder de riem willen steken met hun ervaringen. Ik vraag me namelijk af of er nog wel hoop is als je zelf alles al hebt geprobeerd om de natuur een handje te helpen.
    Groetjes

2. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

Oct 10, 2011
    190
    0
    0
    ***Sorry moest zeggen BIJNA anderhalf jaar.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mss heeft je lichaam gewoon lang de tijd nodig gehad om te ontpillen?
    Dat alleen kan soms wel een jaar duren!
    En dan nog mss gemiddeld een jaar tot een zwangerschap...

Sterkte, kan me echt voorstellen dat je hier erg onzeker van wordt. :(
    Hoop dat je snel een positieve test in handen hebt!! :)

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    ik kan alleen maar zeggen sterkte! Hoop echt dat je snel die POS. test krijgt en snap ook heel goed dat je het soms niet eerlijk vind zoals het gaat...

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
  6. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

Oct 10, 2011
    190
    0
    0
    Dankjewel voor de reacties meiden

@priscilla, bedankt voor de tip, ik zal de site morgen is op mijn gemak kijken. Wel weet ik al (meer dan ik eigenlijk wil weten) van cyclussen etc, en mijn vriend en ik vrijen altijd rond de eisprong 2 weken lang om de dag, dus mijn eisprong mis ik absoluut niet, dat is een feit. In de MMM zitten we al, onderzoeken waren dus goed, maar hierdoor heb ik wel nog meer geleerd over mijn cyclus en weet ik dus wanneer mijn eisprong ongeveer is. Wij mogen in mei beginnnen met behandelingen, al zie ik dit niet zo zitten:(. Bedankt voor je reactie.

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

Aug 30, 2011
    3,707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    ik hoop dat het toch gauw mag lukken.. en ik vind dat je er ook best over mag ''klagen'' al is het geen kkllagen natuurlijk.. maar anderhalf jaar is toch ook al een hele tijd!!

8. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Meid, ik snap volkomen wat je bedoeld... Ben tegelijk met mijn schoonzus begonnen en mijn nichtje is nu 9 maanden bijna 10 maanden oud.. Over minder dan 2 maanden zijn we 2 jaar bezig en zij gaat nu proberen zwanger te raken van de 2de...

SOMS IS HET OOK GEWOON ONEERLIJK!!

En bij mij is dan PCOS gediagnostiseerd, dus ik weet dat ik het probleem ben, als je allebei niks mankeert lijkt het me nog moeilijker... Sterkte!!

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Owh meid, ik weet precies hoe je je voelt!
    Ik ben ook inmiddels alweer een jaar aan het proberen en helaas nog steeds zonder resultaat! Bij ons heeft het dan helaas wel meerdere redenen man verminderd vruchtbaar en ik pcos! Maar toch.... Mijn vriendin had ook haar eerste gekregen en ik stopte op dat moment met de pil! Nadat zij was bevallen! Nouja je raad het al! Zij zwanger vd 2e en ikke niks!!!! Sta nog met lege handen! Ik ben ook de wanhoop nabij en er spookt vaaaaak door mijn hoofd wat no als het allemaal niet gaat lukken? Mijn teller met vrienden kennisen familie en collegas staat op 44 zwangere! En iedere keer doet het weer een beetje meer pijn en moet je maar proberen niet te laten blijken!
    Het is verschikkelijk!! Kun je ( of wil je) niet gewoon echt gaan starten met behandelingen in de mmm? Misschien heb Je vijandig bmslijmvlies en zou het me iui wel lukken?? Heeft je man zijn soldaatjes al eens laten testen?

Veel sterkte meid ik ken het gevoel :(
    X

10. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Ik snap het zo goed! En vind het zo ontzettend knap dat jullie het allemaal al zo lang volhouden! Wij zijn nog geen jaar bezig en ik word nu al bijna gek. Ik heb inderdaad ook PCOS en ik ben zo ontzettend bang dat het niet gaat lukken of jaren gaat duren. Ik kan dat emotioneel en lichamelijk gewoon niet aan! Nu eerste ronde clomid gehad maar de stemmingswisselingen zijn niet normaal en de maagpijn ook niet. Alle zwangeren om mij heen maken het er ook niet beter op. Ik moet me niet aanstellen, jullie hebben veel meer reden dan ik om te 'klagen', maar het is zo moeilijk!

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    @olakide, erg he meid? En de pcos maakt he er niet makkelijker op dat kan ik je wel vertellen! Bij mij slaat clomid goed aan ( op een ronde na) maar toch zonder resultaat ! Wordt er zo moedeloos van! Donderdag hebben we gesprek over vervolg traject (iui?) hoop het wel man en ik zijn er aantoe! Echt oneerlijk is het wanneer het niet lukt!

Dikke knuffel voor alle meiden die lang bezig zijn! X

12. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

Oct 10, 2011
    190
    0
    0
    Wat een lieve reacties!
    Het is gewoon ook echt oneerlyk en als mensen zeggen loslaten gaan me haren overeind staan. Ik heb byna altijd om de dag seks, ik ben op vakantie geweest, ik heb accupunctuur gehad, ik heb n maand nx verplicht gedaan, flink uitgegaan en er echt niet aan gedacht. Ik heb ovutesten gebruikt, k blyf elke keer als n gladiool met me benen omhoog liggen, ik heb werkelyk alles geprobeerd! Ik heb diabetes sinds juni of juli maar ik heb mn bloedsuiker zo omlaag weten te brengen dat het veilig is, ik doe alles wat je maar kan bedenken, net als jullie waarschijnlijk. En een ander hoeft maar 1x oeps te zeggen en t is raak. nu gun k het iedereen maar k heb altijd respect gehad voor meiden die langer bezig waren. ongelofelyk dat k nu ook behandelingen kryg. Wat als dat ook niet lukt??? Pffp sorry meiden voor deze sombere tekst maar niemand in me omgeving begrypt wat k voel. Jullie (helaas) wel.
    Dikke kus voor jullie allemaal.

13. Pearl Amor

Ik heb zelfs een vriendin die 3,5 jaar bezig is geweest... Deze maand 27 geworden en een kindje van 9 maanden heeft nu en die zegt tegen mij. "Ach maak je niet druk je bent nog zo jong :$" Stond perplex, ze weet zelf zo goed hoe het is en juist van haar zo'n opmerking krijgen...

14. Agter

Agter Fanatiek lid

May 3, 2012
    2,266
    0
    0
    In een huis
    Wij hebben er zes jaar over gedaan. En net toen we bij het ziekenhuis liepen, bleek ik zwanger te zijn.
    Ik ben blij dat ik toen niet op dit soort sites zat. Ik zou helemaal gek geworden zijn van verlangen.

15. Gelukje7

Gelukje7 Actief lid

Oct 10, 2011
    190
    0
    0
    @pearl ongelofelijk, mensen begrijpen echt niet hoe ze iemand kwetsen met zulke opmerkingen. je zou zeggen dat juist zij weet hoe t voelt en dus ook weet hoe zulke opmerkgqngen zijn!

@agter wow 6jaar..ik kan dat me niet eens voorstellen..hoe ben je daarmee omgegaan om overeind te blyven? en idd, er zitten uoor en nadelen aan deze site maar op een of andere manier put k er ook kracht over. ik mijn omgeving ken k namelyk niemand die in hetzelfde schuitje zit

16. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    @gelukje dikke knuf meid! Het is inderdaad zo oneerlijk! Ik gun het ook echt iedereen want ik weet hoe groot een wens kan zijn! Maar voor ons doet het steeds meer zeer te zien dat wij al zo lang een kind willen die had godsakker al rond moeten kruipen, en iedereeeen zie je maar zwanger raken net of het "niks" is! En dan zeggen zijn jullie onderhand niet toe aan kinderen?? Is toch harstikke leuk???
    Dan breekt er iets van binnen en wordt ik woest! Ik kan het al die "lompe" mensen niet kwalijk nemen, maar zo iets vraag/zeg je toch niet?
    Ja meid het is dikke ellende! Overal kindjes en dikke buiken! Iedere week wel weer iemand anders het is gewoon fking oneerlijk!! :(

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    Oja en wat betreft alles proberen hier ook zon debiel!
    Ik slikte al heeeeeel veel vitamines op een dag!
    Maar nu ook : dci (@ 55€ per maand!!!) ik slik shatavari, ik slik maca, saw palmetto ! Wij doen het week voor ei om de dag en rond ei iedere dag!! Ik kom klaar na mijn man, blijf nog een uur liggen met kussens onder kont, ik sneer progesteroncreme als een gek na mijn eisprong, ik slik clomid, onderga follikelmetings en daarnaast gebruik ik ovulatietesten en nog is het ons niet gegund! Life is a bitch!

Dikke knuf! X

18. Pearl Amor

Geluk7, ja daarom stak het mij extra. Heb haar heel de MMM periode door dik en dun gesteund. Ik heb dit wel aangekaart dat ik mij hier niet prettig bij voelde en dat ze zelf zo' n hekel had aan die opmerking en hem dan zelf gebruikt. Nu steunt ze me heel goed!

19. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

Oct 27, 2012
    1,067
    0
    36
    Ik slik al 5 jaar geen pil. In mei 2010 voor het eerst na het ziekenhuis geweest. Pcos was de diagnose. Omdat er behandelstop was in het ziekenhuis zijn we in sept. 2010 gestopt. Intussen werd ik door mijn man ten huwelijk gevraagd en hebben we de focus daar op gelegd, maar wat hebben we gehoopt dat ik toch stiekem zwanger zou worden voor de bruiloft, helaas. Sinds aug. 2012 zijn we weer in het ziekenhuis bezig, helaas nu zonder resultaat! Snap zo goed hoe jullie je voelen. Lichamelijk is het best pittig maar geestelijk vind ik het echt de hel. Om ons heen heeft inmiddels bijna iedereen wel een of twee kinderen en wij niets... Veel begrip of steun van " vrienden" is er ook niet. Maar lieve meiden, soms is het leven oneerlijk, hard en niet te begrijpen, geef de moed niet op. Des te mooier is het als het uiteindelijk wel lukt.

Liefs,
    Tamara

20. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    4,762
    3
    38
    Dusseldorf
    @pearl amor je had mij idd een paar maanden geleden verteld van je vriendin, fijn dat jullie het erover gehad hebben en dat ze je nu steunt je hebt zown vriendin echt nodig in de MMM :)
    Veel sterkte meid met je nieuwe behandeling!

@taart owh bij jouw dus ook al zon lange periode? En knap dat jullie zomaar gestopt zijn tijdens het plannen van je bruiloft! Je hoort inderdaad toch stiekem bes vaak dat het dan opeens toch spontaan komt inderdaad! Vervelend dat dit bij jullie niet het geval was!
    En wat erg he iedereen kinderen behalve jij! Het is verschrikkelijk gewoon :(
    Jij ook veel sterkte meid !! :(

Share This Page